• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2011-01-17 11:43:30 följande:
    Hej tjejer, tittar in och läser era inlägg då och då även om jag inte skriver lika mycket längre.
    Mmmbop: låter som att ägglossningen är på g, en tempdipp kan man få i samband med att ägget släpper och sedan börjar den stiga. Men för att kunna se tydliga mönster ska man helst ha tempat ett par månader och vid samma tidpunkter på dygnet.

Kan säga att dejten gick mycket bra..och den varade hela helgen ;)
    Så min paus kanske blir längre än ett par månader om jag går in i ett förhållande, men än är det alldeles för tidigt att veta hur det kommer utvecklas :) Hon vet i alla fall om min barnlängtan och att jag har försökt bli gravid en tid, och verkar inte tycka att det är så avskräckande :)

Kram på er
    Så roligt Mika! Låter som en väldigt lyckad dejt! Hållar tummarna för mer! Glad
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:24:05 följande:
    Å jag är SUPERGLAD!!!!
    Så skönt! 
    Ja, det lät inte som ett X när de kunde se hinnsäcken i livmodern….det lät ju konstigt alltihopa!

Och kul att höra att hjärtat har börjat slå fast ditt hcg-värde inte fördubblades som det skulle!
    Ska jag vara ärligt så trodde jag du hade ett MA…men jag är väldigt glad över att jag hade fel!
  • RaraS
    Hemlighet skrev 2011-01-17 13:52:55 följande:
    På mig såg man en hinnesäck men jag hade ett X i allafall. Kroppen gör en hinnesäck fast man har ägget i äggledaren fick jag det förklarat för mig.

Men ett jätte stort grattis till LitenMy
    Jag hade heller ingen aning om detta. Men bra att veta! Och jag som har trott, om jag nu kan bli gravid någon gång och får komma på VUL tidigt och få se en hittsäck på rätt ställe att det var lugnt....nu vet jag bättre...bara att vänta in ett tickande hjärta också innan man kan vara säker! Men först ska manju bli gravid också...en sak i taget....
  • RaraS
    Hemlighet skrev 2011-01-17 17:07:52 följande:
    Sitter här om oroar mig för att allt inte är som det skall i magen efter op
    Tycker min mage har svullnat upp lite och ibland känner jag ett tryck över naveln. Är det normalt? Hur hade ni dagarna efter?
    Jag har inte så jätte ont tar 2 alvedon och 1 ipren 2 ggr/dag.
    Såren ser fina ut så jag var upp till distriktsköterskan idag och la om dom.

Är det vanligt att vara gråtfärdig hela tiden?
    Känner mig inte hel längre och tänker en hel del tänk om:
    Tänk om jag får komplikationer och inte kan få fler barn!(har en dotter på snart 2år men vill ha minst 1 till)
    Tänk om jag blöder invärtes
    Tänk om, tänk om, tänk om.........

Hur kom ni över era X och borttagandet av äggledaren???
    Förstår dig så väl...men det var ju väldigt nyss du gjorde operationen, så det är normalt.
    Jag var fruktansvärt labil första veckan och var hemma från jobbet i 5 dagar, jag grät jättemycket ibland, helt utan anledning egentligen....och jag kunde inte ha byxor på cirka 2 veckor. Och jag var öm och svullen över ett ärr nästan i en månad....jag gjorde titthål.

Egentligen tror jag man inte kommer över detta helt förrän man blir gravid igen, tyvärr...
    Men det blir bättre och bättre! Men jag har varit väldigt deprimerad hela hösten egentligen efter X:et....men du har ju i alla fall en dotter...jag tror nog du kommer finna tröst och tacksamhet i henne så småningom...

Jag har börjat må så grymt mycket bättre de senaste två veckorna, Min man säger att jag är som en ny person...tyvärr hänger det nog samband med att jag så starkt mistänker att förra månaden slutade i tidigt missfall. Det var en så enorm lättnad att min högra sida funkar så jag lyckades ta mig upp i det djupa hål jag befann mig i. Men helt kommer man nog inte över det här förrän man lyckas få sin lilla bebis. Men det känns ju som ett mirkel just nu om man skulle lyckas med det...

Men jag lovar, det blir bättre! Och vi ska alla sitta där med en bebis en dag!
  • RaraS
    acinna skrev 2011-01-17 20:45:28 följande:
    Tycker det är konstigt om man får en hinnsäck i livmodern om ägget fastnat i äggledaren. På mig hittade de ingen vid vårt X. Min livmoder var helt tom, förutom slemhinnan, som sedan kom ut flera veckor innan de hittade embryot.

