Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2010-10-12 21:26:54 följande:
    börja inte oroa dig redan. Ta det lite lugnt och njut istället för att ha siktet på målet redan.

Känner att det är mycket negativitet i mina BF-trådar. Skitjobbigt när man själv är lugn och sansad medan alla mår "för" bra och därför oroar sig för att bebeisen dött... *suck*
    Nej jag försöker att inte oroa mig redan, men denna månaden ville jag SÅ mycket att det skulle ha tagit sig, och då är det lätt att alla dem negativa tankarna kommer. Obestämd
    Sådana trådar minns jag att jag också hamnade i när jag var gravid med Milo. Håller med det att det är jobbigt. Jag var också ganska lugn o sansad när jag var gravid
    Åttan skrev 2010-10-12 21:27:14 följande:
    det kan bara du svara på..  jag tror att om man vill så orkar man..  hur långt tid tog det med milo?
    Jo.. alltså klart jag kommer orka med att försöka länge denna gången också, har ju inte så mycket annat val eftersom att jag vill ha ett barn till.. Men när man vissa månader hoppas SÅ mycket att det skulle ha tagit sig, är det lätt att dem negativa tankarna kommer, som jag sa till Jakeline. Men, jag ger inte upp! Jag försöker tänka på fördelarna när det inte tagit sig. Fördelarna är dels att jag kan njuta av Milo fullt ut och han kan ha sin mamma o pappa helt för sig själv, längre tid ju längre tid det tar att bli gravid. Och dels så kommer jag kunna ha bättre samvete när jag berättar om graviditeten för chefen, ju längre tid det tar innan jag blir gravid. Så visst finns det fördelar med att det tar ett tag innan jag blir gravid, men dem där fördelarna är inte så lätta att tänka på alltid.
    PS. Det tog ett år med Milo DS
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-10-13 13:36:51 följande:
    Jag försöker sprida positivitet och glädje... Det är en del som tom väljer att göra kub bara för att få se ett litet liv och det tycker jag är lite väl onödigt. Men men... förhoppningsvis kommer det lugna ner sig vad det lider, det är ju kul att ha några att följa i alla fall.

Hoppas du kan se det positiva med att var enbarnsförälder ett tag till så du orkar ladda om.
    Ja jag har läst det, om folk som gör kub tester bara för att. Det är en sak om man är i en sådan ålder så att läkaren rekomenderar det, men inte bara för att.

Ja jag ska försöka komma igång med träningen igen o komma i lite bättre form. Är man i bättre form fysiskt tror jag (inbillar jag mig) att det är lättare både att ladda om och att bli gravid
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-10-13 14:31:59 följande:
    då är ju zumba väldans bra!
    Ja det är ju det! Jag ska zumba så fort jag lagt lilleman ikväll tänkte jag
    Åttan skrev 2010-10-13 14:43:06 följande:
    Hemkommen från BM..  blodtrycket högt för första ggr under hela graviditeten..  magen vuxit ytterligare en cm så bebis lägger på sig fortfarande.. undra hur stor bebis kommer att vara.. Fick tid imorgon bitti kl 8:00 för bedömning å min bm trodde att jag skulle bli igångsatt.. ..  hur det blir visar sig imorgon ..
    Vad skönt att höra! Då är det troligtvis inte alls långt kvar nu
  • MiAmore
    Tekla: Ja jag försöker tänka positivt, och lyckas för det mesta får jag nog säga. Inte riktigt lika bra denna gången dock eftersom att jag så gärna ville att det skulle ha tagit sig denna gången. Men, nu är det nya tag som gäller!

GRATTIS till din viktminskning (?). Jag har inte vägt mig på rätt många veckor, och vill knappt veta vad jag väger i heller.. Obestämd Har inte varit speciellt aktiv med tränandet dem sista veckorna, och veckan i Spanien gjorde nog sitt till för att få ett plus eller två på vågen.. Drömmer
  • MiAmore

Hej tjejer! Ville bara kika in o säga att jag inte glömt er. *ler* Min metod denna månaden är att försöka hålla mig ifrån familjeliv så mycket som möjligt och i stället satsa på att komma igång med träningen igen, och testa mig med äl-tester. Hoppas i alla fall att alla mår bra.

Stort GRATTIS till Jeskan och lille Casper! Äntligen va?

• MiAmore
    Tekla78 skrev 2010-10-19 19:53:59 följande:
    Grattis Jeskan!!! Casper är ett fint namn. Ja, synd att inte bildladdningen funkar. Är bilden för stor? Drömde inatt att jag var gravid och var på tidigt ultraljud. Tänkte; åh där e bebisen. Och där är bebisen igen! Sen när bm skulle trycka ut bilder sa hon; här är son nr 1 och här är son nr 2. Gaaaahhh! Jag blev alldeles förskräckt och ville inte alls ha tvillingar. En gudagåva, javisst, men när man har häcken full med en ibland... Hehe, blev helt plötsligt mindre sugen nu
    hahahaha
  • MiAmore
    Miniluvan: Ja jag har kikat på dina bilder och det ser helt underbart ut! Tänk att din Matteo redan är två månader.. Vad fort det gått

Jakeline: Jag försökte kika på din magbild, men sidan bara laddar och laddar och laddar.. Får prova igen lite senare.

Själv ska jag börja köra med äl-testandet idag. Har en dov mensvärk idag och har haft känningar i brösten i ett par dagar, och mina flytningar har varit rikliga i ett par dagar. Så som det känns nu kommer jag troligtvis få äl inom några få dagar. Hoppas att den dyker upp på månd eller tisd. Dels så är min man hemma då (åker till Tyskland med jobb på onsd o kommer inte hem förens på fred kväll), och dels så skulle det innebära att min cykel denna månad kommer landa på 28-29 dagar, vilket vore skönt eftersom att den varit så lång som 31-33 dagar hittills, tom 35 dagar förra månaden. Vore skönt med en normallång cykel för en gångs skull. *ler* Det är väl dessutom lättare att bli gravid om man har en normal cykel på 27-29 dagar?

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-10-23 10:45:10 följande:
    ligger i bloggen också jagochbonan.blogspot.com

jag tror egentligen inte att det spelar någon större roll hur lång eller kort cykel man har. 

ikväll ska jag iväg på tjejmiddag. Vi blir två gravidos och två icke. :P
    Söt din mage är redan.. hihi

Nej det spelar kanske ingen roll? Det var bara något jag fått för mig. Jag äl-testade mig nu för en stund sedan iaf. Något starkare streck idag än i torsdags, men fortfarande neg.

Hoppas du får en rolig tjejkväll. Lite kul med 50/50
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-10-23 11:32:18 följande:
    fast enda anledningen den ser så fin ut är väl att jag har mammabrallor på mig. utan ser den mest fet ut... :P 

Det är kul att ha någon att vara gravid med som finns nära. Hon är några veckor efter mig, men inte så farligt.  
    haha, ok Jo det är det som är det tråkiga i början av graviditeten, att man i början mest bara ser tjock ut. *ler smått*
Svar på tråden Här peppas det, del 9