Inlägg från: MiAmore
            |

- 

- 

Så var mensen här. Suck  

- 

Jag beklagar sorgen Jeskan. Stor kram till dig! 

- 

Vad jobbigt för digÅttan skrev 2011-03-09 11:33:29 följande:Man vet inte riktigt vad det var som han gick bort av.. men vad vi tror så gick han in i socker koma.. Han var alkolist som försökte att bli nykter å just nu så hade han haft ett återfall som varat i ca 2-3 veckor.. dygnet runt.. han hade problem med hjärtat, levern å njurarna å diabetes på det - därav att vi tror att det var socker koma för att han gått in in det 2 ggr tidigare men då fått hjälp utifrån. Nu satt han hemma med en kompis å båda hade "somnat" i varsin soffan- sen när kompisen vaknat så hade han hittat pappa i soffan alldeles blå om läpparna. Vi får reda på mer vad som eg har hänt när obduktionen är klar. Vad jobbigt för digÅttan skrev 2011-03-09 11:33:29 följande:Man vet inte riktigt vad det var som han gick bort av.. men vad vi tror så gick han in i socker koma.. Han var alkolist som försökte att bli nykter å just nu så hade han haft ett återfall som varat i ca 2-3 veckor.. dygnet runt.. han hade problem med hjärtat, levern å njurarna å diabetes på det - därav att vi tror att det var socker koma för att han gått in in det 2 ggr tidigare men då fått hjälp utifrån. Nu satt han hemma med en kompis å båda hade "somnat" i varsin soffan- sen när kompisen vaknat så hade han hittat pappa i soffan alldeles blå om läpparna. Vi får reda på mer vad som eg har hänt när obduktionen är klar. Finns inget värre än ovisshetNej men gumman.. Vad tråkigtTekla78 skrev 2011-03-09 17:54:23 följande:Jobbigt för dig. Hoppas att allt går så smidigt som möjligt med allt det praktiska så att ni kan sörja i fred. Hoppas ingen ställer sig på tvären eller ställer till bekymmer på annat sätt, för det räcker med bara sorgen och fixandet. Finns inget värre än ovisshetNej men gumman.. Vad tråkigtTekla78 skrev 2011-03-09 17:54:23 följande:Jobbigt för dig. Hoppas att allt går så smidigt som möjligt med allt det praktiska så att ni kan sörja i fred. Hoppas ingen ställer sig på tvären eller ställer till bekymmer på annat sätt, för det räcker med bara sorgen och fixandet.

Själv har jag inget kul besked att komma med. Har hållt hemligt ett tag att jag var gravid då jag inte riktigt vågade skriva om det här. Tyvärr slutar min graviditet på fredag i ett uteblivet missfall/skrapning. Embryot hade slutat växa i v 7 och läkaren hittade inget tickande hjärta, tyvärr. Nu skulle det ha varit v. 13. Vi är jätteledsna, men ändå vid ganska gott mod. Vi har ju en toppenfin son och vi är helt överens om att försöka igen så snart som möjligt. Hoppas min teori stämmer om att det är lättare att bli gravid snart igen om man varit det nyligen. Beklagar verkligen missfallet Beklagar verkligen missfallet  
- 

*Styrkekram*Tekla78 skrev 2011-03-10 14:44:37 följande:Tack tjejer! Jobbigt och tungt och ser verkligen inte fram emot skrapningen. Just nu känns det dock som att det kanske blöder ut av sig självt innan för jag har djävulskt ont i magen *Styrkekram*Tekla78 skrev 2011-03-10 14:44:37 följande:Tack tjejer! Jobbigt och tungt och ser verkligen inte fram emot skrapningen. Just nu känns det dock som att det kanske blöder ut av sig självt innan för jag har djävulskt ont i magen 
- 

Tekla: Hur är det med dig nu? Tekla: Hur är det med dig nu?

Cornelia: Hur är det att vara tre barns mamma? Är det stor skillnad från att vara två barns mamma?

Här är äl över för denna gången, så nu är det bara att hålla tummarna igen och hoppas på det bästa
- 

Vad skönt att höra att du tagit dig igenom det och känner dig redo att börja om igen. Jag har *peppar peppar*, aldrig fått mf. men jag skulle heller inte önska min värsta fiende något sådantTekla78 skrev 2011-03-21 21:46:42 följande:MiAmore, jotack det är bra nu. Det känns som om det gick relativt snabbt att ställa om. Och du vet ju, det är väldigt jobbigt varje gång mensen kommer och det kanske låter som en konstig jämförelse, men såhär i efterhand känns det som den besvikelsen även om den såklart känns starkare. Jag bara vet det att jag har jättemycket respekt för alla som kämpar med IVA som ofta måste gå igenom denhär hemska upplevelsen kanske både en och flera gånger. Önskar inte min värsta fiende ett missfall. Men som sagt, nu är jag igenom det, jag är inte den enda och vi har förhoppningsvis blivit starkare av detta. Nu kommer vi att se nästa (för det blir det ju förhoppningsvis) graviditet på ett helt annat sätt. Hoppas bara att vi inte kommer att vara för oroliga pga detta. Vad skönt att höra att du tagit dig igenom det och känner dig redo att börja om igen. Jag har *peppar peppar*, aldrig fått mf. men jag skulle heller inte önska min värsta fiende något sådantTekla78 skrev 2011-03-21 21:46:42 följande:MiAmore, jotack det är bra nu. Det känns som om det gick relativt snabbt att ställa om. Och du vet ju, det är väldigt jobbigt varje gång mensen kommer och det kanske låter som en konstig jämförelse, men såhär i efterhand känns det som den besvikelsen även om den såklart känns starkare. Jag bara vet det att jag har jättemycket respekt för alla som kämpar med IVA som ofta måste gå igenom denhär hemska upplevelsen kanske både en och flera gånger. Önskar inte min värsta fiende ett missfall. Men som sagt, nu är jag igenom det, jag är inte den enda och vi har förhoppningsvis blivit starkare av detta. Nu kommer vi att se nästa (för det blir det ju förhoppningsvis) graviditet på ett helt annat sätt. Hoppas bara att vi inte kommer att vara för oroliga pga detta.

