• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lappgeten: Stor kram till dig! När man ha det kämpigt redan så är minsta lilla extra motgång jättejobbig. Kämpa på!

För mig är det också ett år sedan operation och vi är inne på försök 8:a. Har testat negativt i flera dagar så det verkar inte bli något den här gången heller Gråter. Visst är det jobbigt att läsa om de som plussar på försök 1,2 eller 3. Men jag har varit en av de med mina andra tre barn och då tyckte jag varenda månad var en plåga. Allting är relativt.   

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Ella Jade skrev 2012-03-16 07:50:03 följande:
    Tack alla goa underbara för era tummar o tår. Behövs!! På väg dit nu. Nervööööös!!

Lycka till!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-03-16 09:08:02 följande:
    Grattis Nellie!!! Gud vad härligt för dig kram!!

Jag mår så sabla dåligt, har varit halvt däckad sen straxt innan lunch igår. Vaknat flera gånger i natt av illamående och frossa. :( Tror ni det hjälper något mot illamåendet om man tar en åkdjuketablett? Är fruktansvärt törstig heeela tiden med...

Ja har funderat på att risken för återkommande x måste vara större när inte äggledaren tagits bort. Men samtidigt kanske chansen att bli gravid minskar med bara 1 äggledare. Därav jag undrade lite hur det gått för er. Mycket funderingar blir det..
    Jag tog postafen när jag fick metotrexat, tyckte att det hjälpte. Så prova du! Det har hjälpt mig mot gravillamående också så det funkar för en del. Trött blev jag också, frusen minns jag inte. 

Risken för att få X igen ökar ju om man haft X och har äggledaren kvar. Fertiliteten minskar lite med bara en äggledare, men inte med 50% som man kan tro. Kvarvarande äggledare kan svänga över och plocka upp ägg från andra sidan. Jag har ju fått två barn mellan mina X utan problem .  

Ta hand om dig!  
  • kanske 4a
    Nelliepop skrev 2012-03-15 19:05:39 följande:

Hej tjejer....

Gick kanon på kub idag.. Låg risk.... Är så lycklig nu Hjärta 

Grattis Nelli, underbart!
  • kanske 4a
    Ella Jade skrev 2012-03-16 09:26:19 följande:
    Hon varnade mig flera gånger att vi nog inte kmr se nått eftersom jag bara är 5+1 och hon visade mig lixom papper på vad man kan förväntas se osv.. Hon var jättgo. Och hon kollade och direkt såg hon allt. :D:D:D

Det såg jättebra ut. Hon såg moderkakan, hinnesäcken och nån sträng lr vad de va. Jag var så lycklig så jag var i min egna värld, hahaha.. :D skall dit igen om 1 vecka o förhoppningsvis se hjärtat.

Ngn som förstår bilden mer än jag gör och kan förklara kanske? haha :D

Åhh vad härligt, stort grattis!!
  • kanske 4a

Eftersom det pratas en del om kosttillskott i tråden, vill jag passa på och tipsa om tråden jag startat just för sådana frågor och disskutioner. Välkomna dit!

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html

• kanske 4a
    Supers skrev 2012-03-18 10:19:33 följande:
    Hejhopp, skrev en massa via telefonen men det kom inte med.. :)
    Har haft äl i fredags och nu är det bara att v'änta igen...den lååånga väntan..måste försöka att inte tänka så mkt ;)
    Välkomna alla nya även om ni är här pga av X.

Ha en skön söndag allihopa. kraam

Ja det är en evig väntan tycker jag, väntan på att mensen ska ta slut, väntan på äl, väntan på plus eller mens osv. Men jag tycker verkligen det är din tur nu!
  • kanske 4a
    Johanna5 skrev 2012-03-18 02:22:53 följande:
    Det tar aldrig slut. Blev Gynakuten och inläggning. Det är 2.5 vecka sedan min skrapning. Imorgon ska vi åka på en välbehövd semester hela familjen. Men så idag fick jag ont i magen och började blöda. Åkte till slut in och ultraljudet visade att jag har rester kvar i livmodern. Så nu får jag äta Cytotec och ligga kvar över natten för att försöka stöta ut det sista. Annars får vi se vad som händer. Men någon semester imorgon blir det ju inte. Vet inte hur mycket mer jag orkar. Det tar aldrig slut och jag får aldrig vila. Jag är så trött nu. Och orolig. Och känner mig så ensam.

Men vilken otur du har!! Förstår att det känns jobbigt och som att det aldrig kommer ta slut. Men det kommer det att göra. Stor kram till dig!! 
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-03-18 22:23:45 följande:
    Ni som fått metotrexat, fick ni ont i magen efter ett par dagar? De varnade för det så går bara och väntar på det.. Kände ni något innan uppföljningen eller är det bara att vänta vackert på nästa blodprov? Ovissheten tar knäcken på en känns det som. Den och denna konstanta väntan på allt hela tiden..

Jag minns faktiskt inte, jag hade ju molvärk mer eller mindre hela tiden, även innan sprutan. Men jag upplevede inte att det blev värre efter sprutan om jag minns rätt. Inte heller blödde jag mera. Men det kan ju bero på att sprutan inte hjälpte så bra på mig.
  • kanske 4a
    Nelliepop skrev 2012-03-21 09:35:06 följande:
    Jag tänker oxå ofta på er här inne.. Och hur en del får kämpa efter era x.. Man får faktiskt lite dåligt samvete. Eftersom jag blev gravid direkt utan mens i mellan efter mittx o operationen..  Önskar jag kunde göra något för er som kämpar...

Men jag skickar er en stoooor kram Hjärta 

Jag förstår hur du tänker men det ska du ju inte ha dåligt samvete för, det är olika för alla helt enkelt. Däremot vore det ju hemskt om de som lyckas snabbt ropade ut det i tid och otid, men det är det ju ingen som gör här inne. Jag har blivit gravid snabbt med mina tre första barn och med mitt första X. Många gånger har jag känt som du, dåligt samvete för att jag lyckas så fort. Men nu är det jag som kämpar och visst sticker det ibland i hjärtat med alla som lyckas snabbt, men det är ju avundsjuka och inte ert fel.

kram tillbaks  Hjärta
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3