Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2011-11-01 21:26:20 följande:
    MiAmore, ja det var ett helt okej pris! bara en åkbräda kostar ju typ 700kr ny om man ska ha en som är bra.  
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • MiAmore
    Tekla: Hur går det med graviditeten? Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

Jag fick ställa mig på vågen hos bm'an när jag var där förra veckan. Enligt deras våg har jag bara gått upp 8 kg, dvs 2 kg mindre än på vår egen våg.. Och det var ju deras våg jag vägde mig på för att få "inskrivningsvikten", så efter det besöket kändes det mycket bättre
    Annars växer o frodas magen o lillan *ler* Hade ökat 3 cm i sf mått på 2v, visade det sig på bm besöket. Lillan låg med huvudet neråt, men hon är fortfarande fullt rörlig. Vilket märks, hon snurar rundor o sparkar o bökar runt som en liten vilde varje dag *ler* Ska dit på kontroll igen nästa vecka. Går ju var annan vecka trots att jag är omföderska, för att hålla koll på mitt blodtryck och så att jag inte har protein i urinet. Och den 25:e ska jag på ul på Helsingborgs lasarett. En förlossningsläkare ska kolla så att flödet är som det ska, och ska då även göra en tillväxt koll

Jeskan: Vad skönt att lillkillen är frisk nu
  • MiAmore
    Tekla: Vad skönt att allt verkar gå framåt som det ska! Hoppas att det fortsätter så Med två mf i bagaget BORDE det inte vara några problem att få ett vul tycker jag.

Kul idé med nallen
  • MiAmore

Igår ikväll fick jag plötsligt en jättejobbig värk på höger sida strax ovanför höften, och inåt mot magen. Det var en smärta som satt i lite "molande" hela tiden och som var annan-var tredje min smärtade till rätt ordentligt i några sekunder. Magen var rätt hård under denna stunden också, och bebisen rörde inte på sig. Detta satt i 2-3 h, men den sista timmen försvann den ihållande dova värken, och det gjorde bara ont när jag rörde på mig och när jag stod upp. Bebis rörde på sig mellan varven dock, när jag bara hade den molande värken.
    Vad det kan ha varit tror ni?

• MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-11-20 20:43:37 följande:
    Ingen aning, tyvärr. Låter väldigt olustigt och som om det klassar in under kategorin "ring barnmorskan på en gång". Har du ringt och frågat? Kan det ha varit förvärkar? Kram!
    Nej jag har mailat "min" bm på KLARA gruppen om det, men inte fått svar från henne ännu. Ska till mvc imorgon och tänkte fråga min bm om det då. Har inte upplevt det fler gånger sedan i lördags, men händer det igen kommer jag ringa förlossningen direkt
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-12-03 22:16:23 följande:
    Cornelia, det går bara fint! Tackar som frågar :) Jag såg lillskrutt i fredags och den hade vuxit som den skulle (2cm var den) och hade små paddlar till armar och ben. Hjärtat pickade så fint! Vilken lättnad!!!

Har de vanliga symptomen, dvs brösten spänner, tröttare än vanligt och mår lite kymigt för det mesta. Känns ungefär som om jag svalt en halv Skogaholms- (APK-) limpa alldeles för snabbt och det sitter en klump mellan svalget och magen. Är i v 9 nu (8+5) enligt sista mens och i vecka 10 (9+0) enligt ultraljudet.
    Vad skönt att höra att allt fortfarande ser bra ut, och vad kul att ni fått se er lilla parvel på Ul När är det nu du har bf?
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-12-14 21:06:53 följande:
    MiAmore, hur går det med magen?  Det är inte så långt kvar nu!
    Jodå, tackar som frågar. *ler* Gick in i v.38 (37+0) idag, och har ca 20 dagar kvar till bf. Sf måttet ligger nu på 34 cm (2 cm mindre än när jag var gravid med Milo), och jag har gått upp ca 12 kg. Helt ok. Är trött o orkeslös mest hela tiden, och foglossningen (fram) och ryggen är riktigt jobbig nu.   Är minst sagt trött på att vara gravid mao. *ler smått* (har dessutom åkt på en förkylning nu som inte gör saken bättre) Efter 00:00 slaget på nyårsafton får hon hemskt gärna komma precis vilken minut som helst *ler*

