• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Går in i vecka 37 idag, och denna graviditeten har gått så sjukt snabbt!!! Trött är jag, och kan tyvärr inte roa dottern så mycket som jag vill, men hon överlever det också. Hon har lärt sig hitta på en massa skit istället, och pappan får städa... Flört
    Julen har varit bra, trots att alla våra planer kastades omkull på grund av magsjuka lite överallt. Dottern fick det för några veckor sedan, och så klart åkte jag på det också som inte haft det på 20 år. Bebis sjönk 10 cm, och det blir troligen förlossningen nästa om jag får det igen. Så vi packade ihop oss och åkte hem på julafton istället för att träffa folk med magsjuka... Julen blev bra i alla fall, trots planändringarna!!!

• acinna

Alexandra: Vad fint med en Alicia! Själva vet vi inte vad Filur är för någon än, men det lutar Linus eller Nora beroende på kön.

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna

En vecka kvar till bf, och jag hoppas Filur snart kommer ut för jag är stor och otymplig och orkar ingenting. Att sova går inte heller... Kände inte alls så här med dottern! Men, men, jag är glad att vara gravid och att ha en underbar dotter som snart ska bli storasyster.

• acinna

Hëllef: Håller tummarna för att du inte får magsjuka! Jag fick det innan jul när dottern hade det, och jag trodde det skulle bli förlossningen nästa... Vill inte göra om det, och jag som klarat mig från just magsjuka i över 20 år!
    Nej, övertid hoppas jag inte på! 

• acinna

Var inne på förlossningen igår för att Filur rört sig otroligt lite hela dagen. På ctg var det stadiga hjärtljud och jag hade en massa sammandragningar som jag inte ens kände! Så de tror att det snart drar igång här på riktigt, vilket jag också hoppas på!
    Fick göra UL också och fick bekräftat att det är en Linus som gömmer sig därinne.

Bm som tog emot oss på förlossningen träffade jag under de två nätter jag låg inne för operationen av vårt X, och läkaren (överläkaren) som vi träffade gjorde skrapningen som de gjorde 6 dagar innan operationen och jag träffade honom även när jag väntade på operationstid - han skrev in mig på sjukhuset för just operation. Och läkarens fru är bm på avdelningen också och förlöste vår dotter! Tror jag varit för mycket på gyn/förlossning/BB nu... Flört

• acinna
    majbebbe skrev 2013-01-19 20:59:44 följande:
    i torsdags kom "lillebror" (lite oense om namnet) 4640g och 54cm. vi mår bra även om eftervärkarna inte är så roliga...
    Grattis!!! Vi vill höra allt om förlossningen och bebis när du orkar berätta för oss!
  • acinna

myran: Välkommen hit och jag beklagar ditt X!

Jag opererades i september 2010 för vårt X och var då i vecka 10+0, efter en helvetesresa med sjukvården i 5 veckor. Fick då behålla båda äggledarna. Efter operationen följde de mitt hcg ner till under 5, och vi fick klartecken att försöka igen efter första mens. Kan säga att det ångrar jag inte eftersom jag blev gravid igen och har en underbar dotter nu! Jag fick X i vänster äggledare, och dottern kommer från höger äggstock och troligen höger äggledare också, och likaså har lillebror gjort som vi väntar på nu.

Jag har fått tidiga VUL och med dottern även tidiga hcg-prover som den enda hjälp efter vårt X. Med dottern fick vi kämpa för att få VUL, medan denna gången så fick vi tid direkt av vår bm som följt oss med dottern.

Hoppas du blivit lite klokare av mitt svammel... Och lycka till!!! 

• acinna
    Hëllef skrev 2013-01-27 18:16:55 följande:
    I fredags kväll föddes min lilla tjej på 2615 g. Hann bara vara på förlossningen i 50 minuter så det gick undan!
    Grattis!!!
  • acinna

I söndags eftermiddag föddes vår "lille" Linus med akut kejsarsnitt efter 12 timmar från vattnet gick och värkarna startade. Han var 54 cm lång och vägde 4286 gram!
    Vi kom hem från BB igår, och mår bra båda två trots snittet. 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & L 130127
  • acinna
    mmelody skrev 2013-01-31 10:38:37 följande:

Stort grattis till sonen! Det var ingen liten det
    Akut kejsarsnitt, hur gick det tyckte du? Var det för att du ej fick ut honom eller?
    Tack!!!
    När jag kom in på förlossningen ungefär 2 timmar efter vattnet gick så var jag öppen 5 cm. Kan säga att så trodde jag att jag skulle ha bebis innan lunch (vi kom in innan 5 på morgonen). Vid 10 hade jag kommit upp till 7 cm, och de var förvånade över att det gick så långsamt. Sedan fortsatte det i 5 timmar! på 7 cm, och då kallade de in läkare som valde att det skulle bli akut snitt istället. Tror de valde det mest för att inte trötta ut mig mer, och för att inte L skulle börja må dåligt. Då fick jag träffa narkosläkaren som valde mellan EDA eller narkos, och han valde narkos eftersom jag har problem med ryggen ungefär där de vill sätta EDA:n.
    Så 15.30 sövdes jag, och 15.38 är sonen född. Själv fick jag inte träffa honom förrän 18.30...

Dagen efter snittet fick jag mer förklaring av en annan läkare, och då hade sonen kört ner huvudet på sne i bäckenet och kilat fast sig där, och att jag troligen hade för litet bäcken för att få ut en sådan klump. Dottern på strax över 3 kilo var inga bekymmer. Så nu ska jag få remiss till röntgen så de ska kolla upp mitt bäcken, så det inte tog stryk av förlossningen och för att konstatera om det är för trångt.

Hade jag fått välja mellan vagnial förlossning eller snitt, så hade jag tagit en vaginal till. Var piggare efter dottern än nu, men annars är det helt oki. Blev bra bemött av personalen och har fått massor med hjälp på sjukhuset. De skickade hem mig efter mindre än 3 dygn eftersom de tyckte att jag var för pigg!!! 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3