• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Nu åker jag på VUL, nervös!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    majbebbe skrev 2012-06-14 08:04:08 följande:
    Hej och välkommen sesse! kanske 4a hur har det gått?

Oj jag glömde visst att skriva här igår, sorry :) Det var lite för tidigt så de kunde inte säga säkert vad de såg. Men de tror att det var gulesäcken på rätt plats, finns iaf inga tecken på annat just nu. Ska tillbaka om 10 dagar.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Mischa skrev 2012-06-14 16:38:26 följande:
    Tack! Mår jättedåligt nu, ta bort livmodern... det vore ju helvetet på jorden. Men det får inte bli så... 
    Åh gumman vad jobbigt. Styrkekram!! Hjärta
  • kanske 4a
    majbebbe skrev 2012-06-15 08:13:49 följande:

Hann bli lite orolig där... Men skönt att det verkade okej.
    Ja verkligen!
    Grip skrev 2012-06-15 11:06:34 följande:
    Kanske 4a, so far so good då! För egen del känns det hela lite märkligt. Jag vågar inte jubla ännu innan vi varit på ul den 28:e, men samtidigt är jag inte överdrivet orolig. Men jag kommer bli helt knäckt om det skulle skita sig nu.. Jag känner i princip ingenting fortfarande! Borde väl vara nöjd med det, men jag jämför ju med när jag var gravid med sonen och då hade jag mer militärkupp vill jag minnas.

Jag känner inte heller speciellt mycket. Lite molvärk som kommer och går, gaser, lite ömma bröst, lite illamående ibland. Men jag känner mig lugn, är ganska säker på att det sitter rätt. Vid X:en har jag vetat direkt att något var fel.
  • kanske 4a
    Lappgeten skrev 2012-06-18 08:27:28 följande:

Nå, nu ska ni få en uppdatering av mig.

Det går inte alls bra för oss, var till kliniken i fredags för spolning och det gick inte alls. Äggledaren är helt tät. Så det är inte så konstigt att jag inte blir gravid. Det gjorde vansinnigt ont när de försökte spola och mådde dåligt hela dagen efter.

Så nu blir det IVF försök till hösten. Tyvärr så känns det mest jobbigt och inte en möjlihet till familj så jag jobbar på min inställning nu.

Men vad jobbigt gumman, men du får fundera och försöka landa i beslutet. IVF är nog tufft att gå igenom, men värt det i slutändan tror jag. kram!!
  • kanske 4a

Fick bruna flytningar igår och paniken infann sig, har ju inga symtom direkt. Idag har det kommit lite lite brunt men nu känner jag av halsbränna så jag hoppas det betyder att det går framåt. Bara att vänta och se, hur lätt det nu är. Nu åker vi och campar en vecka så vi hörs då. kram till er alla!

• kanske 4a

Hej tjejer. Här går det inte så bra. Var på nytt VUL idag och först hittade han inget och sen en hinnsäck som är alldeles för liten (2 mm och jag är i v 6+0 idag). Så det verkar vara en MA den här gången, nedrans skit!!!! Aldrig ska man få vara glad. Nu vill jag bara att eländet ska komma ut så vi får börja om. Nytt VUL om 10 dagar om inget annat händer.

• kanske 4a

Tack alla det är verkligen inte roligt. Fick veta idag att hcg bara var 616 så nu känns det verkligen kört.

• kanske 4a
    Sindyrella1983 skrev 2012-06-27 08:14:57 följande:
    Gravid 2-3 med cb digital idag

Grattis!
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-06-26 23:23:31 följande:
    Finns det möjlighet att du haft äl senare än vad du trodde? Eller att befruktningen skett senare?

Jag fick positivt äl test 27 maj och tempökning 29 maj så äl måste ha skett 28:e. Sen fick jag ju första jättesvaga positivta gravtestet 6 juni så då måste ju ägget ha fäst. Det är klart att det kan diffa några dagar men inte två veckor. Det mest irriterande är att inget händer, jag vill bara få börja om nu.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3