• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fick mina journaler idag från mitt andra X. Intressant att läsa vad de skrivit, hur de har tolkat saker och upplevt mig haha. Men ack så fel de skriver ibland. På ett ställe står att jag först fick mitt X 2003 och sen fått tre barn efter det. Men jag hade ju ett barn och sen X:et och sen två barn till. På ett annat ställe står det att jag har fått två barn med vanlig förlossning och ett med snitt, men jag är snittad med alla tre hehe. Det stod också att vid ett besök ändrade hon återbesöket från 4-5 dagar senare till bara 2 dagar eftersom patienten upplever oro. Så var det inte heller. Hon sa att jag kunde komma om 4 dagar men måste komma direkt om jag får ont. Jo jag vet svarade jag har haft X förut. Har du? svarade hon, det visste inte jag, men då måste du komma om 2 dagar.

Ska försöka få tag i journalerna från mitt första X också, för där kändes vården mer tveksam. Men här var vården bra när jag väl kom in, det var de där idioterna på sjukvårdsupplysningen man skulle vlja hänga upp i ett träd Flört  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Mika1980 skrev 2012-02-06 20:56:09 följande:
    Kanske 4:a: Då kanske du förstår att jag ifrågasatte SöS val att behandla mig med metrotrexat - jag hade hcg på 5000 och ett embryo/foster på 2x2 cm.. Sen gick det ju som det gick också..

Ja det förstår jag verkligen!  2x2 cm det är ju jättestort i en liten äggledare. Jag hade också ifrågasatt om jag hade vetat bättre. Men det har jag läst mig till i efterhand. Det gick ju inte så bra för mig heller.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    litenbu skrev 2012-02-07 10:26:52 följande:
    Ville bara berätta att jag varit på vul idag. Ett fint litet tickande hjärta och precis på rätt ställe. Känns helt galet underbart.
    Kanske får jag min solskens historia jag medSolig  

Åhh vad roligt, grattis!!!
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-02-08 19:35:54 följande:
    Lite update, mensen har inte kommit igång, däremot har jag lite smått färgade flytningar....men bara till och från..blir inte klok! Såg ut som mensen var på gång under dagen....men nu kommer det ingenting igen...fick ett litet utbrott....att hjärnan kan lura ens kropp el vad tusan det nu är...testade mig som sagt förra fredan, mensen sen 2 dar...testade mig i söndags mensen sen 4 dar...båda ggr negativt....
    Får vväl vänta tills helgen ......antar att mensen kommer igång...för nga gravidsymptomer har jag inte....har kännt lite stickningar i magen...men som sagt det kan va  mens det kan va graviditet....
    Min mens brukar va lite sen...1-3 dagar..men nu är det 7 dar...
    *har jag månne spottings el vad det nu heter....jaja...bara vänta o se..men man blir ju lite crazy faktiskt.

Grattis till er som plussat :) o välkomna hit ni nya även om ni är här pga grund av sorliga omständigheter.

Kram på er alla.

Men vad jobbigt. Jag hoppas det växer ett litet för trots allt. kram!
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-02-09 06:59:10 följande:
    Då var tanten här.. 7 dar sen.. Tack för dom grillerna man fick i huvet .. :(

Neeeeeeeeej nedrans skittant!!! kram Hjärta
  • kanske 4a

Grattis Nelliepop och Johanna5 till lyckade VUL Glad

• kanske 4a
    Nockanpockan skrev 2012-02-10 19:15:48 följande:
    Hej.. Får jag hoppa in här?

Tisdag den 24:e januari plussade jag på stickan hemma.. Onsdagen den 25:e började jag blöda och fick smärtor i magen. Fick åka in på akuttid till KK där jag tillhör.. de gjorde VUL men kunde inget se förutom att jag blödde.. Enligt deras grav- stickor så var jag inte gravid med blodprov visade hCG på 65. 

Fick återkomma på fredagen den 27:e. Inget på deras stickor igen men hCG hade gått upp till 73. Nlödde fortfarande och hade ont.

