Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Hej tjejer! Har inte varit här på ett par-tre dagar nu. Har inte orkat. Har jag inte jobbat har jag varit för trött. Är hemma från jobb idag. Mådde illa hela dagen igår, och har haft ont o magen o känt mig orolig i magen, fram och tillbaka sen jag steg upp idag. Jag hoppas att det kanske är pga en graviditet och inte vanlig magsjuka, men jag vågar inte hoppas för mycket.

Min temp är fortfarande hög, är på Bim-5 idag (Bim på måndag 13/12. Räknat fel innan). Vågar dock inte tro något förens på lörd eller sönd, om tempen fortfarande är hög då.

Igår (äl+7) hade jag en liten brun blödning/flytning, och mådde som sagt illa hela dagen. Och brösten ömmar och känns spända i mellanåt. Så det är rätt svårt att inte hoppas kan jag säga *ler smått*

Jakeline: Ja nu hittade jag den! FIIIIN!

• MiAmore

Bim-4 och tempen är fortfarande hög, ont i magen och brösten, gasig i magen och det värker till vid livmodern i mellanåt. Åh vad jag hoppas att jag inte är skenis denna månaden!!

• MiAmore

EGO: Jag ger inte upp hoppet riktigt ännu *ler* Har inte känt mig mensig mer sedan i morse. Vet att man kan få en rätt ordentlig dipp i tempen precis innan bim, så jag hoppas ju att det är det detta var, ska tempa mig igen imorgon bitti. Är den fortfarande nere på normal temp imorgon är det nog bara att inse att hoppet är helt ute för denna månaden, men idag tänker jag försöka hålla hoppet uppe *ler*

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-12-10 12:37:41 följande:
    men du får inte stirra dig blind på tempen heller. Det är ju det som är problemet med att man tar till "hjälpmedel" man blir för "besatt". bara för att tempen dök betyder det egentligen ingenting...
    Nej jag vet, jag försöker att inte göra det. Och som jag skrev så vet jag ju att tempen kan göra en rätt ordentlig dipp någon dag innan Bim, så jag vet att det inte behöver betyda något. Men är den fortfarande låg imorgon o på sönd lär nog mensen dyka upp. Tempen stämde bra på mig dem gångerna jag tempade med försöken till Milo iaf.
  • MiAmore

Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-12-12 21:06:15 följande:
    prova att ligga lågt med hårdförsökandet ett tag då... strunta i tempning och testnign med älstickor... bara spontansexa. :P
    Får nog göra det kanske ja.. *ler*
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-12-12 21:54:15 följande:
    så blir du inte lika stressad heller, tror jag i alla flal... Njut av jul och nyår! Drick lite sprit åt mig! :P
    Fast problemet är att jag blir nästan mer stressad av att inte veta när jag har äl.. Lite kontroll människa är jag allt har jag kommit underfund med *ler* Men, ska ändå försöka låta bli både äl-tester och tempning denna månaden. *ler* Kommer dock tempa mig någon dag efter att jag tror att jag haft äl, mest för att veta att äl verkligen varit så att jag kan slappna av mer och inte längre behöva fundera på om äl egentligen varit eller inte. (som sagt.. lite kontroll freak är man.. ) Samt någon dag innan Bim för att veta om det är lönt att hoppas eller inte. Men där i mellan ska jag inte tempa mig. Lovar
    Ja jag ska njuta riktigt ordentligt av det goda vinet och den goda ölen till jul, ska njuta för dig också
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-12-13 10:40:58 följande:
    ja man funkar ju annorlunda! :P hoppas så för er skull... haha ni kanske blir gravida på julafton rent av?! :P om man tänker sig ca 14 dagar efter mens... :P Försök att slappa ltie :P Sexa varannan/var tredje dag kanske..
    Ja det hade varit något Men utefter min senaste cykel och när jag brukar ha äl blir det nog snarare på nyårsafton. *ler* Borde dock ha äl runt den 29:onde. Hoppas det, för att den 30:onde åker vi till Lalandia med Fredriks syskon m resp. och alla barnen, så vi lär inte få till det på nyårsafton tyvärr
Svar på tråden Här peppas det, del 9