Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Igår så ringde vi in och de sa att vi skulle vara på plats strax efter 11.
Vi kom dit och satte oss i det tomma väntrummet och väntade.. Efter 20 minuter började vi undra om de visste att vi var där så gick in på avdelningen till personalrummet..
Då kommer det en sköterska ( aldrig sett förr )- "Vilka är ni?!" ( Otrevlig ton )
Jag sa vem jag var och varför vi var där.. " Jaha.. Har precis varit och hämtat din medicin, ska säga till sköterskan som ska ge dig den att du är här, men ni får vänta ett tag till, vi har semle-fika!"
Så går hon förbi oss in i rummet och man hör hur de skojar och skrattar där inne... Vi går och sätter oss igen och får vänta ytterligare 15 minuter på att den andra sköterskan ska komma..
Hon kommer och visar in oss i ett rum.. Jag är ledsen och trött, vilket ingen som inte är blind kan undgå att märka, hon ber mig rabbla upp mitt personummer och säger sedan helt resolt- "Dra ned byxorna över rumpan och sätt dig så är det klart snart.. Har du fått detta innan?"
Jag säger att det har jag inte och att detta känns jobbigt..
"Ja, ja.. Det är snabbt över sen kan ni åka hem och fortsätta era liv.."
Jag säger att läkaren i torsdags hade sagt att jag skulle stanna en timme efteråt för observation om jag fick några bieffekter..
"Jaha.. Ja ni kan ju sätta er i väntrummet om ni vill eller sätt i er cafeterian om ni tycker det.."
Vi valde att gå ner i cafeterian bara för att OM något skulle hända, men så fort en timme gått åkte vi raskt därifrån..
Kände/ känner mig så totalt, jävla värdelös och illa behandlad.. Där är jag för att avbryta en efterlängtad graviditet som tyvärr gått snett och råkar ut för två j**** miffon som inte borde får arbeta med människor när de helt klart saknar medlidande och social kompetens, jag är redan så nere som man kan bli och kände/ känner mig ännu mer nedstämd när jag gick därifrån!
När cellgifterna sedan börjat verka ett par timmar så blev jag supertrött, illamående, dålig i magen och fick frossa.. Sov i 3 timmar när vi kom hem, vaknade, åt det lilla som jag kunde få i mig och gick sedan och lade mig igen..
Vaknade i natt av milda magkramper och lite blödningar ( Ska dock tillägga att jag började blöda lite smått och fick ont på höger sida i fredags kväll, ringde in till KK som tyckte jag kunde avvakta om det inte blev värre )
Har ätit frukost nu på morgonen men känner mig nu, återigen, illamående, trött och har ont i magen.. Har tagit två Alvedon 665 mg och hoppas på att de ska hjälpa något...
Läste någonstans att "De som är Rh-negativa får en anti-D-immunoglobulinvaccination, som förhindrar att det bildas antikroppar i blodet."
Jag är B- negativ.. Har inte fått veta något om detta? Ska jag prata med dem? Vad finns det för risker?
kram