Och, det bästa av allt, jag tror mensen kom igång idag så att vi kan börja på ny kula. Tror aldrig jag varit så glad för att få mens förut  

Håller tummarna för att det lyckas denna gång, MiAmore!

Cornelia, jag undrar också hur ni har det i "kaoset"?
- 

hehe, låter som att ni har fullt upp minst sagtCornelia13 skrev 2011-03-24 14:47:03 följande:Tekla och MiAmore: Tackar som frågar!! Jo tack nog är det skillnad allt men det beror nog mest på att vi varit bortskämda med väldigt lätta bebisar innan och Freja är inte lika enkel om man säger så. Hon har lättare kolik och när hon är vaken vill hon väldigt gärna bli buren dessutom kräks hon hela tiden vilket vi verkligen inte är vana vid sen har Minde börjat komma i 2 års trotset och slåss och på det har vi en 5- åring som retas hela tiden så med andra ord det är fullt upp dagarna i ända. De går väldigt fort dagarna och redan nu är jag trött på nerspydda kläder och att tvätta, herregud vad tvättmaskinen får jobba. Maken har dock lovat mig en torktumlare, men när???? Nånstanns i detta kaos ska jag försöka få tid till mig själv och börja träna då jag och min vän återigen anmält oss till tjejvättern dessutom ska jag vara brudtärna i juli och vill inte vara i detta skick då, förvisso väger jag mindre nu än vid inskrivningen men fortfarande för mycket. Ja herregud, hur får man ihop vardagslivet egentligen?? hehe, låter som att ni har fullt upp minst sagtCornelia13 skrev 2011-03-24 14:47:03 följande:Tekla och MiAmore: Tackar som frågar!! Jo tack nog är det skillnad allt men det beror nog mest på att vi varit bortskämda med väldigt lätta bebisar innan och Freja är inte lika enkel om man säger så. Hon har lättare kolik och när hon är vaken vill hon väldigt gärna bli buren dessutom kräks hon hela tiden vilket vi verkligen inte är vana vid sen har Minde börjat komma i 2 års trotset och slåss och på det har vi en 5- åring som retas hela tiden så med andra ord det är fullt upp dagarna i ända. De går väldigt fort dagarna och redan nu är jag trött på nerspydda kläder och att tvätta, herregud vad tvättmaskinen får jobba. Maken har dock lovat mig en torktumlare, men när???? Nånstanns i detta kaos ska jag försöka få tid till mig själv och börja träna då jag och min vän återigen anmält oss till tjejvättern dessutom ska jag vara brudtärna i juli och vill inte vara i detta skick då, förvisso väger jag mindre nu än vid inskrivningen men fortfarande för mycket. Ja herregud, hur får man ihop vardagslivet egentligen??  

Håller mina tummar stenhårt för er två nu!  
- 

Uj.. Låter som att du har fullt upp och får ditt tålamod prövat. Kanske inte är någon jättestor tröst just nu, men visst är ens små hjärtan värda allt ändå? Och när dem är glada och snälla och när dem sover, så kan man inte titta sig mätt på dem, då glömmer man allt tålamodsprövande och bråkMiniluvan skrev 2011-03-28 19:47:56 följande:Ja det låter mycket. Jag tycker verkligen att det räcker med två. Särskilt nu när B är så bråkig som han är, han bits, slåss och retas hela tiden. Vägrar lyssna när man säger till honom och klättrar ur sin säng och vägrar sova middag (vilket leder till nattskräck). Matteo har börjat krypa och tar nu Bs bilar vilket inte är poppis, då blir B arg och knuffar eller slår M. Ibland sätter han sig på honom och hoppar. Inte kul. Så fler barn blir det inte. Är helt slut när de somnat. Men visst är de fina trots allt. Uj.. Låter som att du har fullt upp och får ditt tålamod prövat. Kanske inte är någon jättestor tröst just nu, men visst är ens små hjärtan värda allt ändå? Och när dem är glada och snälla och när dem sover, så kan man inte titta sig mätt på dem, då glömmer man allt tålamodsprövande och bråkMiniluvan skrev 2011-03-28 19:47:56 följande:Ja det låter mycket. Jag tycker verkligen att det räcker med två. Särskilt nu när B är så bråkig som han är, han bits, slåss och retas hela tiden. Vägrar lyssna när man säger till honom och klättrar ur sin säng och vägrar sova middag (vilket leder till nattskräck). Matteo har börjat krypa och tar nu Bs bilar vilket inte är poppis, då blir B arg och knuffar eller slår M. Ibland sätter han sig på honom och hoppar. Inte kul. Så fler barn blir det inte. Är helt slut när de somnat. Men visst är de fina trots allt.
- 

Har varit iväg på internat med jobb ett par dagar, kom hem igår em. Tyvärr inte med några roliga nyheter. Tempen nere på normal temp i morse och det har känts i kroppen sedan igår att mensen är på väg. Så det är bara att inse att det blir ett 10:onde försök för oss. Hur länge ska man orka kämpa egentligen??