Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2011-01-05 14:33:26 följande:
    haha nej då, men ibland känns det svårt att veta vad man ska svara... Jag ska bättra mig!  
    hehe, bra! *flinar*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tekla: Då låter väldigt trött just nu? Hoppas du får tillbaka ork snart igen!

Själv har jag Bim imorgon o min temp är fortfarande hög! Åh vad jag hoppas!!!!!!!
    Har fortfarande värkande bröst, ont i magen, svullen mage på morgon o kväll, finnar, värk och "dragningar" vid livmodern i mellanåt.
    Var säker på att min temp skulle vara ner på normal temp idag, för att jag kände mig ganska mensig hela kvällen igår. Men, den är fortfarande hög som sagt! Ska testa mig imorgon om tempen fortfarande är hög då. Håll tummarna är ni snälla!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Mensen har inte kommit ännu, men tempen är på väg ner och grav testet i morse visade negativt. Har haft en känsla av att mensen är på väg nu i 2-3 dagar, men har hoppats på att det inte behövde betyda något. Är så trött på detta nu. Var jätteledsen och grät massor i morse. På min/vår sons födelsedag o allt. Nu känner jag att jag inte orkar med detta längre. Ska fortsätta med äl-tester och ev. tempningen, men Fl. känner jag att jag måste dra ner på rejält. Orkar inte läsa om alla som plussar (är jätteglad för deras skull men för min egen del är det jättejobbigt), och jag tror att det påverkar mig mer än jag vill erkänna att läsa om allas symptom. Har ju själv märkt att jag kännt mig väldigt stressad över detta med graviditet o syskon nu dem sista veckorna, och jag tror att det är för att jag hänger här inne allt för mycket. Så from. nu o fram tills jag plussat känner jag att jag måste dra ner på Fl rejält. Kommer inte sluta vara här helt så klart, men jag känner att jag måste hålla mig härifrån så mycket jag kan och försöka fokusera på annat ett tag. Lycka till ni andra!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-01-07 13:55:57 följande:
    Grattis till Milo på tvåårsdagen! Tycker du ska ta en paus helt. Från FL och syskonverkstad. Inte tempa, inte köra med ältest. bara vara. jag tror att du behöver det
    Snabb titt in *ler* Min
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    MiAmore skrev 2011-01-07 16:17:27 följande:
    Snabb titt in *ler* Min
    Milo lyckades skicka inlägget innan jag var färdig *ler*

Är bara inne en snabb runda.
    Ja kanske hade jag behövt en paus från det helt o hållet från detta med verkstad. Problemet är att nu är min man verkligen på G sas! Han är helt inne på nu att vi SKA få till det tre dagar på raken runt äl varje månad tills vi får vårt plus. Så det känns lite snopet nu när han är så på G att säga "det är bra att du verkligen är på G nu, men nu vill jag ta en paus ett tag".. *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-01-07 16:55:55 följande:
    men låt honom göra det då. På hans villkor. Han får förföra dig utan att du säger till att nu är det dags. Tror du kommer må så mycket bättre. Helt ärligt. Berätta för honom hur du mår och hur stressad du känner dig, jag är säker på att han förstår. Även om man pausar kan man fortfarande sexa på runt de dagarna utan att veta exakt när de dagarna är, eller hur? 
    Du har rätt i det du skriver, problemet är att jag vill ju själv så gärna att vi ska bli gravida nu att ta en paus känns som ett väldigt svårt beslut att ta. Jag känner att jag vill börja med att ta en paus från Fl. Tar inte SÅ fullt allvar på pausen nu så länge mensen är här (har inte kommit ännu dock), men så fort mensen börjar ta slut blir det ett drastiskt nerdragande på mitt Fl surfande. (ska börja dra ner på det redan nu, men inte lika mycket som jag ska göra så fort mensen börjat ta slut) Har ju tagit en paus från Fl förut, och dem gångerna har jag faktiskt inte känt mig fullt lika uppstressad och inte fått alls lika mycket "symptom". Så egentligen borde jag ta en paus från Fl mellan äl och bim VARJE månad, inte bara dem månader jag av någon anledning (som denna) känner mig extra besviken o ledsen över att det inte tog sig
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag lyckats hålla mig härifrån i några dagar iaf. Mensen satte igång i lördags, så det verkar som att jag gått från en lutealfas på 13 dagar till 14. Var som sagt jätteledsen mer eller mindre hela fredagen, men nu känner jag mig positiv o peppad igen. Tänker dock hålla fast vid att jag ska försöka hålla mig härifrån så mycket som möjligt så fort mensen är över, och framför allt så fort äl. varit. Tror att jag blir mindre stressad då. Jag har börjat komma igång med träningen igen, och detta gör det lite lättare att hålla mig sysselsatt så att jag inte hamnar så lätt här framför Fl. Kan ju även hoppas på att det ska göra det lite lättare för mig att bli gravid, hoppas att jag kanske får en starkare äl nu när jag rör på mig mer.

