Inlägg från: Miniluvan |Visa alla inlägg
  • Miniluvan

Här peppas det, del 9

MiAmore: Skönt att passera v 12. Känns alltid lite tryggare. Mina foglossningar var helt katastrofala nu med Matteo. Slutade med att jag fick gå med kryckor. Inte så lätt när man hade bustrollet att släpa på också. Trodde att det var bra nu, men skulle springa med Bastian för några dagar sen och hålla i när han cyklade ner för en backe och det kändes kan jag lova. Trodde att det skulle gå att börja springa igen men icke.

Idag skulle jag sätta på mina beiga byxor som jag hade efter B föddes och även haft efter M föddes, kände att det kunde vara läge för dem idag när vädret var lite soligt med lite vind. Hör och häpna, de trillade nästan av mig!!! Jag blev överlycklig, detta innebär ju att jag har gått ner i vikt, eller i alla fall i cm.

Ledsen att jag är så dålig på att skriva men det är så mycket hela tiden och jag är så trött på kvällarna så jag orkar inte, dock är jag inne och läser.

Tekla: Lycka till nu under ÄL. Jobba på! Hjärta

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • Miniluvan

Jag var ju mammaledig med Bastian, sen fick jag havandeskapspenning eftersom jag ändå inte får jobba eftersom jag har ett utsatt jobb. Blev ju avstängd från jobbet.

• Miniluvan

MiAmore: Fick du höra hjärtljuden? Såg bilden på fb på nya pyret. Härligt med ul när man får se barnet.

Tack förresten! Det är härligt att äntligen passerat den magiska gränsen på 70 kg för mig. När jag vägde mig igår stog vågen på 69,9 kg. Har länge kämpat för att komma under 70 kg.

• Miniluvan

Usch ja, jag tycker att jag skäller på stackars Bastian hela tiden. Han bråkar så med lillebror, ofta är det för att han vill ha uppmärksamhet utan lillebror nära. Han gillar dock att skrämma lillebror genom att ställa sig nära och gallskrika. Då blir Matteo livrädd och börjar gråta och Bastian är hur nöjd som helst.

• Miniluvan

Bastian är också rädd för åskan, däremot är han riktigt jobbig med tandborstningen nu. Han skriker och fäktar och blir hal som en ål. Vet inte hur vi ska göra.

Sen är han jobbig på så vis att när lillebror slår sig och jag tar upp honom börjar B gråta och ska upp. Bara för att lillebror får uppmärksamhet. Det är lite jobbigt, särskilt nu när Matteo klättrar på allt och trillar och slår sig med jämna mellanrum.

• Miniluvan

Lillfisen härmas också, allt han hör och som vi säger går in och kommer ut igen. Idag satt han och tittade på drömmehagen (tror den heter drömmarnas trädgård hemma) och helt plötsligt säger han: Mamma, vent nå litt. (Han pratar ju inte norska annars) Det kommer därifrån, för det säger berättarrösten med jämna mellanrum. Ja inte mamma, men vent nå litt. Gulligt!

• Miniluvan

Tekla: Jättegrattis! Håller alla tummar och tår!  KramarSolig

• Miniluvan

Jag hoppas verkligen att det är så Tekla. Håller som sagt tummarna. Kram

• Miniluvan
    Tekla78 skrev 2011-08-09 10:07:20 följande:
    Hej Jeskan, kul att höra hur du har det och att ni har det bra. Så sött när de bara har några få tänder i munnen :)

Tack för tummarna. Med all sannolikhet går det inte så bra för mig... syndafloden har börjat så nu sitter jag i telefonkö till MVC. Hoppas det hela är över i helgen då jag ska på ett bröllop jag längtat till hela sommaren.
    Hur har det gått Tekla? Hur mår du?
  • Miniluvan

Imorgon har vi 1-årskalas för lillfisen i barnehagen! Stora pojken!!!

• Miniluvan
    Åttan skrev 2011-08-17 09:16:02 följande:
    Hoppas det går bra idag..  Kram
    Tack! Det gick jättefint! Han var så söt med sin lilla krona på huvudet.
    jakeline skrev 2011-08-19 07:56:13 följande:
    grattis Matteo!
    Han tackar och bugar! Glad

Jag förstår inte att lillfisen är 1 år nu.
  • Miniluvan

Jakeline: Det är väl inget att be om ursäkt för. Det är ju lite därför vi är här för att kunna kräka ur oss mm..

Vi håller på att försöka få B att gå på toa, ibland går det och ibland inte. Han har fått en "kissetavla" där han får ett klistermärke för varje kiss han gör på toa och 2 för varje bajs. Han gillar den för han älskar klistermärken. Han har ännu inte bajjat men säger hela tiden att man får 2 för bajs på toaletten. Hoppas på att det ska komma snart.

Matteo var söt idag. När jag stog i köket kom han in och gav mig en ny blöja. Jag frågade om han varit i skötväskan eller om han behövde ny blöja, hade inte tid att kolla då mormor och nonno var här. Kommer ut en liten stund senare och då ligger det en bajsblöja på hallgolvet. Ingen har sett att han plockat av den då han hade en stor lång t-shirt på sig. Sötisen ville bli bytt och när inget hände tog han själv av blöjan och gick iväg utan. Bäst att lyssna på signalerna i fortsättningen! Hjärta

• Miniluvan

Oj! Nu var det länge sen jag var här inne. Har liksom inte blivit av. Kul att se att tråden fortfarande är lite levande. Hoppas det är bra med er alla.

Grattis Tekla! Där har jag missat nått. Jättekul!

De flesta har jag ju lite kontakt med på fb. För er som jag inte har haft kontakt med så bor jag i Norge nu med familjen. Mannen fick jobb här så vi drog hit. Kommer nog att flytta hem snart igen. Trivdes bättre i Skåneland.

Ska försöka kika in här lite då och då och se vad som händer.

Kram till er alla.

Svar på tråden Här peppas det, del 9