• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Sindyrella1983 skrev 2012-07-07 19:52:26 följande:
    Säg till att du vill göra ett nytt vul. Om dom kunde se mitt redan på 5+5 så kanske dom borde se ditt! Vi kommer få gå igenom ivf, så hoppet om bebis e inte ute än även om det inte sker naturligt. Men jag förstår din oro!

Jag har ju varit på flera vul sen v 4+2 och de ser ingenting De såg ev en hinnsäck på 2 mm v 4+2 och v 6+0. Nu i torsdags såg de ingenting, då hade jag haft blödningar i 8 dagar. Så det borde ju tyda på att det satt rätt och nu har kommit ut, men varför har jag så mycket hcg kvar då? Sen kan det ju ha varit en pseudohinnsäck de såg. Gaah jag blir galen av det här, jag hoppas de ringer i morgon och ger mig en tid för att mäta hcg. Förhoppningsvis är det så att deras test mäter  50 miu och testlagret mäter ju 20-25 och att det eg fanns ett svagt streck på deras. Det betyder ju i så fall att hcg har sjunkigt från 616 till under 50 iaf. Jag har lite ilande värk på höger och molvärk på båda sidor, känns som svag mensvärk och magen är uppblåst Jag känner ju efter nu hela tiden och nojjar snart ihjäl mig. Vi har ju barn sedan innan och har inte råd med ivf, så här blir det inte fler om höger äggledare är dålig.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-07-08 22:30:37 följande:
    Kanske 4a: Ja inte är det testet negativt i alla fall! Kolla upp det snarast, med ett nytt hcgprov i alla fall, för så ska det inte vara. Hcg dubblar sig på ca två dagar, och halverar sig också på ca två dagar. Så förklarade de för mig i alla fall. Sjukhusets tester de tar via blodet kan ge utslag på hcg över 5, medan ett vanligt test man själv köper är upp mot 50 innan det syns. Håller tummarna för att det inte är ett nytt X!!!
    Jag fick inte komma och mäta hcg eftersom deras test var neg. De säger att deras test är inte så känsligt eftersom hcg kan finnas kvar länge efter missfall. Om deras test är neg är hcg låg och att mina är positiva spelar ingen roll då. Jag får inte göra fler kontroller. Så jag får väl fortsätta testa här hemma och hoppas på det bästa, suck!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-07-09 16:12:03 följande:
    Stora kramar till er Sindyrella & Kanske4a :(
    Tänker på er och läser varje dag....är oftast inne via telen o då går det inte så bra o skriva mkt...

Snart kommer tant röd och då ska jag börja med pergotime, så får vi se vad som händer.
    Semester snart ..ska bli otroligt skönt.

Kram på er

Tack vännen!!! Jag hoppas pergo hjälper för dig, det är verkligen din tur nu!

kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-07-09 22:39:52 följande:

Tack för alla lycka till, men det gick inte vägen...

Vi var inne i torsdags för att ev få ny spruta, men det behövde vi inte, hcg-nivån hade äntligen börjat dala och x-et slutat växa! Första goda beskedet på 2 år! Vi firade med lite shopping inför vår resa vi ska göra, och på vägen hem svängde vi förbi jobbet för att lämna ett sjukintyg. Men där började jag få ont i magen, blev kallsvettig och alldeles yr.... Vi åkte in själva till akuten då det inte var direkt panikartat ont, men rådgivningen tyckte att vi skulle in. Där upptäckte de efter mycket om och men att jag hade vätska bakom livmodern...
    Jag fick vara kvar över natten på observation, men hann knappt vara där en halvtimme innan jag fick och och nästan försvann igen! Akutoperation!

Äggledaren hade spruckit och de var tvungna att ta bort den. Nu har jag förlorat båda inom ett halvår, världen borde inte vara så grym.....

Nej nej nej, inte du också!!! Finns inga ord som gör det lättare för dig, en stor kram kommer här iaf Hjärta
  • kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2012-07-10 09:45:30 följande:
    Testa alltid med samma typ av test om du nu testar hemma då dom alla visar olika och det går ju inte att jämföra test man gjort på sjukhuset och de man gör hemma. Eller tom på olika sjukhus kan det visa olika om dom har olika lab.
    I vilket fall tycker jag att du ska kräva att få göra ett nytt blodprov på samma ställe som du var sist, du måste ju få vara 100% säker på att ditt HCG sjunker. Men du måste göra det med några dagars mellan rum helst med 1-2 veckor. Eller det sa dom till mig i alla fall - bara så att dom kan se hur stor skillnad det faktiskt visar.
    Lycka till!
    Kram

Jag testade med testlagret och det har jag gjort under hela grav, men nu är det slut. Jag har nu köpt från saveon och tog ett sånt igår och ska ta nytt om några dagar och jämföra. Men idag känns det lugnare, nu kommer bara brunt och jag har inte ont längre. Magen har lugnat sig, jag är inte svullen längre och känner mig inte alls gravid mer. Så jag hoppas faran är över nu och att vi snart kan börja om. 

