• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Nu har jag börjat blöda så snart kanske jag kan lägga detta bakom mig. Men nu har jag ju fått en sak till att oroa mig för, inte bara X. Naivt att tro att man ska slippa MF/MA bara för att man haft två X. Bläääääääää

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Tack alla, jag försöker lämna detta bakom mig nu, men det känns orättvist.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-01 15:09:19 följande:
    Ont på vänster sida (där jag har kvar min äggledare) och blodiga flytningar så jag e rädd att det händer igen... vill inte ta bort den andra oxå...
    Men nej vad jobbigt!!! Åk in direkt kram!!
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-07-04 13:08:09 följande:
    har inte skrivit på ett tag men läser mycket vad ni skriver. Är i utomkvedessvängen IGEN. Efter 2 års försök, 3 missfall och ett utomkvedes i december där högra äggledaren togs bort så hittar de ägget i vänster äggledare!

Har fått en spruta cellgift, men det verkar inte funka utan ska ev få en till imorrn. Annars blir det operation igen och då har vi ingen chans att få ett syskon till vår dotter..... 

Åhhh vad jobbigt, så ledsen för din skull. Hoppas verkligen sprutan hjälper nu.

kram!!!
  • kanske 4a

Så har jag vart på gyn igen då och det ser bra ut. Allt verkar ha kommit ut, slemhinnan var bara 7 mm och allt under 15 räknas som fullbordat missfall. Jag bad henne kolla noga på höger äggledare eftersom jag haft lite ont där. Hon var lite osäker och kallade in bakjouren men de såg inget konstigt. För säkerhetsskull tog de gravtest som var neg. Så nu ska jag bara sluta blöda så kan vi ta nya tag.

kram

• kanske 4a
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-05 12:18:59 följande:
    Jag var på mitt vul idag, hon såg inget i livmodern bara att slemhinnan var tjock så långt var allt ok. Men sen hittade hon något avvikande vid vänster äggledare hon kunde inte se om det var en graviditet, så nu ska dom följa mina värden och se hur det utvecklar sig. Det kan bara vara för tidigt att se. Men min magkänsla säger att något e fel. Jag har ju redan tagit bort höger äggledare, vill ju inte det ska hända igen men som sagt det känns inte bra...
    Men oj vad jobbigt, det var just något sånt jag var livrädd för idag på mitt vul. Jag hoppas verkligen att det bara var för tidigt att se något.

kram!!    
  • kanske 4a
    mmelody skrev 2012-07-05 23:34:15 följande:
    ÄNTLIGEN hittat en tråd för mig!

Jag gick igenom ett utomkvedshavandeskap nu i början på året. Fick reda på att jag var gravid i slutet på februari, BF i slutet på oktober.

Hade då haft mensvärk där nere 1 veckan innan plusset, och sen 1 vecka efter plusset. Normalt sa min BM, att det kan vara växtvärk, och jag slutade oroa mig. Började sen blöda och antog det värsta att det var missfall, men det var ju ÄNNU värre! Efter en massa blodprovet och VUL så såg dom att jag hade något på ena äggstocken och konstaterade då en utomkvedsgraviditet!

Då var det fort, fort att få cellgifterna som man får då! Fick det redan morgonen efter då mitt HCG värde redan hunnit stiga så högt. En vecka senare drygt när jag klev ur sängen på morgonen, så fick jag akutont där nere! Var en sån smärta så så det kändes som att jag skulle svimma, mådde illa, allting snurrade och var helt borta! Ringde iaf ambulansen som kom 10 min efter, och som tur är så hann min sambo hem från jobbet då jag och min då 2,5 åriga dotter var hemma, och skulle till dagis den morgonen. Fick genomgå VUL igen, blodprover osv. Fick masssssor av morfin och dagen efter var jag alldeles öm. Kunde knappt bajsa för allt där nere var så obehagligt. Hade värk där nere 2 veckor kanske, och sen var det normalt igen.

Läkarna har sagt åt mig att vänta i 6 månader med att försöka bli med barn igen.
    Hur är det med er andra som fått det där methodextrat (vad det nu heter?) ?
    När sa era läkare åt er att ni fick försöka igen?

Vi går typ här hemma och väntar på att 6 månader ska gå... Och det är i slutet på september..
    Välkommen hit om än av en tråkig anledning. Jag fick metrotrexat vid mitt andra X, två gånger och vi skulle vänta 3 mån innan vi fick försöka igen. Nu blev det op för mig iaf men jag hade ju ändå cellgifterna i kroppen.

kram och lycka till! 
  • kanske 4a

Nu är jag förvirrad. Gyn sa ju att testet var neg men jag fick ju starkt utslag bara 2 dagar innan med persona. Tog tt testlagret i morse, tycker ni att detta är neg?? Om testet var positivt skulle de följa hcg ner till noll för att vara säker på att det inte är ett nytt X. Nu blir jag ju orolig igen, deras tester måste vara värdelösa!!!

• kanske 4a
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-07 13:52:14 följande:
    Tog bort min andra äggledare igår så nu e mina chanser att fä barn på naturlig väg borta det känns skit just nu!

Åhhh gumman så fruktansvärt!! Stor kram till dig!!

Jag har lite smått panik själv för att det ändå sitter något på höger, eftersom jag fortfarande får positiva test. Ska skriva en rad på mina vårdkontakter får vi se vad de säger. 
    Petra 334 skrev 2012-07-07 11:57:52 följande:
    Kanske 4:a - det var tyvärr sådär det började för mig. De sa missfall pga negativt test där men jag fick positivt hemma så jag ringde på måndagen igen och fick komma in och lämna blodprov istället.
    Jag skulle ju få mäta hcg om deras test var positivt, jag undrar verkligen hur stickan såg ut, den kan inte ha varit helt blank. Nu blir jag ju jättenojjig igen, även om de inte såg några tecken på X på vul, men så har det ju varit förut med. Men de andra gångerna har jag haft ont, nu har jag bara lätt molvärk.

• kanske 4a

jag är så rädd för ett nytt x, då får vi ju aldrig våran bebis Gråter Jag har lite ont på höger ibland, det ilar och drar, men det kan det göra på vänster med. Jag har skrivit i mina vårdkontakter att jag vill mäta hcg igen och frågat hur okänsliga deras tester är eg. Få se om de hör av sig på måndag, jag jobbar då så jag hoppas jag kan svara när de ringer. Varför varför varför??? Jag som var så lättad att det "bara" var ett missfall, kan inte jag få ha lite tur en endaste gång Gråter

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3