Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2011-01-17 12:38:58 följande:
    *fniss* låter bra det. 
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Starkt pos utslag på äl-testet idag! Så nu ska jag på allvar försöka hålla mig härifrån fram till bim som bör vara runt den 5/2. Fick till det igår o hoppas på att få till det idag och imorgon också. Wish us luck!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Attans att det ska vara så svårt att hålla sig härifrån.. haha Nej, men jag var helt säker på att jag hade äl igår. Det kändes verkligen så. Men, tempen var fortfarande låg i morse, äl-testet visar fortfarande starkt pos (lika starkt som igår, kanske tom. snäppet starkare), och jag känner mig konstig i magen idag också. En blandning av mensvärk och illamående, samt att det fortfarande värker och jag känner mig svullen, vid äggstockarna. Så jag tror att ägget kommer släppa antingen ikväll eller imorgon. Ska fortsätta att tempa mig tills tempen går upp, så att jag vet att och när ägget släppt. Skulle egentligen vilja få till det med guben idag också, men tror att guben behöver en dags paus för att kunna prestera riktigt bra, så ska vänta tills imorgon kväll med att hoppa på honom.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Just nu vet jag inte om jag kan börja hoppas, eller tvärtom, att hoppet redan är ute, och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig?
    Idag på äl+5 går tempen plötsligt ner till normal temp. Dessutom har jag jätteont på höger sida, mellan äggstocken och livmodern. Vad kan detta betyda tror ni?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag skulle verkligen behöva det där plusset nu så att jag kan känna mig lite glad. Är så grymt besviken o ledsen på en kompis just nu. Vi har väl egentligen glidet isär rätt mkt dem senaste åren, men vi har ändå försökt hålla kontakt med varandra så ofta det gått. Vi har känt varandra  i mer än halva våra liv, och vi var under många år som siamesiska tvillingar, gjorde ALLT tillsammans. I sommar ska hon gifta sig. Fick igår höra av en kompis, att hon valt "M", som hon känt lika länge som mig, men som hon träffar mer sällan än hon träffar mig, och som hon inte har lika mkt "historia tillsammans med" som med mig, till brudtärna. Jag blev ledsen o skrev ett sms till henne och låtsades ovetande om vem hon valt till tärna. Inte ens genom sms kan hon vara rak nog o tala om att o varför hon valt M. Ist svarar hon bara att "en gammal vän" ska vara det, och när jag frågar vem, svarar hon bara tillbaka "jag har haft två att välja mellan..." Skriver tillbaka, fortfarande spelandes ovetande "vad taskig du är.. säg nu vem det är.. Jag, kanske? ". Detta har hon inte svarat på..
    Hade hon valt en släkting till brudtärna hade jag kunnat acceptera det. Men iom att det är en gemensam kompis som vi båda känt lika länge o gått i samma klass tillsammans med från 1-9:an men som hon inte har lika mycket historia tillsammans med så känns det svårare att acceptera. Jag är inte bara besviken på detta, jag är nog nästan på mer besviken på det faktum att hon inte ens talat om det för mig, utan att jag fick höra det bakvägen genom en annan kompis. Hon MÅSTE ha vetat o förstått att jag väntar mig att om hon ska ha en kompis till brudtärna, så skulle hon välja mig eftersom att vi stått varandra så nära i så många år. Så då kunde hon väl åtminstone vara rakryggad nog att tala om för mig att hon valt M ist, och varför. Då hade jag också kunnat acceptera hennes val bättre. Men att hon inte ens kunde vara rakryggad o ärlig nog att komma till mig o tala om det.. Inte ens för några veckor sedan när jag glad i hågen berättade att jag skrivet klart mitt tal till henne, sa hon ett ljud om det. Tycker ni att jag är dum o egoistisk som känner så här?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-01-29 16:43:11 följande:
    Jag förstår att du är besviken, jag skulle också ha blivit det. Tycker det är dålig stil av henne att inte ge dig någon förklaring heller. Hon kanske har en jättebra förklaring till varför det har blivit den andra tjejen och inte du. Fattar inte varför folk inte kan vara raka och ärliga mot varandra. 

Blir en besvikelse på en annan för dig, förstår jag. 

