• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

De tuffa dagarna i tråden fortsätter ser jag...jag tänkter på er alla och lider med er!

LitenMy:
    Inte behöver du hålla dig här ifrån för våran skull. Men om du inte orkar vara på FL så förstår vi ju såklart det! Kämpa på tjejen! Känns ju långt till måndag....men du fixar det allt!

Veronika:
    Lycka till på operationen imorgon! Du får antagligen ligga kvar en natt på sjukhus...men vi väntar på dig när du kommer hem igen! Kom ihåg att det är helt normalt att vara helt förstörd första veckan...du har ju dessutom haft ett grymt högt hcg som ska ner till noll. Många kramar!

Lappgeten:
    Visst är det underbart med djur! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan min hund under hösten. Han tvingade mig ut på promenader och skidturer fast jag egentligen var heldeppad och ville ligga hemma och vara ledsen i soffan. Efter operationen och när min man inte var hemma så tog jag på mig ordentligt med kläder och gick ut och satte mig på en filt i park och kastade leksaker till honom, för jag orkade inte gå med nyopererad mage....men ut i friska luften kom jag i alla fall och man blir ju så glad när djuren är glada. Och ja, lägg gärna ut en bild på dina nya "familjemedlemmar" på gården sedan när de kommit!

LillaFrugan:
    Trevlig resa!!!!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Lappgeten skrev 2011-01-20 08:15:07 följande:
    Igår när vi visste att det var ett missfall berättade vi för våra föräldrar, jag tycker det är väldigt jobbigt. Min mamma fick många missfall, tror det var över 10 st så det märks att hon tycker det är riktigt jobbigt att jag också ska gå igenom det. Hon drömde om en stor familj men de fick bara mig. Min man är också ensambarn så våra föräldrar bryr sig ganska mycket. De bor också nära 150 meter och 3 km.

Tråkigt, så klart med missfall. Vi vet ju hur länge ni hade kämpat.

Men, jag vet inte hur du tänker nu, du pratade ju om att du skulle ta paus men om ni ska fortsätta att försöka få barn jag skulle nog ändå rekommendera dig att ta kontakt med en gynekolog. Du har ju trots allt försökt över ett år efter X:et och det blev missfall och det tillsammans med din mammas berättelse kan ju tyda på att det är något ärftligt som ställer till det. Jag vet såklart inte, bara spekulerar, men det finns ju många problem (tex problem med sköldkörteln) som går utmärkt att behandla.

Ja, jag håller tummarna för dig! Och skönt att du mår så mycket bättre igen! Vi ser fram emot bilderna!

• RaraS
    Lappgeten skrev 2011-01-20 11:30:59 följande:
    Nja är lite kluven hur vi fortsätter som. Innan var jag helt säker på en paus men nu är jag inte helt säker. Vi får väl se, är lite hemlighetsfull som vanligt..

På mamma hittade de inga fel alls utan alla missfall var utan förklaring, men det var ju  25 -30 år sedan.
    Alla är inte jätte fertila utan att något är fel, så jag tänker inte söka hjälp. Blir det dock fler missfall är det en annan sak.
    Du får vara hemlighetsfull! Och jag ska inte tvinga dig till något, f'låt för att jag ger dig tips som du inte frågat efter.
    Lycka till i vilket fall! Även om ni inte fortsätter!
    {#emotions_dlg.flower}
  • RaraS
    Lappgeten skrev 2011-01-20 11:58:59 följande:
    RaraS- det är lugnt. Vet att du ger råd i alla välmening =)
    Det är bara det att jag gillar verkligen inte sjukhus och sånt, så jag drar mig verkligen söka hjälp.

Lycka till själv, hoppas det händer något positivt snart!
    De är snälla på sjukhus...jag lovar :) Men du gör såklart som du vill!

För min del så tror jag inte på denna månad...om man räknar ut när jag skulle ha haft ÄL så skulle det vara på lördag. Jag hade ÄL-flytning i måndags och tisdags....sedan slutade det. Idag gjorde jag ett ÄL-test och det var superduperstarkt, har aldrig sett ett sådant starkt streck, borde ha börjat testa innan i veckan men det gjorde jag inte, trodde ju att ÄL är på lördag....men jag har ju ingen ÄL-flytning längre och jag brukar ju ha ÄL-flytning ända fram till ÄL och kanske till och med en dag förbi så jag fattar ingenting….

