Nockanpockan skrev 2012-02-10 19:15:48 följande:
Hej.. Får jag hoppa in här?
Tisdag den 24:e januari plussade jag på stickan hemma.. Onsdagen den 25:e började jag blöda och fick smärtor i magen. Fick åka in på akuttid till KK där jag tillhör.. de gjorde VUL men kunde inget se förutom att jag blödde.. Enligt deras grav- stickor så var jag inte gravid med blodprov visade hCG på 65.
Fick återkomma på fredagen den 27:e. Inget på deras stickor igen men hCG hade gått upp till 73. Nlödde fortfarande och hade ont.
Fick återkomma på måndagen. Nytt VUL och nytt blodprov. hCG låg nu på 52 så det hade ju sjunkit så de var nästan säkra på missfall veckan innan..
Fick komma in igen på fredagen den 3:e februari och lämna blodprov på morgonen och sedan träffa läkare igen.. När jag kom dit ville de plötsligt att jag skulle lämna urinprov.. Visade sig att hCG stigit till 200 helt plötsligt, men deras stickor visade negativt fortfarande. Gjorde VUL men ingentingsyntes.. De funderade på om jag var tidigare i graviditet än vad de/ jag trodde.
Fick komma tillbaka nu i måndags den 6:e februari och då hade hCG gått upp till 500 men VUL visade inget förutom att livmodern tjocknat..
Jag fick nu en ny tid till igår torsdag den 9:e februari.. Om det då vore en normal, men sen, graviditet så borde hCG stigit uppmot 1000..
Fick upp hoppet lite..
Igår lämnade jag blod.. Väntade 3 timmar och sedan nytt besök hos läkarna.. hCG hade då bara stigit till 600 och inget syntes på VUL mer än att livmodern tjocknat lite mer.. Dock tyckte de att de kunde ana något i höger äggledare..
De kände sig nu till 98% säkra på att det var ett X.. Skulle fått spruta med metotrexat igår men de hade inget på apoteket.. Ska få det imorgon lördag..
Pendlar mellan att stortjuta och bara känna mig tom..
Vi har inte försökt länge jag och min sambo, bara 5 månader men jag har endometrios sedan innan och även haft problem med myom som opererades bort i början av förra året..
Känns bara så meningslöst allting just nu.. Har gravidsymtom som ömmande, tunga bröst, illamående ( kvällar ), känslig för dofter och viss mat..
Magen är svullen och jag har som mensvärk mest hela tiden..
Vet från och till inte vart jag ska ta vägen.. Visst vi KAN ju bli gravida.. Men jag har haft 3 missfall innan.. Och nu det här..
Om vi om 3 månader igen blir gravida och detta händer igen vet jag f*n inte hur jag ska orka...
Hej. Jag beklagar att du också måste gå igenom detta helvete. Jag blir nästan tårögd och får magknip när jag läser din berättelse. Den påminner mycket om mitt första X. Det värsta är nog just att symtomen finns kvar till hcg gått ner ordentligt och man blir ständigt påmind om det som kunde ha blivit.
Stor varm kram till dig, här är du bland systrar som förstår precis vad du går igenom.