Här peppas det, del 9
jakeline skrev 2010-10-12 21:26:54 följande:
börja inte oroa dig redan. Ta det lite lugnt och njut istället för att ha siktet på målet redan.
Känner att det är mycket negativitet i mina BF-trådar. Skitjobbigt när man själv är lugn och sansad medan alla mår "för" bra och därför oroar sig för att bebeisen dött... *suck*
Nej jag försöker att inte oroa mig redan, men denna månaden ville jag SÅ mycket att det skulle ha tagit sig, och då är det lätt att alla dem negativa tankarna kommer.

Sådana trådar minns jag att jag också hamnade i när jag var gravid med Milo. Håller med det att det är jobbigt. Jag var också ganska lugn o sansad när jag var gravid
Åttan skrev 2010-10-12 21:27:14 följande:
det kan bara du svara på.. jag tror att om man vill så orkar man.. hur långt tid tog det med milo?
Jo.. alltså klart jag kommer orka med att försöka länge denna gången också, har ju inte så mycket annat val eftersom att jag vill ha ett barn till.. Men när man vissa månader hoppas SÅ mycket att det skulle ha tagit sig, är det lätt att dem negativa tankarna kommer, som jag sa till Jakeline. Men, jag ger inte upp! Jag försöker tänka på fördelarna när det inte tagit sig. Fördelarna är dels att jag kan njuta av Milo fullt ut och han kan ha sin mamma o pappa helt för sig själv, längre tid ju längre tid det tar att bli gravid. Och dels så kommer jag kunna ha bättre samvete när jag berättar om graviditeten för chefen, ju längre tid det tar innan jag blir gravid. Så visst finns det fördelar med att det tar ett tag innan jag blir gravid, men dem där fördelarna är inte så lätta att tänka på alltid.
PS. Det tog ett år med Milo DS