Inlägg från: Miniluvan |Visa alla inlägg
  • Miniluvan

Här peppas det, del 9

MiAmore: Visst är det trist när alla runt en blir gravida när man själv får kämpa. Försök att inte tänka på det, försök att njuta av att du har en jättefin son och en fantastisk man. Jag vet att det kan vara svårt men det är just alla spänningar som finns runt om en som blockerar. Försök att göra det hela lite romantiskt och inte syftet att bli på tjocken. Lätt för mig att säga som blev gravid på första nuppet efter Bastian men jag vet hur det är att kämpa. Du vet ju hur vi kämpade för att bli gravida med Bastian. Men när vi visste att vi skulle få hjälp och vi gjorde det romantiskt och slapp all press, det var då det hände. Håller tummarna för dig gumman! Hjärta

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • Miniluvan
    jakeline skrev 2010-12-05 21:03:16 följande:
    magen med tvåan tror jag det ska heta.
    Oj vad tiden går snabbt. Jättefin mage! Hoppas allt är bra med dig och alla här inne. Är lite dålig på att hänga med nu för tiden. Det var mer jobb än jag anade med två småttingar och en flytt tätt inpå. Sorry. Men jag försöker titta in och läsa i alla fall.

Kram på er alla.
  • Miniluvan

Oj vad det händer grejor här inne. Ledsen att jag inte varit inne och hängt med men det är så mycket nu inför flytten och småttingarna.

Grattis till nice sex MiAmore, låter som det är lite mer avslappnat nu

Jakeline: Vart tog tiden vägen, snart är det ju dags igen.

Cornelia: Fin mage.

Tekla: Trevligt med allt firande.

Jag får höra av mig när saker är lite lugnare. Så om vi inte hörs innan så Gott nytt år allihop.

Kram

• Miniluvan

Hej tjejer!
    Nu var det ett tag sen jag var inne. Har haft en massa strul för att få internet. Norge är verkligen ett u-land. Hihihi... Men nu är vi tillbaka i cyberrymden.

Vi har det bra och börjar komma på plats. Lägenheten hade kunnat vara bättre men det är ju bara ett år vi ska bo här så det är väl inget att hetsa upp sig för mycket över.

Pojkarna verkar ha tagit flytten bra. Bastian gillar öppna förskolan här, vi försöker gå ett par gånger i veckan. Han har precis börjat säga "min mamma" snacka om att det värmer i hjärtat.

Matteo sitter själv långa stunder. Det är så stor skillnad på pojkarna. Bastian gick ju när han var 7½ mån och Matteo sitter precis vid 6 mån. Ja jag är bara glad att han är lite lugnare.

Har bara hunnit läsa lite här inne men ni verkar må fint allihop. Skönt att höra.

Nu ska jag gå och lägga mig.

Kram

• Miniluvan
    MiAmore skrev 2011-03-01 10:16:09 följande:
    Miniluvan: Jag tänkte på dig senast igår. Skönt att flytten gått bra o att ni verkar må bra allihopa
    Tack! Jag ser och följer dig varje dag på fb.
  • Miniluvan

MiAmore: Nä det är klart, hade inte jag heller gjort.

• Miniluvan
    Åttan skrev 2011-03-08 15:29:29 följande:
    jaa... min pappa gick bort i lördags..
    Jag beklagar sorgen. Så jobbigt, jag vet hur det är. Fick ta allt när min svärfar gick bort. Vi stog varandra väldigt nära, närmre än min egen pappa. Mannen var helt förlamad så jag fick reda upp det mesta. Hoppas att ni klarar av det tillsammans. Tänker på dig. Kramar i massor.
  • Miniluvan

Tekla: Beklagar verkligen, men de sägs ju att man blir lättare gravid efter ett missfall. Jag hoppas det stämmer för dig. *Kramar*

• Miniluvan

Ja det låter mycket. Jag tycker verkligen att det räcker med två. Särskilt nu när B är så bråkig som han är, han bits, slåss och retas hela tiden. Vägrar lyssna när man säger till honom och klättrar ur sin säng och vägrar sova middag (vilket leder till nattskräck). Matteo har börjat krypa och tar nu Bs bilar vilket inte är poppis, då blir B arg och knuffar eller slår M. Ibland sätter han sig på honom och hoppar. Inte kul. Så fler barn blir det inte. Är helt slut när de somnat. Men visst är de fina trots allt.

• Miniluvan

Jakeline: Kul! Blev bilderna bra?

MiAmore: Ge inte upp! Kör du med Borago nu med eller?

Svar på tråden Här peppas det, del 9