Jag vet att jag hade behövt detta att inte tänka på när äl är och inte tempa mig eller köra med äl-tester. Problemet är att jag känner mig själv så pass väl att jag KAN INTE låta bli att tänka på när äl är. Även om jag håller mig härifrån i några dagar (som jag gjort nu), så tänker jag på när jag bör ha äl ändå. Enda skillnaden är att jag inte känner mig lika stressad över det, när jag håller mig härifrån. Så jag SKA hålla mig härifrån så mycket jag bara kan, men jag kan inte släppa detta med äl-testningen. Iom. att jag går och tänker på när äl bör infalla oavsett vad jag gör o inte gör, tror jag att jag blir mer stressad av att inte ha någon koll alls på när äl sker eller har skett. Om mensen kommer så kan jag när jag äl-testar mig åtminstone känna att vi gjort allt vi kunnat för att lyckas. Och en väninna till mig som gått igenom utredning och tagit medeciner o liknande för att kunna bli gravid, sa att hennes läkare sagt till henne att för att ha störst chans till att lyckas bli gravid bör man ha sex tre dagar på raken kring äl. Och vill man försöka med detta så gäller det ju att man har koll på när äl är på G. Vi vill verkligen satsa 110% båda två nu, och för att kunna satsa 110% måste man ju ha åtminstone något så när koll på när äl är på G/är här. Tempningen kommer jag dock ta det lugnt med denna månaden. Kände själv att jag blev rätt stressad av att tempa varje dag, jag blev väldigt fort beroende av det o tempade mig flera gånger om dagen. Ska tempa mig ett par dagar efter att jag bör ha haft äl utefter testerna, för att ha koll på att äl verkligen skett, men sedan ska jag inte tempa mig mer.

Ni måste känna att "det är inte lönt att ge henne råd, hon går sin egen väg ändå". Jag vet. Förlåt. Skäms Men som sagt, jag känner mig själv så pass väl att jag vet att jag inte kan släppa detta helt o hållet förens vi fått vårt plus.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag har bestämt mig för att vi kör med äl-tester denna månaden också eftersom att jag redan köpt hem tester. Men nästa månad ska jag köra utan. Ja, om vi nu inte skulle lyckas denna månaden klart
    Hur lång tid tog det för er denna gången Jakeline?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag varit härifrån i några dagar. Har det hänt något roligt sedan jag var här sist? Själv har vi haft födelsedags kalas för sonen hela helgen. Det har varit en trevlig helg, men skönt att ha kalasandet överstökat för denna gången. *ler* Nästa månad blir det "kalas" för mig. Då fyller jag 30.
    Det känns som om att min äl kan komma ganska tidigt även denna månad. Har haft "konstiga känningar" i "tjejmagen" sedan igår samt "små känningar" i brösten iaf. Ska börja äl-testa idag för säkerhets skull. Egentligen känns det just nu som att jag knappt behöver äl-testa nu.. Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar*  Tungan ute Men, köpte ju på mig en liten hög med äl-stickor när mensen kom, så kan lika gärna använda dem denna månaden så att dem inte bara ligger o "skräpar" och så att jag inte behöver känna att jag slängt ut pengar till något jag sedan inte använder. Men efter denna månaden ska jag inte köpa fler äl-tester. Ja förhoppningsvis ska jag ju inte BEHÖVA det.. *ler*

jakeline skrev 2011-01-13 14:56:43 följande:
    det beror å hur man räknar. Skyddade oss inte sen i december förra året, men började väl itne seriöst försöka förrän i somras och jag blev gravid i aug/sept. 
    Då gick det ju jättefort, från det att ni började försöka seriöst. Med seriöst, menar du då att ni då räknade ut när äl borde vara o hade sex mer regelbundet då, och att ni innan ni försökte seriöst, INTE gjorde det. Eller hur menar du?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-01-17 11:29:14 följande:
    Ja innan sexade vi ju på när andan föll på. Men i slutet så kände jag efter mer på ÄL-tecken och räknade väl lite mer än tidigare. Men ändå liksom inte så där som förra gången. 
    Ok.. Jo det är så vi kommer göra from. nu också. Fungerar bättre nu när vi har gått o blivet kåtbockar båda två... haha
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9