• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

honeybunny78 skrev 2011-01-25 12:18:46 följande:
    Jag tog ett nytt test imorse och det är lika svagt och jag småblöder fortfarande så inget nytt här direkt. Det är ju för tidigt att testa egentligen, men nu känns det mer som om mensen kommer först.
    Jag har fått fruktansvärt ont i min äggledare två gånger när jag har fått ägglossning. Första gången när jag blev gravid i somras och andra gången den här månaden... Det känns som om nån sticker in i en kniv i äggledaren och sen hoppar lite på magen också! Mycket skönt ;)
    Känner igen något liknande förra månaden....jag fick tre stycken lika svaga streck tre dagar i rad. Samtidigt som jag kände min supergravid...brösten var stora och spända som bomber, den speciella smaken i munnen etc.
    Den sista morgonen med det svaga strecken vad dock alla mina sympton borta...de spända brösten var borta osv. Och senare samma dag kom mensen...på rätt dag, då mensen skulle komma.

Min teori var då att det var ett mycket tidigt missfall...de där svaga strecken måste ju ha kommit någonstans ifrån och när de inte blev starkare så misstänkte man ju att något var galet.

Säger inte att det är samma sak du har råkat ut för...håller tummarna för att ditt sitter som det ska!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-01-25 13:37:23 följande:
    Haha men Gud, det där med kniven vill jag vara utan :) okej så det är någon sorts smärta då alltså. Hoppas jag känner av det så jag vet vilken sida som är på gång
    Jag känner bara molande värk från någon av sidorna när det är dags för ÄL. Och det brukar variera från höger eller vänster sida. Innan operationen kände jag inget alls...det har kommit nu efteråt. Vi verkar alla vara lite känsligare i magen efter vi har haft ett X.
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-01-25 17:14:05 följande:

Lät lite konstigt det där. Jag emnar att jag har ju gått på minipiller i många år aldrig haft mens. Sen slutade jag med dom och blev gravid direkt.
    Kan mitt X då bero på att jag inte haft ägglossning på länge, så det blir ett X istället för en vattencysta.

Tror faktiskt inte det...X är ju ett foster som kommer från ett vanligt ägg som släpper från äggstocken. Ägget släpper inte (om jag har fattat det rätt) om det är en vattencysta.

Varför du fick X är antagligen bara ren otur...om man inte har haft någon sjukdom eller gjort någon operation innan...
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-01-25 19:23:49 följande:
    LillaFrugan : Hur har det gått för dig?? såg att du hade BIM igår.
    Solig Jag tror LillaFrugan är på Kap Verde och solar och har det gott! Cool
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-01-25 20:31:44 följande:
    aha jag har totalt missat det, eller jag har ju läst detta, hon skulle ju vänta.
    då är det jag som står först på tur på BIM listan. :) Läskigt
    Spännande! Hur känns det?
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-01-25 20:43:18 följande:
    jag är skit skraj, samtidigt som jag längtar efter att den inte ska komma ;)

Lustig känsla det där!
    Inte en massa konstiga tecken den senaste veckan? Själv letar jag nästan tecken...fast det är bara två tecken som jag litar på, när brösten känns sådär speciellt kombinerat med den konstiga smaken i munnen...tills jag känner det så tror jag ingenting, även om jag gärna vill.
    Det är lång väntan....
  • RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-01-25 20:39:51 följande:
    Blöder mer nu, det är nog ändå så att mensen är på gång, suck... Ja, ja vad är en bal på slottet!
    Ja, ge inte upp...det kommer nya ÄL! Nästa gång är det din tur!
    (Och du kan ju dubbelkolla med ett grav-test om några dagar igen om det känns konstigt i kroppen....)
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-01-25 20:44:36 följande:
    Clearblue Fertilitetsmonitor är det någon som har köpt en sådan och använt? vad tyckte ni?
    det är rätt dyr, men kanske i långa loppet så vinner man på det.  Både när det gäller pengar och för att man får svar direkt.
    Får man svar direkt på om man är gravid också? Annars tyckte jag den mest lät som en noggrannare/dyrare ägglossningssticka när jag läste om den en gång...och så måste man ju köpa stickor som hör till den också. Men om man inte vet riktigt när man har ÄL så kan ju det säkert vara bra att testa!
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-01-26 08:48:21 följande:
    Wehoo! Nu har jag faktiskt ÄNTLIGEN haft ÄL! Stegring på ÄL-test i måndags. Temphöjning nu på morgonen från stadiga 36.6 till 37.0 och ömma bröstvårtor. Drar lite i ljumskarna också.

Är GLAD! Nu hinner jag mycket sannolikt till Danmark innan Teneriffa-resan! Är min cykel längsta möjliga nästa månad borde jag ha ÄL dagen innan jag åker.

Angio: Lycka till och hoppas bebisen tittar ut snart!
    Åh så roligt! Så hoppas vi på ett Plus för dig nästa månad!
  • RaraS
    angio101 skrev 2011-01-26 05:59:27 följande:
    ingen bebis här än, BF+3, minst lika tradig väntan som på BIM, även om jag "vet" vad jag får i slutändan... Konstant sökning efter tecken på värkstart Oskyldig, så ja, en hel del likheter med BIMväntan
    Spännande! Men olidigt väntan!!! Om det är som att vänta på BIM så förstår jag precis... Men bebisen kommer nog när du minst anar det!

En kompis till mig som fick barn förra året var hemma hos mig och såg på Desperate bara 4 timmar innan värkarna kom igång. Hon hade känt sig redo för barnet i ett par vecka men just denna kväll var hon så trött och hade ont överallt och då sa hon att "nu får den inte komma, för då kommer jag inte orka trycka ut den, jag känner mig inte redo just nu". Men då kom verkarna som på beställning!

Hoppas den kommer snart så du slipper vänta längre! Min syster gick över 3 veckor innan de satte igång henne...hemska tanke. Hoppas jag har samma egenskap som henne, den dagen det förhoppningsvis är dags för mig!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3