Fick återkomma på måndagen. Nytt VUL och nytt blodprov. hCG låg nu på 52 så det hade ju sjunkit så de var nästan säkra på missfall veckan innan..

Fick komma in igen på fredagen den 3:e februari och lämna blodprov på morgonen och sedan träffa läkare igen.. När jag kom dit ville de plötsligt att jag skulle lämna urinprov.. Visade sig att hCG stigit till 200 helt plötsligt, men deras stickor visade negativt fortfarande. Gjorde VUL men ingentingsyntes.. De funderade på om jag var tidigare i graviditet än vad de/ jag trodde.

Fick komma tillbaka nu i måndags den 6:e februari och då hade  hCG gått upp till 500 men VUL visade inget förutom att livmodern tjocknat.. 
    Jag fick nu en ny tid till igår torsdag den 9:e februari.. Om det då vore en normal, men sen, graviditet så borde hCG stigit uppmot 1000..

Fick upp hoppet lite..

Igår lämnade jag blod.. Väntade 3 timmar och sedan nytt besök hos läkarna.. hCG hade då bara stigit till 600 och inget syntes på VUL mer än att livmodern tjocknat lite mer.. Dock tyckte de att de kunde ana något i höger äggledare..

De kände sig nu till 98% säkra på att det var ett X.. Skulle fått  spruta med metotrexat igår men de hade inget på apoteket.. Ska få det imorgon lördag..

Pendlar mellan att stortjuta och bara känna mig tom..

Vi har inte försökt länge jag och min sambo, bara 5 månader men jag har endometrios sedan innan och även haft problem med myom som opererades bort i början av förra året.. 

Känns bara så meningslöst allting just nu.. Har gravidsymtom som ömmande, tunga bröst, illamående ( kvällar ), känslig för dofter och viss mat..
    Magen är svullen och jag har som mensvärk mest hela tiden..

Vet från och till inte vart jag ska ta vägen.. Visst vi KAN ju bli gravida.. Men jag har haft 3 missfall innan.. Och nu det här..

Om vi om 3 månader igen blir gravida och detta händer igen vet jag f*n inte hur jag ska orka...

Hej. Jag beklagar att du också måste gå igenom detta helvete.  Jag blir nästan tårögd och får magknip när jag läser din berättelse. Den påminner mycket om mitt första X. Det värsta är nog just att symtomen finns kvar till hcg gått ner ordentligt och man blir ständigt påmind om det som kunde ha blivit.

Stor varm kram till dig, här är du bland systrar som förstår precis vad du går igenom. Hjärta  
  • kanske 4a
    Manelma skrev 2012-02-09 22:40:14 följande:
    Hej... imorgon är det dags för återkontroll av mitt x. Hoppas Hcg nivån har sjunkit ytterligare och att det ser okej ut på UL. Vill så gärna få bra besked så jag kan koppla av och börja blicka framåt.

Hur gick det idag?
  • kanske 4a
    Jag har fantastiska nyheter! Jag fick brev igår från min läkare på gyn, och jag har faktiskt fått beviljat spolning!!!! Skrattande Utan krig, tjaffs, eller ens diskusion. Jäkla tur man faktiskt får flax ibland mitt i all annan skit Flört

Han sa att de vill vänta 2menscykler innan, men jag förstår inte vitsen med det? Är det nån här som vet varför man gör så? Äggledaren som jag op för denna gång är ju borta, det är ju inte den som ska spolas, det är ju den som redan läkt för 16år sen??!!, så vad är det man tänker att 2 månader skulle göra för skillnad i mitt fall? 

Grattis, vad skönt att du slapp bråka om det. Jag vet inte varför de vill vänta två cykler. De kanske vill att kroppen ska hinna läka och återhämta sig ordentligt först.
  • kanske 4a
    MCT79 skrev 2012-02-11 21:27:32 följande:
    Jag manelma!
    Tryck visa endast på mitt nick så ser du min historia.
    Lååååång kamp och väntan men i onsdags kom äntligen våra gryn i 37+1! En liten Hannes och en ännu mindre Freja!

Ge inte upp!

Underbart stort grattis!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3