Vid denna graviditeten var läkarna överlyckliga att de kunde se hinnsäcken i livmodern, men de ville göra ett VUL till en vecka senare för att se att hjärtat log också.
    Jo, jag tycker också det låter lite konstigt....i min livmoder så såg de inget heller vid X:et...så det kanske inte är så vanligt? Men jag googlade lite på det och det finns flera fall av "falsk hinnsäck".  Om jag en dag är på VUL och ska kolla min graviditet så ska jag fråga om detta....och inte ta något för givet förrän man ser ett tickande hjärta.
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-01-18 06:54:24 följande:
    Jag vet inte om detta blir mitt sista meddelande här. Mina anhöriga tycker inte att jag ska vara på såna här ställen o läsa om detta. Tydligen så är jag väldigt deprimerad o behöver hjälp. Jag vet att här står både negativt o positivt, tyvärr tar jag bara in det negativa i mitt huvud.

Nu är ja iaf inne på min andra mens efter op så nu blir det att försöka.
    Tråkigt om du lämnar oss! Men du känner såklart vad som är bäst för dig och om du behöver stöd och tips så är du så välkommen tillbaka, så ofta och så sällan du vill! Alla är inte gravida här igen, även om det känns så ibland.

Här förstår alla på ett annat sätt än IRL, och jag tycker det är himla skönt. Min man förstår mig och annars har jag nog endast två vänner som på riktigt förstår mig, annars så verkar de flesta tro att ett X känns som ett vanligt missfall.

Många kramar till dig!
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-18 15:41:21 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul. Helt galet men jag är friskförklarad. Inget X, ingen graviditet men dock ett väldigt tidigt missfall. Mitt hcg har gått ner så pass mycket att jag inte ens behöver gå tillbaka och lämna fler prover. Så skönt! Trodde aldrig att jag skulle tycka det var "bra" att få missfall men av två onda ting så är det iaf det bästa.

Känner mig väldigt kluven, är på otroligt glad samtidigt som jag sörjer över graviditeten som inte fick stanna kvar.
    Åh, så skönt att du slipper att gå att vänta längre! Och hoppas du kan finna tröst i att du verkar kunna bli gravid snabbt!
    Många kramar och ta din tid att sörja denna graviditet, sedan blir det nog tredje gången gillt!
  • RaraS
    Veronica1 skrev 2011-01-18 15:09:10 följande:
    Jag fattar ingenting! Nu bröt jag ihop fullständigt Gråter. Fanns ingenting som tydde på att det varit någon graviditet i livmodern, jag visste ju det!!! Hcg var på 12000 igår, ska ta nytt imorgon & sen undersökning på torsdag, va fan väntar dom på??? Läkaren sa att det är bra om dom kan se en antydan vart den sitter så dom vet vart de ska kolla med titthål, men hutr svårt ska det va??? Jag orkar inge längre..... Det här är bland det värsta psykiskt jag har varit med om.  
    Stackars dig...vilken jobbig väntan. Har du inte ont någonstans? Inte ens lite öm någonstans? Mitt X såg de inte heller med VUL men jag hade ont på vänster sida, så de började leta där.
    Men de satte optik-titthål i mitten på mig, över livmodern ändå, för de kontrollerade även den andra äggledaren så den såg bra ut. Så nog kan de kolla på båda sidor, med endast ett optikhål (optikhålet blev lite större än "gashålet" vid naveln och "brännarhålet" för brännaren). Och i värsta fall får de väl göra två...herregud ja, vad väntar de på! Hoppas du får besked snart!

Många kramar!
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-01-18 10:27:47 följande:
    Det är det jag med tyckt att jag får tips.
    Mamma fråga mig hur det var med mig egentligen då jag ofta har vredesutbrott och gråter väldigt mycket.
    Jag har ofta gjort mig ovän med min familj på sistonde o min sambo tycker att jag är mycket arg.
    Dom kanske har rätt, jag kanske ska ta kontakt och prata med någon.
    Det är bara det att jag är FRUKTANSVÄRT rädd att jag inte kan bli gravid igen.
    Ja, men sök hjälp! Det sa en sjuksköterskorna till mig på sjukhuset morgonen efter operationen när jag var ledsen, antagligen bara för att hcg:t börjat sjunka. Hon sa att det bara var nyttigt att gråta och om jag sedan kände att jag behövde prata så fanns det kuratorer tillgängliga. Det sjuksköterskan var supergullig. Har tänkt att jag borde gå och tacka sjuksköterskorna på avdelningen någon gång, Men jag har inte kännt att jag behövt gå och prata med någon....ni här i tråden har ju fått stå ut med mina förtvivlade inlägg istället.

Men ta tag i det! Ju snabbare, destu bättre....jag själv var ett vrak första månaden men sedan tvingade jag mig på något sätt att må bra och träna igen, tänkte att det är ju inget embro som vill fastna i denna vrak till kropp...men hot funkar kanske inte alltid så bra kanske...

Akupunktur ska vara bra också, när man ska bearbeta händelser och för att släppa spänningar man har i kroppen. Det har jag funderat på att testa!
  • RaraS
    LitenMy skrev 2011-01-19 05:00:09 följande:
    Idag blir det akuten igen vid 9...hoppas jag slipper sitta nu en massa timmar...jag hoppas det lilla hjärtat ännu slår Hjärta
    Lycka till idag!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3