jakeline skrev 2011-03-04 08:46:10 följande:
men skulle du inte strunta i allt sådant nu? Helt ärligt tror jag du gör dig själv en otjänst genom att ändå tempa och tänka. Du blir ju bara ledsen. Kör på med vikten istället. Skit i verkstaden. Som sagt det är ju inte jättekul att fylla år sent på året. Kom igen till sommaren istället... Njut av att vara förälder, fru och viktväktare ett tag. 
Det är inte så lätt att strunta i allt sådant tyvärr när kroppen skriker att nu är det äl tider, men man vet inte 100 på exakt vilken dag man har äl, och pga att kroppen signalerar så starkt går det inte att inte tänka på det, och då blir det att man tar ett äl-test för att dubbelkolla, och sedan är man inne i det igen. Det är så för mig iaf. 
Många säger till mig att "men strunta i verkstaden ett tag, och bara kör på". Men det är mycket lättare sagt än gjort när man så gärna vill och när man ser stora gravid magar runt om sig vart man än vänder sig, och när man jämt får frågan "är det inte dags för syskon snart? Milo är ju 2 år nu..." Överallt blir man påmind om att man vill vara gravid och få syskon. Och går det då inte så blir man påmind pga det också. Har sådan lust varje gång någon frågar om det inte är dags för syskon snart, att skrika ut att vi har försökt i över ett halvår, att det minsann inte är så enkelt för alla att bli gravid. Men då vet jag att jag bara får alla dessa "tänk inte på det så går det"- kommentarer, och, hur välmenta dem än är, så är det inte sådana kommentarer jag behöver just nu, för att det är faktiskt inte så lätt. Och det är ju så, att ju mer man får höra "tänk inte på det", ju mer tänker man på det. Det är som "titta inte ner!" Klart att man tittar ner då! Förstår du hur jag menar o tänker? Jag vet och förstår som sagt att dessa kommentarer är välmenade och inte alls sägs för att mena något illa, men jag är ju självklart själv medveten om att det bästa vore att inte tänka på det så mycket. Men det är faktiskt inte så lätt. Särskilt inte när man är en "tänkare o drömmare" av naturen.