• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella Jade skrev 2011-11-22 10:53:55 följande:

Okej! Har de sagt något om äggledaren du har kvar, om den "såg bra ut"?

Ja den ser bra ut sa de.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Babys skrev 2011-11-23 16:32:30 följande:
    Hej alla idag var det tidigt vul o allt såg bra ut en fin slemhinna och en hinnsäck och gulesäck :) i 5+3 nästa vecka i 6+4 återbesök för att ev se hjärta . Helt underbart efter allt. Med så goda nyheter . Ni ska inte ge upp!! Om ett mirakel kan ske o ta sig igenom en blockerad äggledare kan alla få ett mirakel :) jag ska egentligen aldrig kunna få en spontan graviditet men ack. Kram på er

underbara nyheter, grattis!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Välkommen hit Majbebbe, beklagar ditt X :(. Läskigt att få det utomlands dessutom, tur att det gick bra.

• kanske 4a

Stor kram till dig supers. Trist att cystan växer men jag tror du tog rätt beslut. Det fixar du!!

kram  

• kanske 4a

Grip:Skit också för tantbesök! Att hon inte ens kan respektera att man är på semester :( hoppas det tar sig för er snart!

Här är det torka haha, jag har noll lust men än är det väl några dagar kvar till äl. Så vi får väl se. Jobbar ganska mycket och det är jag inte van att göra, så jag blir väldigt trött.

• kanske 4a

Men vad skumt, skrev ett meddelande här för några dagar sedan men nu är det borta. Jaja, jag ville säga välkommen hit till isabellabergström och jag beklagar ditt X och tråkiga besked om kvarvarande äggledare. Jag hoppas du får den hjälp du behöver. Du har kommit till världens bästa tråd iaf!

Galet vad fort det går för er som är gravida, snart har ni era goseknytten här!

Sjäv väntar jag på äl som aldrig vill komma den här gången. Dag 16 idag och känner molvärk nu, negativt äl test igår får se vad det visar i kväll. Har haft min mor här på besök en vecka plus att jag vairt sjuk så vi har inte fått till det en enda gång. Vi får väl se hur det går, vore ju en trevlig julklapp annars. Jag skulle haft en 4 veckors bebis här och snusa på nu om jag inte fått mitt andra X :(

kram på er!         

• kanske 4a

Nähäpp, då blir det inget den här månaden heller :( Jag har fått min sons bacill. Hosta, feber och värk i hela kroppen. Han hade det en hel vecka så vi lär ju missa äl :( inte postivit på testet idag heller men det måste handla om dagar bara. Blä!

• kanske 4a
    MCT79 skrev 2011-12-06 20:32:54 följande:
    Blä vad trist!
    Måste bara berätta om en tjej i en annan tråd. Jag behöver inte gå in på detaljer om varför de inte kunde ha sex runt äl just den månaden men båda ville försöka.
    Så han runkade och sen sprutade de in det med en sån plastspruta man kan få till småbarn för flytande medicin på apoteket.... plussade. ;)
    Roligast var nästan när hon skulle till apoteket för att hämta en spruta och de försökte ge henne en sån medicinsked istället...haha!

haha tack för ett gott skratt mitt i eländet. Tror inte vi ska prova det dock :) Tebax till sängen, burr vad jag fryser.
  • kanske 4a
    majbebbe skrev 2011-12-07 07:07:37 följande:
    Här kom mensen för ett par dagar sen... men men det var ju bara 5:e försöket, även om det är grymt frustrerande, ingen skengraviditet den här månaden i alla fall, det var skönt då blev inte fallet så stort.
    de första försöken har vi haft sex när vi fått lust, minst varannan dag fram till strax efter äl, denna månaden skulle vi köra varannan hela månaden men jag fick svamp så vi fick lägga ner det efter äl. Kommer nog fortsätta köra på när vi får lust/minst varannan/var tredje dag, då det känns mest avslappnat...

Trist. Vi är också ganska avslappnade och det är skönt men lite frustrerande ibland :) Vi har inte sagt att vi ska försöka men vi är inte så försiktiga heller, så blir det så blir det. Men han vet inte att jag gör allt för att pricka äl utan att säga något :) Nu är jag ju sjuk och då försöker han ju inte ens med något ;) men om vi hade besämt oss för att försöka så hade jag ju talat om att det är äl nu och då hade det kanske blvit en snabbis iaf, om jag orkar. Nu skulle han bara tycka jag är konstig eftersom jag aldrig föreslår dte annars haha. Så jag hoppas jag är feberfri ikväll så kanske det kan bli något iaf. Tog inget test i morse men fick den lilla blödningen igår jag alltid får någon till några dagar före äl. Så det är nog på g fast väldigt sent denna gången, dag 19 idag. Alltså nu låter det ju som jag försöker lura honom men så är det inte. Han är med på att blir det så blir det, men att vi inte ska "tvinga" oss och pricka äl och toksexa varje månad.
  • kanske 4a
    Mika1980 skrev 2011-12-11 11:26:54 följande:
    Hej tjejer, nu har jag tagit det tuffa beslutet att avsluta mitt förhållande. Det har blivit mkt gråt och jag kommer sörja ett bra tag, känslorna finns kvar men vi kan inte fortsätta som det ser ut nu. Hon sa till mig att jag borde satsa på att bli gravid nu, hon vet hur viktigt det är för mig trots att jag till viss del har försökt dölja min längtan.
    Så - nu tänker jag ta upp planerna igen. Först och främst måste jag ordna med remisser till ultraljud (vul) så att jag inför insemination kan se att ägget släpps från rätt äggstock. Vänster äggledare är ju borta. Är det någon som har tips på en välvillig (och singelvänlig) gynekolog i Sthlm? Jag har gått till en privat gyn som har hjälpt mig förut, men jag känner mig lite illa till mods med honom av någon anledning. Vet att Mama Mia är bra men de har så långa väntetider..

Sedan måste jag kanske fundera över att göra ivf framöver, och då är det verkligen nödvändigt med en bra läkarkontakt, så att man kan få recept översatta.

Hej! Jag kan inte hjälpa dig med gyn i stockholm eftersom jag inte bor där. Men jag vill bara skicka en kämpa på kram, trist att förhållandet inte fungerade.

kram!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3