Veronica1 skrev 2011-01-12 09:40:43 följande:
Lappgeten: Hoppas att du får ett positivt svar idag!
Tack alla för att ni bryr er

Mår ganska bra idag trots allt, men frutansvärt ont i brösten, inte så kul att att ha graviditetssymtom när man vet att det inte är en vanlig graviditet. Får se hur jag känner mig senare idag om jag åker in eller hur jag gör. Jag tror nästan att läkaren har planerat för en operation på fredag, känns så eftersom vi ska tillbaka & då har dom några dagar på sig att planera, kan det inte va så???
KRAMAR
Det var ju såklart inte meningen att skrämma dig! Men vi har ju hört hur illa det kan gå och blir ju fundersamma till varför dina läkare är så långsamma med att sätta in behandling.
När man kan konstatera att det är ett stigande hcg och att det ej syns i livmodern så är det cellgift eller operation som gäller. Operation kanske att föredra om de är osäkra fortfarande....varför inte ta det säkra före det osäkra och gör en titthålsoperation? Skulle det visa sig att det sitter i limodern så är det ju bara att sy ihop igen... så sa de i alla fall till mig före min operation, att de skulle gå och in och titta var graviditeten är någonstans, efterson de inte kunde se den på VUL och i vecka 7så bör den synas...
Hoppas du snart får besked om vilken behandling du ska få!
Och de behöver inte flera dagar på sig att planera en sådan här operation. Det är "vardagsmat" för dem....så sa i alla fall en kompis som är operationssköterska. Hon har varit med på flera titthålsoperationer för utomkveds och jag beordrade ett hembesök efteråt av henne för att kolla in mina stygn.: ) Bra med vänner ibland :)