Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2010-11-24 08:54:35 följande:
    itne så bra. eller jo, vi får lån, men iom att de ändrat reglerna så belånar bara banken 85 % av huset och de övriga 15 % lagfart och pantbrev bör man ha pengar till själv, eller ha någon som kan ställa upp med en säkerthet på. Och min far som vi trodde skulle ställa upp blåvägrar helt plötsligt. För dyrt säger han. men han behöver inte ens ligga ute med pengar, bara ställa upp med lägenheten som säkerhet. vad arg jag är nu!!!

mannen har ansökt om lån på de pengarna vi ebhöver, bara att hoppas på att det går igenom så är det lugnt sedan.
    Ja jag läste det på din blogg. Jätte trist verkligen. Men är det som borgen typ eller? Många som varnar för det, att man inte ska ställa upp som det, ens för sina barn. Kanske därför?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-11-24 13:02:53 följande:
    han är borgenär för min syster på hennes lägenhet. Det han behöver göra är att "låna ut" sin lägenhet som säkerhet till oss så vi kan ta lån på de resterande 25 %. tydligen belånar de bara 75% i rimbo fick jag höra. Suck suck. VI ska stå som låntagare och han ska bara ställa upp med en säkerhet. Men jag räknar med ett nej och kommer nog inte umgås med min far på ett tag. Det är bara han som äger fastigheter som är värda mer än det beloppet. Alla andra bor i hyresrätt eller billiga lägenheter uppåt landet.
    Ok. Tråkigt och dåligt av honom. Förstår att du känner dig besviken på honom
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-11-24 13:57:43 följande:
    han kanske skulle kunna ställa upp om några år då han ska sälja sin lägenhet och landet... men det hjälper inte oss nu.
    Nej det gör ju inte det.. Tråkigt gumman Vet hur gärna ni ville ha huset
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-11-24 16:07:48 följande:
    Det känns rätt tungt nu. Men men, det har fått oss iaf att seriöst börja se över vårt sparande, och det är ju alltid något.
    Inget ont som inte för något gott med sig

EGO: Tänkte höra med er vad ni tror. Jag testade mig med ett äl-test från billigatester för en stund sedan. Det kom upp en ganska smal strimma som var (ungefär) lika stark som kontrollstrecket. Men resten av teststrecket var väldigt svagt. Har inga direkta äl-känningar mer än "mensvärk" till o från. Min fråga är vad ni tror om detta? Tror ni att detta innebär att jag kommer ha äl inom en 3-4 dagar eller kanske tidigare eller kanske senare? Vad tror ni? Utefter min senaste cykel bör jag ha äl på sönd.
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-11-24 16:29:55 följande:
    jag säger humpa på regelbundet från nu då, kanske varannandag och det funkar för er. Jaghar ju aldrig provat äl-tester så det vågar jag inte svara på.
    Mja.. Vi försöker ju köra med avhållsamhet metoden nu.. hehe Fram till äl då vi ska köra på var annan dag. Ska testa mig med äl test igen imorgon o se vad det visar. Plus att jag tempar mig
  • MiAmore
    Tekla: Jo alltså med CB går det ju inte att se fel. Men förra månaden när jag fick pos utslag med de billiga testerna, så gick det heller inte att se fel sas. Nu åker guben till Oskarshamn med sitt jobb imorgon o kommer inte hem förens på fred, men på fred ska jag hoppa på honom, samt på sönd
  • MiAmore

Här har det varit lugnt i några dagar. Hur är allt med er?
    Jag är på äl+2 så har den långa väntan på Bim nu. Vi fick till det i fredags, söndags och i tisdags. Fick pos på äl-testet i söndags (så starkt pos att tom teststrecket kom fram innan kontrollstrecket *ler*), tempen höjdes igår. Håll tummarna! Vill så gärna att det ska ta sig denna gången! Tänk att få vara gravid till jul o kunna berätta det för familjen då. Hur mysigt hade inte det varit? <3

• MiAmore
    Tekla78 skrev 2010-12-02 20:50:08 följande:
    Lycka till med väntan! Har ingen aning om ÄL. Tror jag har det ungefär nu. Börjar faktiskt få lite bebislängtan igen. Har liksom inte riktigt känt mig redo fast vi börjat försöka. Beställde bilder som vi ska sätta in i ett album på dagis och då fanns några bilder med på Ludvig 1 dag gammal.

Hur går det med våra nyblivna mammor och havande?

Puh, vilken fajt vi hade ikväll, jag och Ludvig. Eller han var mest bara jättearg - på allt. Slutade med att jag vaggade honom till sömns...
    Känns som att graviditets försök är ett enda väntande *ler smått* Härligt att du börjat få bebislängtan, bättre sent än aldrig *flinar*
    Varför var han så arg? För att han var trött eller? Milo kan också vara riktigt tråkig när han är jätte trött.
  • MiAmore

Ja det är mycket som rör sig i deras små hjärnor o kroppar. Inte konstigt dem inte alltid vet hur dem ska få ut allt.

Jakeline: hehe, mindre rolig o bra idé han fått för sig *ler*

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-12-05 20:01:10 följande:
    jo den kan man gärna vara utan... Där får man för man väljer up and go... :P

ny magbild finns i galleriet!
    Trevligt, ska kika
Svar på tråden Här peppas det, del 9