Hur är det själv och hur går din graviditet?
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-12-21 20:53:05 följande:
    Tack, det är bara bra. Längtar o bävar inför nästa UL som är 30/12. Den värsta hungern o Den förlamande tröttheten har lagt sig. Har ju gått in i v 12 nu. De flesta vet på jobbet och jag har slutat dölja magen nu :)
    Skönt att slippa dölja magen va? Ul'et kommer säkert gå jättebra ska du se
  • MiAmore

Har inte varit på Fl på ett bra tag nu, och här har väl egentligen inte hänt något nytt Är på bf.+4 idag och ännu ingen bebis i sikte Ska in på ny bedömning och samtal om planerat snitt på måndag morgon. Så förhoppningsvis har vi henne här hos oss senast på onsd.

• MiAmore
    jakeline skrev 2012-01-15 19:00:41 följande:
    Hoppas att hon kikar ut av sig själv och du slipper snittas! Tänker på dig!
    Tack, det hoppas jag med *ler*
  • MiAmore

Hej tjejer! Kom på att jag nog inte berättat att vår lilla sessa kikat ut nu? Den 17 januari kl.10:41 kom lilla Mira till världen. 4400g och 53 cm. Förlossningsberättelse och bild finns på www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se

• MiAmore
    Åttan skrev 2012-01-27 15:48:07 följande:
    Hoppas du har haft det bra och har det bra i Berlin nu!

Ja Åttan tog jag just för att det var det som vi kallade magen när Casper låg där i.. han var ju en liten åttcellig krabat när de återiförde embryonet i mig igen

Hoppas du kan börja njuta mer nu av graviditeten !

Kram      
    Vad menas med att han var åttcellig?
    ♥ Milo 090107 ♥ Mira 120117 ♥
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2012-01-28 22:50:52 följande:
    MiAmore, skönt att du fick vara vaken under snittet i alla fall! Hur tycker Milo att det är? Jättefint namn ni valt!

Åttacellig=består av åtta celler?

Ja det var väldigt skönt, och det var ju det som var det viktigaste hela tiden, att jag skulle få vara vaken och med hela tiden.
    Milo är väldigt stolt och glad över sin syster, pussar och klappar på henne hela tiden, och vill hålla henne i jämna mellanrum

Åttan skrev 2012-01-29 00:52:02 följande:

Precis som Tekla skriver så betyder det att " han" hade utvecklat 8 celler på den eftermiddagen som de återinförde embyonet i mig.. Det tyder på att embryonet var väldigt starkt.. på 2:a odlingsdagen så brukar embryon "bara" ha utvecklat 4 celler.

Aha, då vet jag vad det är

• MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-02 17:43:41 följande:
    jahapp och här ställde sig snorpan upp idag med stöd. Så där ordentligt! Hon har ju varit på väg ett tag, vet ni som håller koll på fb och i bloggarna. Men idag så stod hon plötsligt där, rakt upp och ner. :P 

E är numer nappfri och dagsovfri. Gnäll, gnäll och så lite mer gnäll. Men det är bara att bita ihop och hoppas på att det ger med sig. :P  
    Duktig tjej Hur gammal är hon nu?

Milo har varit helt nappfri sedan ett par veckor innan jul, och det har faktiskt aldrig varit några problem. Var rädd att han skulle vara supergnällig i ett par veckor
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-05 21:34:57 följande:
    hon är drygt 8 månader. Vi har ju börjat avvänja E med nappen på dagtid sen i somras, men inte nattetid. Men nu är den helt borta. Kommer dock på honom fortfarande med lillasysters napp då och då. 
    Börjar bli stora tjejen då Tiden går verkligen fort! Mira blir 4 v imorgon Förvånad
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-16 21:25:43 följande:
    usch jag vet... det går alldeles för fort! Är så glad att jag förlängt min mammaledighet två månader... 
    Skönt! När börjar du jobba?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-20 16:58:28 följande:
    2a maj.  
    Hur känns det? Blandande känslor antar jag?
Svar på tråden Här peppas det, del 9