Supers skrev 2011-11-10 08:03:59 följande:
Hej på er,
Var på återbesök hos gyn igår ang min cysta som sitter på min "friska" sida.
fick vänta 30 min & fick än en gång en ny gynläkare..suck...
En manlig utländsk som hade lite svårt me språket....varför kan man inte få samma läkare varje gång...hoff...nå jag sk aväl va glad att jag fick tid i alla fall så jag fick kolla upp cystan.
Cystan hade växt lite men inget som oroade honom, det är en ofarlig blodcysta som kan bildas vid ÄL.
Dom vill helst inte operera & det vill inte jag heller, för det är ju alltid en risk o speciellt när jag bara har kvar en äggledare.
Men en kan ju som sagt försvinna av sig själv, men den kan även spricka o det är det ju akutoperation som gäller.....hoppas hoppas att den försvinner av sig själv..
Ska på återbesök igen om 3 månader..så vi får hålla tummarna att den håller sig lugn o inte växer.
Han trodde itne att det påverkar min chans att bli gravid...o han menade på att ägglossning har jag för det är oftast i samband med en som såna här cystor kan bildas..
Var jätteöm just på den sidan igår kväll men det var nog för att han petade lite på den med staven, hade svårt o sova för hela senariot i våras spelades upp i mitt huvud igen...väckte lite minnen...hade ju en cysta då med som sprack utöver mitt utomkveds...
Usch..vill verkligen inte vara med om det igen...så jag är väl lite rädd även om cystan just nu är så liten..men tänk om jag skulle bli gravid igen o den börjar växa...huhuuu...fast o andra sidan så får jag ju läkarhjälp på en gång & då borde dom ju upptäcka det.
Ville bara skriva av mig lite....
Ha en bra dag allihopa nu är det dax för tvättstugan igen :p
Kram kram
Låter jobbigt! Jag kan inget om cystor men du får väl försöka lita på läkaren, att det inte ska vara något problem. När jag fick mitt första X hade jag en cysta på höger äggstock: De trodde först det var därför jag hade så ont, för att en annan cysta hade spruckigt. Jag gjorde ju vul i flera veckor och de såg inget. Sista besöket pratade min läkare om att jag skulle få ta gulkroppshormon för att cystan skulle försvinna, men då tror jag inte man får bli gravid samtidigt. Men nu vart det ju inte så utan några dagar efter åkte jag in akut med blod i hela buken och blev opererad. Då punkterade de även cystan i samband med operationen.
kram!