Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Jag opererades 17 september och fick mens 13 oktober, så ca 3,5 veckor efter operationen.
Jag opererades 17 september och fick mens 13 oktober, så ca 3,5 veckor efter operationen.
Saffron: Beklagar ditt X!
Vårt eget sjukhus släppte mig med diagnosen pågående missfall, men vi gav oss inte utan sökte till det stora sjukhuset i vårt landsting och de följde oss vidare. Jag fick en blödning i vecka 5+2, och det tog till vecka 10+0 innan de opererade bort vårt X. Mig följde de med blodprov en gång i veckan innan operationen, och sedan en gång i veckan efter operationen tills jag var nere på ett hcg under 5. Mer eftervård än så fick inte jag.
Jag opererades 17/9-10 men har båda mina äggledare kvar, även om den vårt X satt i troligen är förstår för livet, och fick mens 13/10-10 och hade redan då fått klartecken från läkarna att om jag psykiskt orkade försöka igen redan då var det oki. Vi försökte och jag blev gravid, och på rätt ställe! Ägget kom från andra sidan den gången.
Jag hade sedan sjuk ångest när vi började fundera på syskon, eftersom jag har en förhöjd risk att få X igen. Ena dagen ville jag verkligen och andra vägrade jag eftersom jag verkligen inte ville gå genom allt igen. Men jag är envis, och lät min barnlängtan bli större än rädslan, så vi försökte igen och blev gravida på första försöket då också, och även denna gången kom det från den andra sidan mot vad vårt X gjort.
Så jag är 2-barnsmamma trots en skadad äggledare och ett X i bagaget!
Jag skulle också satsa på IVF i er situation eftersom ni redan står i kö! Känn efter hur ni vill göra och låt både kroppen och psyket läka ordentligt innan ni försöker igen!!! Lycka till!
Supers: Håller tummarna för er!!!
September igen, och det är precis som tidigare år en tung månad för mig. Påminns varje år om den tuffa tid vi hade med vårt X, och den helvetesresa på 5 veckor som sjukvården utsatte oss för innan de hittade vårt X under operationen. Inte klokt att få gå till 10+0 innan de kunde konstatera vad som var fel, och under den tiden hann de med en skrapning i vecka 9+1 och titthålsoperationen i 10+0.
Vill inte vara deppig utan njuta av mina 2 underbara ungar som kommit efter vårt X!
Samtidigt påminns jag om hur fort tiden går! 17 september 2010 opererade de bort vårt X, och vi har haft lyckan att få två barn sedan dess, E som är 2 år och en månad och L som är 7 månader.
Jag håller tummarna och önskar verkligen att alla här inne kommer få de efterlängtade plussen och bebisarna!