• kanske 4a
    petit skrev 2012-07-12 23:25:55 följande:
    Ok, men snacka om glad överraskning!
    Jag har redan ringt och fått ersättning för båda sjukhusvistelserna, väntar nu på fullmakten jag ska skriva på så de får få igenom mina journaler. Fick själv hem en kopia på journalen på egen begäran när jag låg inne, skrämmande läsning! Hade 1,8 liter blod i magen när de opererade mig sist! Jag låg redan inne på observation när jag sprack som tur var, vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om jag varit hemma...
    Härligt men det gäller att ha rätt försäkring. Det är bara trygg hansa som ersätter förlorad äggledare. De andra ersätter bara organförlust vid olycka och inte vid sjukdom, surt sa räven...

Självklart glad för er som får ersättning, tro inget annat!! Kram   
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-07-13 15:42:21 följande:
    Snacka om att telefonen gör som den vill..
    Mensdax här och på tisdag slinker första pillret ner :) Spännande. Nu blir det semester i 2 v ska bli skönt.

Kram till er alla
    åh vad spännande, lycka till nu!

Själv har jag äl-värk och äl-flytningar trots att jag fortfarande testade svagt positivt igår. Skumt! Ska vi våga köra på direkt?   
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-07-14 19:46:51 följande:
    Sitter och läser vad som hänt de senaste dagarna här inne, och beklagar verkligen allt som hemskt som hänt!!!
    Och samtidigt så tycker jag att det är så orättvist att nu två förlorat båda sina äggledare på kort tid, att många inte blivit gravida, fler X och mf, och så sitter jag själv här och funderar på mina senaste 2 år.
    På måndag är det 2 år sedan jag fick mensen som gjorde att jag blev gravid med vårt X, och den helvetesresa på 5 veckor med sjukvården som den innebar, och en skrapning och en titthålsoperation. Jag har båda äggledarna kvar, men med största sannolikhet har jag nedsatt funktion på den som de opererade i. Jag opererades i september, fick mes i oktober och blev gravid, och i juli förra året kom vår underbara dotter. Nu sitter jag här igen i vecka 12 och väntar en bebis till i månadskiftet januari/februari 2013 och njuter av både dotter och graviditet. Jag vet att jag inte ska känna ångest eller få dåligt samvete för att det lyckats för mig, men när jag läser allt hemskt för er andra så får jag till viss det det! Jag är så oerhört lycklig över att det gått bra för oss, men lider också något så kopiöst med er andra!!!
    Förstår hur du tänker och ska jag vara ärlig tyckte jag också att det var orättvist när du berättade att du var gravid igen. Men det blir ju inte bättre för någon att vi går och är bittra på andra som lyckas och att de som lyckas ska ha dåligt samvete. Vi är ett supergäng här inne som skrattar, gråter, gläds och sörjer med varandra.

kram!! Hjärta 
  • kanske 4a

Själv vet jag inte vad jag ska tro, älvärk och älflytningar i tre dagar nu. Tog både grav och ältest nyss och gravtestet är fortfarande svagt positivt, ältestet positivt. Men det kan ju reagera på hcg. Har googlat och det verkar som man inte kan ha äl innan hcg är noll. Men det känns verkligen som jag har det. Om tempen höjs så måste det vara så. Vi hade iaf mys i lördags och kanske det blir ikväll med. Vill så gärna bli gravid igen direkt.

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-07-16 20:26:46 följande:
    Kanske 4a- Min äl kom igång när hcg:t låg på ca 5. 1 vecka innan var det 46 och 2 dagar efter 3,2. Så det behöver inte ligga på 0.

Men kan det verkligen synas ett streck på testen vid bara 5, det är ju frågan. Om det står att testen mäter från 20 så borde det ju inte synas något innan det, eller betyder det att vid 20 blir det ett tydligt streck. Jaja skitsamma, vi kör på så får vi se.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3