Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Mensen kom idag, två dagar innan beräknat. Så helt plötsligt hamnade min lutealfas på 12 dagar st för vanliga 13-14. Positivt är att min cykel börjat bli 28 dagar lång allt oftare nu (2 av 3 cykler den sista tiden). Och så kan jag nu dricka alkohol på min egen 30 års dag *ler* Låter ganska positiv just nu kanske, men är sjukt less på detta nu

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Ville bara kika in för att berätta hur skönt jag tycker det är att inte längre fokusera på att bli gravid. Sedan jag gick med i viktväktarna har mitt fokus varit helt på att räkna pro-points och att träna, så jag har för första gången sedan bebisverkstaden började knappt någon koll varken på när jag har äl eller bim, och det känns jätteskönt! Och vågen visar redan -1kg; på en vecka! *hejja mig!* Hoppas allt är bra med er här inne?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Kikar bara in för att meddela att jag lever Bim någon gång mellan lörd-månd. Har bara dem vanliga symptomen; lite illamående från och till enda sedan äl och lite små ömma bröst i mellanåt (inte så mycket dock). Har en ganska bra "mensvärk" i skrivande stund (började för en timme sedan ca). Om det sedan är en positiv eller negativ "mensvärk" vet jag inte. Försöker att inte känna efter för mycket. Hoppas att allt är bra med er alla o att det blivet några plus sedan jag var här sist (när det nu var?)

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Miniluvan: Jag tänkte på dig senast igår. Skönt att flytten gått bra o att ni verkar må bra allihopa

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Miniluvan: Trevligt Fast på fb skriver jag inget om verkstaden

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Kunde inte låta bli, utan testade mig för en stund sedan. Fett minus!! Hoppas att det bara är för tidigt. Har ju bim någon gång mellan lörd-månd. Trodde/tror att jag skulle ha bim på lörd eftersom att jag haft 28 dagars cykel dem flesta månaderna nu. Men, jag har ju haft 30-31 dagars rätt ofta också, och jag har ju ingen stenkoll på när jag hade äl denna gången. Plus att jag inte testade med morgonurin. Hoppas SÅ att det bara var för tidigt, men ja.. Känns inte så hoppfullt just nu

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tempen var nere på normal temp i morse så det är väl bara att inse att det kommer bli ett 9:onde försök. *suckar*   Försöker tänka positivt, att nu kan jag åtminstone vara med i viktväktarna ett tag till, och fortsätta mot mitt slutmål viktmässigt ett tag till, och att november och december kanske inte är så roliga månader att fylla år i. Men just nu är det inte så lätt att tänka så

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-03-04 08:46:10 följande:
    men skulle du inte strunta i allt sådant nu? Helt ärligt tror jag du gör dig själv en otjänst genom att ändå tempa och tänka. Du blir ju bara ledsen. Kör på med vikten istället. Skit i verkstaden. Som sagt det är ju inte jättekul att fylla år sent på året. Kom igen till sommaren istället... Njut av att vara förälder, fru och viktväktare ett tag. 
    Det är inte så lätt att strunta i allt sådant tyvärr när kroppen skriker att nu är det äl tider, men man vet inte 100 på exakt vilken dag man har äl, och pga att kroppen signalerar så starkt går det inte att inte tänka på det, och då blir det att man tar ett äl-test för att dubbelkolla, och sedan är man inne i det igen. Det är så för mig iaf.
    Många säger till mig att "men strunta i verkstaden ett tag, och bara kör på". Men det är mycket lättare sagt än gjort när man så gärna vill och när man ser stora gravid magar runt om sig vart man än vänder sig, och när man jämt får frågan "är det inte dags för syskon snart? Milo är ju 2 år nu..." Överallt blir man påmind om att man vill vara gravid och få syskon. Och går det då inte så blir man påmind pga det också. Har sådan lust varje gång någon frågar om det inte är dags för syskon snart, att skrika ut att vi har försökt i över ett halvår, att det minsann inte är så enkelt för alla att bli gravid. Men då vet jag att jag bara får alla dessa "tänk inte på det så går det"- kommentarer, och, hur välmenta dem än är, så är det inte sådana kommentarer jag behöver just nu, för att det är faktiskt inte så lätt. Och det är ju så, att ju mer man får höra "tänk inte på det", ju mer tänker man på det. Det är som "titta inte ner!" Klart att man tittar ner då! Förstår du hur jag menar o tänker? Jag vet och förstår som sagt att dessa kommentarer är välmenade och inte alls sägs för att mena något illa, men jag är ju självklart själv medveten om att det bästa vore att inte tänka på det så mycket. Men det är faktiskt inte så lätt. Särskilt inte när man är en "tänkare o drömmare" av naturen.
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9