Här har man legat med magsjuka i natt. Men mår nu bättre. Klarar 48 hs regeln så jag kan jobba på måndag iaf. Var ju hemma med E i torsdags och då vart det ramaskri för de inte har någon att skicka som backup då vår ena kollega ligger på sjukan och har gjort en GBPop i veckan. Både jag och maken har bytts av i badrummet i natt. Inte lika aggressiv sjuka som förra julen då vi vart dåliga hela bunten i af. Och det tackar jag för! Gravid och magsjuk är fasiken ingen hit...  
    Ja hade hon bara gett en förklaring hade jag kunnat acceptera det. Klart att jag blivet lite ledsen ändå, men jag hade iaf kunnat acceptera det. Som du sa, det kan hända att hon har en jättebra anledning till att hon valt M, men varför kan hon inte vara rakryggad o ärlig att tala om det för mig?

Tråkigt med magsjuka. Milo hade också magsjuka förra veckan, men han kräkte bara en gång sådan tur är, och "*peppar peppar*", vi har ännu så länge inte blivet smittade. Hoppas ni mår bättre nu?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-01-29 17:13:53 följande:
    jo vi mår bättre nu. Kommer att kunna jobba på måndag iaf. 
    Vad skönt!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Ja, alltså även om vi inte varit så jätte nära vänner dem sista åren, så har vi ändå försökt hålla kontakten så gott det går, och vi har ju SÅ mycket "historia" bakom oss, vi var totalt oskiljaktiga i flera år, och vi har gått igenom så mycket tillsammans. Hade det varit en helt annan kompis som inte jag känner, en kompis hon umgåtts med mycket, hade det också varit lättare att acceptera. Men att hon väljer en gemensam kompis som hon träffar mer sällan än mig, framför mig.. Och sedan inte ens kan vara ärlig mot mig... Känner mig väldigt besviken o sårad.
    Aja.. Just nu känner jag faktiskt att jag inte orkar bry mig. Ska jag vara helt ärlig mot mig själv så har det alltid varit så, så länge vi känt varandra, att jag brytt mig mer om henne än hon brytt sig om mig. Detta kändes som "sista spiken" ungefär, nu har hon verkligen visat att hon inte bryr sig lika mycket om mig som jag om henne

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-01-30 18:40:29 följande:
    Det där med bröllop kan verkligen ställa till bekymmer och vara väldigt känsligt.

En kompis bjöd mig och andra kompisar på sitt bröllop, sedan smög det fram att vi inte skulle vara där i egenskap av gäster utan som servispersonal. Vi har inte någon direkt kontakt idag...

En annan kompis bjöd mig och två andra kompisar ur ett kompisgäng på 5pers. Den ena som inte blev bjuden blev väldigt stött och de har ingen kontakt idag. De hade varit som ler och långhalm när de var barn och hade väl inte superbra kontakt vid tillfället, men bjuder man tre kan man bjuda alla tycker man...
    Va?! Så dem bjöd er på bröllop o berättade inte förens i sista minuten att ni skulle vara servispersonal eller vad då?!? Förvånad

Jag har idag bestämt mig för att gå med i Viktväktarna. Och bara för att jag äntligen bestämt mig för att ge vv en chans (efter att ha tänkt på det MÅNGA gånger), så kommer det säkert ha tagit sig denna gången.. hehe Skulle inte förvåna mig Drömmer (hade inte gjort mig något, förståss, men lite typiskt ändå )
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Min mens kommer troligtvis även denna månaden.. Tempen går stadigt neråt, och jag sitter här nu med en ganska bra mensvärk. Är så sjukt trött på detta nu. Känner mig misslyckad. Vet att jag inte är det, men jag känner mig så. Så nu ska jag verkligen satsa ordentligt på att strunta i allt detta med att räkna ut när äl bör vara, tempa mig och äl-testa mig, och bara köra på. Och ist bruka allvar med att bli av med dem där 10-13 extra kilona jag bär omkring på. Gick med i viktväktarna i onsdags, ska gå på mitt första möte på onsd. Ska även försöka (igen.. Tungan ute  ) att hålla mig härifrån så mycket jag bara kan enda tills vi får vårt plus. Önska mig lycka till, och LYCKA TILL ni andra! Jag försvinner inte helt, men ska som sagt verkligen försöka hålla mig härifrån så mycket som möjligt. KRAM på er!

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9