• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

petit skrev 2012-01-17 12:20:29 följande:
    så, nu känner jag att äl är på min opererade sida, då behöver jag inte va nervös över att vi fuskat och sexat fastän doktorn sa att vi skulle vänta en cykel. Om en månad är jag på banan igen, hur kan man va så jävla motiverad att få barn efter 3 mf och ett X? hur som helst så ger jag fan inte upp

Fast du vet väl att äggledaren på andra sidan kan fånga upp ägget ändå Flört
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-01-17 12:28:46 följande:

tyst nu, mitt undermedvetna håller på det, men min logik vill inte lyssna =P

Jag kör helt enkelt på vad min logik säger, så blir jag inte besviken. har haft den inre diskussionen under ca 20 st äl, så jag hoppas inte för mycket. 

Hehe, hjärtat och hjärnan är inte alltid överrens. Min hjärna säger att mina test är negativa ställ om för nytt försök, mitt hjärta säger, nja men det är nog en skugga där iaf Glad
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Dagens test, tyvärr inget. Men när jag ändrade kontrasten kan man ana något :)

• kanske 4a
    petit skrev 2012-01-17 12:42:23 följande:
    ja färgen har ju onekligen stannat där iaf, frågan är om den inte stannat på kanten till där strecket ska vara, alltså att det inte fastnar där det ska vid plus? Min logik håller på, men hade jag tagit det testet skulle jag se det som negativt. Hur nära bim är du?
    Jo det är ju färgrester i överkanten, men jag anar ändå en skugga. Men det har jag gjort förut så det behöver inte betyda något. Jag är på BIM -4 äl +9 så det är ju tidigt än. Men jag brukar plussa tidigt, äl +8 och +11 senaste två gångerna.
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-01-17 13:00:12 följande:

aha, ja det är ju lättare att se i verkligheten. om jag tänker efter så brukar jag också plussa tidigt, har sen äl men kort cykel, så när bim är så är jag bara ca 8-9 dagar efter är, då brukar jag plussa. har du försökt sen mars -11?

Nej vi gjorde ett uppehåll efter andra X:et, är inne på försök 6 nu. Jag har också sen äl, dag 16-18 oftast, och en lutealfas på 12 dagar.
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-01-17 13:36:41 följande:

ok, jag då vore det väl dags om man var normalfertil att plussa då, det är väl ändå rätt bra med en äggledare borttagen tycker man

Lycka till iaf! 
    ja visst om det har tagit sig nu så är det väl bra, och när man än plussar så är det ju värt väntan. Men det är ju tiden och ovissheten innan som är så jobbig.
  • kanske 4a
    tusa skrev 2012-01-17 15:16:18 följande:
    Är det så?? Det har jag aldrig hört om. Men hur stor är chansen för det, har ni hört nån siffra?
    Tycker du ska ta ett till test nu när färgen stannat kvar så där på kanten!!Glad

Nej jag har inga siffror på det men vi är flera här i tråden som fått höra det från våra läkare och några har också gjort vul och fått bevis på att ägget släpte från motsvarande äggstock när de blev gravida.Skrattande

Jag ska definitivt testa igen, förmodlingen ikväll hehe.  En tjej i en annan tråd fixade mitt test ännu bättre Glad

• kanske 4a
    Mika1980 skrev 2012-01-18 07:27:40 följande:
    Tusa: med mig är det sådär, är faktiskt lite orolig för vad det är för fel på mig. Har haft sjuk huvudvärk i en vecka, och livmodern gör ont som f-n emellanåt. Har ju såklart fantiserat om att jag kan vara gravid, men har testat negativt, senast i dag på bim-3. Man tycker ju att det borde synas en skugga åtminstone om man har haft symtom i en vecka. Så jag är nog med 95% säkerhet inte gravid, måste nog beställa tid hos gyn för att se om det är något fel på min livmoder :(

Usch vad jobbigt. Jag börjar också nojja nu. Har också molvärk och känner mig öm kring livmodern, i en vecka nu. Svidande bröst, trött somnade 21 igår. Men jag får bara svaga skuggor på mina test, samma i morse och de skulle ju ha blivit starkare nu. Får för mig ibland att jag blir gravid men ägget kan inte fästa, har fått skuggor och svaga streck förut med. Suck! Jag hoppas vi bara är lite sega i starten och snart får fina streck på våra test.

kram!
  • kanske 4a
    MissDB skrev 2012-01-18 12:05:42 följande:
    Hej
    Fick mf i september 2011 och x i oktober samma år och fick då min högra äggledare bortopererad. Är nu inne på vårt första försök sedan op. Så nervös. Har bim på onsdag eller torsdag men bara måste få veta NU!!!

Hej och välkommen hit! Beklagar ditt mf och X :( Ja visst är det läskigt och härligt på samma gång. Håller tummarna för dig!
  • kanske 4a
    Lemis skrev 2012-01-20 10:59:02 följande:
    Idag har vi fått se ett pickande hjärta på vår räka. Jippie. Nu är det min tur att smitta er med graviditetshormoner. Kämpa på alla här inne.

Men vad skönt att höra, grattis!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3