I vilket fall så är ju min man borta under veckorna nu i ett par månader så jag hoppas inte för mycket. Men en dag kommer det bli min tur!
  • RaraS
    Lappgeten skrev 2011-01-20 12:58:30 följande:
    Ja det där med ÄL är väldigt skumt. Jag har testat några månader och ibland stämmer det med ÄL-flytningar och ibland inte. Så jag struntar i att testa, det blir när det blir.
    Tråkigt att din man är borta på veckorna, det underlättar ju inte det hela...

Självklart är det din tur snart!!
    Jo, det är inte lätt...läste nu på en sida: "Att ägglossningen har skett kan du märka på att ägglossningsekretet försvinner." Så jag kanske hade ägglossning i tisdags då....men lite konstigt att ÄL-testet var så superstarkt idag.

Men du gör rätt i att strunta i att testa! ....det är bara kontrollfreaket jag som skulle vilja veta, men egentligen kan man ju inte göra mer än att ha sex regelbundet så egentligen testar man ju onödan....jaja, blir det inte denna månad så blir det någon annan månad!
  • RaraS
    Jag tyckte det var dags att "puffa" listan igen! (och ni som inte är med får ju gärna skriva in er!)

Jag själv vet inte riktigt när jag har BIM denna månaden...tappade kollen när jag hade ÄL och det kändes som om det var från vänster sidan denna månad och då har jag inte lika stora förhoppningar som när ÄL är från höger sida. Men man håller ju tummarna ändå såklart!

LillaFrugan, hur känns det denna månad? Håller tummarna, ser att ju att BIM närmar sig!

BIM:

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).
    Miny: 4/2 -2011 (försök 12 efter X)
    RaraS: ~6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
  • RaraS
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-23 18:55:35 följande:
    Men vi hoppade ju över försöket då vi åker utomlands imorrn =), jag får inte vara så långt borta med tanke på X:et, det finns nämligen ingen bra läkarvård dit vi ska och risken att ha BIM samma dag man åker och sen vara borta i två veckor kändes inte alls rätt. Så vi skyddade oss helt enkelt denna månad =)! Uppdaterar BIM efter resan igen =)!
    Såklart! Du ska ju till Kap verde!!! Njut och ha det skönt nu! Och förstår att du tog beslutet att ta paus!
    Ha en toppenresa och vi "ses" när du är tillbaka igen!
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-01-23 20:01:35 följande:
    Okej, en dum fråga Skäms  Hur lägger man till sig i listan? Kopiera? neee
    Jo, kopiera bara listan och skriv in dig själv. Inte svårare än så!
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2011-01-23 16:03:45 följande:
    Hej hej, här går det bra med dejtandet och jag har helt kopplat bort bebisverkstaden, men känner mig lite avis när jag läser om er som aktivt försöker nu. Vet inte när jag ska börja igen, är ju lite känsligt när man precis har träffat någon..
    Roligt att det går så bra med dejtandet! Det var nog precis vad du behövde! En paus med fokus på något annat ett tag!
  • RaraS
    Veronica1 skrev 2011-01-24 10:25:54 följande:
    Hej på er tjejer!

Är det någon som har lite koll på hur länge man har ont efter en titthålsop. & brukar man blöda efteråt??? Jag vet ingenting Skäms....

Hoppas ni mår ok allihopa, ska läsa igenom sen, känner mig inte så uppdaterad just nu.

KRAMAR
    Låter som det går bra! Skönt att du fick operationen till slut!

Jag blödde nästan en vecka efter titthålet....var stel och öm i nacken också. Och så blev jag dålig i magen efter några dagar...

Men jag var nog öm över magen nästan en hel månad, om inte ännu längre. Någon frågade om när man fick ha sex...min läkare sa att man skulle låta bli i ett par veckor men jag var jäkligt labil och ledsen över hela situationen så det blev inget sex den första perioden alls.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3