• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

adnils skrev 2012-12-04 16:31:17 följande:
    Tack! Ja nu är det bara en lång väntan till fredag för att se vad som händer. Jag är i v 6-7 tror jag.

Är det stor risk att äggselaren är skadad? Att det är därför jag fått X? Funderar mycket på varför..

Tycker både operation och cellgifter känns läskigt. Aldrig opererat mig eller någonting.

Blev ni sjukskrivna från jobb? Eller hur fungerar det?
    Jag hade heller aldrig opererats eller ens legat inne på sjukhuset innan vårt X. Blev inlagd för skrapning 6 dagar för operationen, och sedan då titthålsoperationen och blev sövd båda gångerna. Är grymt tacksam att sambon fick vara med på sjukhuset från 8-21 varje dag, trots att det var BB:s tider och inte gynavdelningens!
    Att din äggledare är skadad innan ett X beror på sjukdomar eller så, för min del så tillhör jag kategorin som har en förbannad otur bara!
    Jag blev sjukskriven i 10 dagar efter operationen, och hade nog egentligen behövt vara hemma en vecka till... Men envisheten lyser igenom även där! Jag opererades i vecka 10+0, så det var väldigt sent med ett X! 
  • acinna

adnils: De gör det de måste, även om de inte ser något på VUL. Mitt hcg låg som högst på 1600 och en timme innan operationen såg de fortfarande inte var fostret befann sig... Tror det var därför jag fick behålla äggledaren trots att de sa att de skulle ta bort den innan operation.
    Efter operationen följde de mitt hgc ner till under 5, och vi fick klartecken att försöka igen redan efter första mens. Det ångrar jag inte att vi gjorde!!! Fick världens underbaraste dotter för det! 

• acinna

adnils: Min sambo ringde från gyn när jag skulle sövas för skrapningen och berättade för min mamma och sin mamma att jag var gravid och vad som skulle hända. Samma visa 6 dagar senare när jag skulle opereras, och sedan ringde han efter operationen och berättade att allt gått bra. Jag orkade inte ens berätta för min egen mamma just då...
    Däremot som har jag alltid varit öppen om vårt X och allt runt om det mot alla, även på jobbet. Kändes rätt! 

• acinna

Alexandra: Så jobbigt! Hoppas verkligen de kan hjälpa dig på sjukhuset, och att du får kraften tillbaka. Hoppas att det snart går över med illamåendet!

• acinna

Går in i vecka 34 idag (33+0) och min bebis har också lagt sig med huvudet nedåt sedan flera veckor. Dottern gjorde också så tidigt.
    Jobbar 2 veckor till, är ledig 2 veckor och jobbar sedan 1 dag till. Sedan är det dags för föräldraledighet för mig!!! 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna
    adnils skrev 2012-12-07 21:49:50 följande:
    Okej.. Läkaren sa till mig att hon inte kunde se någon blödning.. Men kan hon se det om det blöder i magen?

Nu har jag dock fått blodflytning.. Så hoppas på att min kropp sköter allt själv och att hcg sjunkit till på måndag.
    För det kan väl inte vara någon fara att det är blodflytning?
    Jag hade inte heller någon blödning inne i magen eller vid äggledarna, så det är en av anledningarna till att det tog sjukvården 5 veckor att hitta vårt X. En timme innan operationen såg de fortfarande inget på VUL, så de opererade utan att veta var fostret satt. Jag hade redan på första undersökningen sagt att finns det något och det sitter fel så sitter det i vänster äggledare. Hade rätt!
    Jag fick behålla båda mina äggledare eftersom de bedömde den de opererade i som så lite skadad att det inte skulle vara någon större risk att få X igen där. 
  • acinna

adnils: Så skönt att det sjunkit så mycket, och att din kropp tagit hand om det själv!

Tingeling: Hoppas du får din mens snart, så ni kan starta om igen!

Kan säga att jag mår bra, men känner mig som en flodhäst! Är i vecka 34+4 idag, och fick magsjuka förra veckan... Min gravidmage sjönk nästan 10 cm med det, och jag har fått massor med sammandragningar. Tur jag bara jobbar två dagar till nu och sedan ska gå hem och vänta på bebis!!! 

• acinna
    majbebbe skrev 2012-12-18 20:03:33 följande:
    Usch och fy för maginfluensa, hörde om en bekants bekant vars förlossning startade en månad för tidigt just p.g.a maginfluensa...
    Själv är jag så förkyld man kan bli och har så varit i snart 1½ vecka, känner mig helt däckad samtidigt som jag inte får något gjort här hemma och mer ont då jag inte rör mig så mycket. Är på 35+5 idag i alla fall. Jag är nämligen lite rädd för att jag ska få dras med den här förkylningen till förlossningen, hade en lindrigare variant under graviditeten med sonen och den höll i sig i ca 3 månader... 
    Har varit förkyld i 3 månader nu, och det är jobbigt det också, men magsjukan var värre! Satt på jobbet för någon vecka sedan och sa att om Ella får magsjuka så kommer jag åka dit också, och japp jag hade rätt... Detta trots att sambon tog hand om henne och han klarade sig...

Hoppas din för skull att du snart blir av med förkylningen!!!

Snart bebis för er del också - herregud vad tiden rusar på! 
  • acinna
    majbebbe skrev 2012-12-19 19:30:40 följande:
    Jag önskar i alla fall att det kunde släppa lite, men nu har sonen åkt på hosta och feber och i natt hosta han så han spydde. Så just nu håller jag bara tummarna för att jag slipper det där...

Och så bebis snart som sagt, förstår inte hur jag ska orka... men det blir ingen jul hemma i år (om vi bara blir friska) så vi får leva med att det inte finns ork för städning och allt julbak... 
    Förstår dig till fullo!!! Är äntligen klar på jobbet nu, och har städat ut mig själv. Jobbar 7 januari som sista dag (och imorgon) sedan är jag ledig tills bebis kommer!
    Skönt att ni inte firar jul hemma med allt. Jag ska ta tag i saker imorgon, tex städa av lite och julpynta och slå in julklapparna. Firar inte heller jul hemma, så det är skönt i alla fall! 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3