Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-15 11:55:39 följande:
    Jorå jag mår bra. Illamåendet har avtagit lite, men känner mig utsvulten mest hela tiden. Lite molvärkt ill coh från, men inget jag inte kan överleva liksom . Tungan ute

har startat en lite hemlig blogg än så länge om någon är intresserad. jagochbonan.blogspot.com
    Skönt att illamåendet avtagit, och kul att du startat en ny blogg.  Jag tänkte kommentera din blogg, men tydligen måste man ha en "profil" där för att kunna göra det Obestämd
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-16 13:49:47 följande:
    Hej tjejer!

Har inte orkart vara så aktiv här inne igen.. har legat/gått med kraftiga förvärkar nu i 2 dagar. Verkar som om bebis vill komma ut till sin mamma å pappa lite tidigare än beräknat. Bebis kanske inte kommer idag el imorgon men jag tror inte att den stannar inne i magen i 2 veckor till.. Var hos BM på kontroll igår.. har nu gått upp nästan 7 kg.. bebis ligger med huvudet så långt ner som den bara kan göra, helt fixerad! Min BM å en annan BM på MVC uppskattade vikten till 3200-3600 gram.. se om de har rätt.
    SF måttet låg på 34,5 och hjärtslagen på 150 ca..

kram på er alla!!
    Kul att få lite uppdatering från dig. Spännande, då kommer bebis kanske när som Har du bara gått upp 7 kg på hela graviditeten?! Lyllos dig!!
  • MiAmore

Här känns det som att apiforcen gör något i min mage. Det känns inte hela tiden, utan kommer o går. Har gjort det nu dem 3 sista dagarna. Vad jag inte visste var att bidrottninggele tydligen ska/kan hjälpa till att få en lite kortare mens cykel. Så jag räknar med att jag bör ha äl någon gång mellan tisd-fred nästa vecka. Vi har börjat "mysa" var annan - var tredje dag redan. Tar det lite små lugnt denna veckan (men har ändå fått till det 2 gånger denna veckan redan ), men nästa vecka kör vi på ordentligt med sex var annan dag - var tredje dag, förutom när jag bör ha äl enligt min senaste cykel, vilket jag bör ha på fred. Tänkte försöka få till det två dagar på raken då, dvs fred och lörd.

• MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 13:41:16 följande:
    japp stämmer bra det.. bara 7 kg upp sen inskrivningen..  jätte märkligt då jag alltid haft jätte lätt för att gå upp i vikt..  kan ju hoppas att kroppen fortsätter med å inte vija gå upp så lätt i vikt..
    Åttan skrev 2010-09-17 13:44:06 följande:
    Hård körning på g.. härligt.. skönt att du känner att det händer nått i kroppen..
    Jag gick upp runt 19 kg har jag för mig det var, med Milo.. Men, sedan var ju Milo också ganska stor när han föddes, plus att jag hade rätt mkt vatten i kroppen pga havandeskapsförgiftningen. Hoppas på att inte gå upp lika mycket nästa gång.
    Ja nu hoppas jag ju bara att det verkligen händer något i kroppen, så att det inte bara är inbillning för att jag så gärna vill *ler*
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 13:54:21 följande:
    Ja.. BM tror att krabaten som gömmer sig i magen min väger mellan 3,2-3,6 så det blir nog inte någon mini bebis här..
    Det är rätt litet iofs skulle jag vilja säga. Inte ovanligt litet sas, men absolut ingen stor bebis
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-17 16:07:41 följande:
    "normalvikten" på nyfödda bebisar brukar väl ändå ligga runt 3,5....
    Ja precis, så mao är det ingen stor bebis du har i magen. Mer en "normalstor". Stora bebisar är enligt mig iaf, 4 kg o uppåt
  • MiAmore

Har inte varit inne på någon dag nu, har jobbat hela helgen och har inte orkat sitta vid fl. Idag börjar jag testa mig med äl tester. Hade inte tänkt börja med det ännu på någon månad egentligen, men börjar denna månad för att min man känner att han klarar inte av att ha sex var annan dag. Han känner sig som en "spermafabrik", så därför är det bättre att köra med äl tester ist, så att jag vet när äl är här/på G, så att vi satsar dem dagarna och tar det lite lugnare dem andra dagarna. Har haft en "menskänsla" i hela magen nu i tre dagar, så jag misstänker (hoppas) att jag kommer få en glad gubbe på äl-testet idag eller imorgon. *ler* 

• MiAmore
    Jakeline: Ja jag känner mig lite besviken faktiskt. Visst förstår jag han på ett vis, men samtidigt känns det tråkigt att han ser det på det viset ist för att se det som att vi verkligen kämpar för något vi vill ha, dvs ett till barn. Bara det borde ju få han att verkligen försöka sas. Inte det att han inte försöker nu, men han kämpar inte för att bli kåt sas. Förstår ni vad jag menar? Alltså när jag "hoppat på han" var annan dag så har han inte sagt nej till att ha sex, men var han inte kåt från början så försöker han inte så mycket, att bli det i heller, vilket resulterar i att han inte klarar av att "komma" mer än var annan gång vi har sex. Han tycker att det "känns osexigt att ha sex var annan dag för att spermatömma", som han sa. Mao han känner det som att vi har sex var annan dag endast för att få spermier i mig som förhoppningsvis lever kvar där inne till äl. Ja, det är EN av anledningarna. Vi försöker ju trots att bli gravida. Men det är ju inte den enda. Men så känner han det som. Tyvärr

Tekla: Kul med utvärderingssamtal. Är han blyg o osäker eftersom att han håller sig till fröknarna? Milos ena kusin håller också sig rätt mkt till fröknarna, och han är en rätt osäker o känslig kille
Svar på tråden Här peppas det, del 9