Inlägg från: Miniluvan |Visa alla inlägg
  • Miniluvan

Här peppas det, del 9

Jeskan:Gissar också på pojke, men man vet ju aldrig. Fin mage!

MiAmore: Ja varför inte, Apiforce ska ju vara bra, funkade inte för mig dock.

För er som inte sett mitt nya underverk så kommer här en bild.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • Miniluvan

Tack så mycket tjejer. Ja han börjar likna Bastian mer och mer.

Jakeline: Kul med ny blogg. Förstår inte hur du hinner med alla dina bloggar. Jag hinner knappt med den jag har. Försökte starta en när jag blev gravid med Matteo men det blev nog totalt tre inlägg på nio månader. Hihihi.

• Miniluvan

Oj vad ni skrivit här inne! Och detaljer, man blir ju nästan generad.

Jeskan: Vi hade faktiskt inte särskilt mycket sex under graviditeten med Bastian, men nu med Matteo var det helt torka, det var först sista veckan som jag lyckades få maken att gå med på lite sex. Men mycket berodde på att han varit stressad under hela våren att få färdigt alla tentor och examensarbeten. Nu orkar vi inte för vi lider bägge av sömnbrist. Det enda vi orkar med är att ligga och hålla om varandra innan vi somnar, men det känns skönt det med. Kanske vi orkar nu när vi åker på semester... eller efter. Har bokat 2 veckor till Tunisien, vi åker på tisdag så vänta med att få bebis tills jag är tillbaka. OK!

• Miniluvan

MiAmore: Det låter inte så dumt det heller.

• Miniluvan

Jeskan! Har ju redan gratulerat dig men ännu ett grattis sitter nog fint ändå. Han är jättefin din lille Casper! Fint namn btw. Trist att du sprack, kan tänka mig att det sved en del. Eller jag vet inte för jag fick ju bara en rispa och det sved tillräckligt. Hoppas att det känns bättre nu en vecka efter.

Själv var jag på efterkontroll idag och allt såg bra ut och jag fick en kopparspiral insatt, vill ju inte bli på smällen igen av misstag... dock var Matteo ett fantastiskt "misstag". Han är nu 2 månader och så fantastiskt söt.

Vi har nu varit på semester i två veckor i tunisien. Verkligen välbehövt! Alla njöt i stora drag. Ni som har mig på fb har säkert sett bilderna. T o m Matteo var nöjd med semestern. Sol, bad och värme. God mat och efterrätter i överflöd... jag som skulle gå ner i vikt gick istället upp ett kilo. Nu har jag fyra kilo kvar till ursprungsvikten, dock vill jag gå ner 10 till men det får bli ett långtidsprojekt.

• Miniluvan

Fina magar ni har Jakeline och Cornelia. Själv är jag bara glad att min är borta, vill inte ha någon ny... inte än på ett tag i alla fall. Har nu satt in en spiral för att förhindra magar

Det gick jättebra att resa med småttingarna. B var ju förståss väldigt nyfiken på allt men satt rätt så still och tittade ut genom fönstret. När han blev rastlös kröp han lite på golvet vid våra säten. Matteo sov nästan genom hela resan.

• Miniluvan

Jeskan: Passa på att mysa med Casper så mycket du bara kan, tiden den bara springer iväg.

Nu har Matteo hunnit bli 9 veckor, förstår inte vart tiden tar vägen. Får inte mysa lika mycket med honom som med Mr B, men det var ju väntat. Min lille M har blivit en riktig liten Buddha, han äter och äter och äter. Han väger nu 6,1 och har en fin putmage. Det hade aldrig Bastian, han har alltid varit smal, antar att Matteo brås på mig... hihihi

MiAmore och Tekla: Kämpa på, det är ju trevligt med försöka bli gravid Så länge det inte blir ett tvång. Vi hann ju inte njuta av att försöka då det hände på första försöket, och med B blev det i slutändan lite jobbigt då det tog tre år innan han blev till... något mellanting hade varit perfekt.

Imorgon ska vi gå och köpa en ny tvillingvagn då den vi har blev sabbad på flyget till Tunisien. Apollo ska ersätta skadorna, har varit och kollat upp reparationskostnaden hos en barnvagnsaffär, den går ej att laga utan måste köpa en ny. Vi får köpa en ny och skicka kvittot till apollo. Sweet! Vår vagn var ju begagnad så det känns helt ok att få en ny.

• Miniluvan

Kan meddela att min mage kom nästan med en gång när jag blev gravid med M.

Jeskan;: Tycker det strular sig med amningen hela tiden sen vi kom hem från semestern. Inte det att han äter dåligt men jag får mjölkstockning hela tiden på höger tutte. Det är ju den som är den braiga tutten, vänstran är rätt kass, producerar inte så mycket. Jobbigt!

• Miniluvan

Jakeline: Den verkar ha släppt nu, men den kommer med jämna mellanrum. Tycker det är så jobbigt, det gör ju så förbannat ont.

Har sytt en lejondräkt till Bastian, den är lite stor men han är så söt i den. Hjärta

Svar på tråden Här peppas det, del 9