Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Tekla: Det är lugnt. Jag reagerade kanske lite väl starkt också. Detta är ett rätt känsligt ämne för mig då jag tycker det är så jobbigt.

Det är riktigt roligt att vara mamma just nu. Milo pratar jättemycket nu, säger allt fler o fler flerordsmeningar, och han älskar att sjunga och dansa. Favoritsången är Blinka lilla stjärna, eller "binka dinka stjäärna dää" som han säger Kyss

Med viktväktarna går det väl sådär just nu känns det som. Känns som att jag kommit av mig lite dem sista veckorna, men försöker hålla igång det sas. Inga plus på vågen ännu så länge iaf, men misstänker plus imorgon dock.. Total minskviktning sedan start i början på februari är 6,2 kg
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-04-26 20:16:01 följande:
    6,2 kg är verkligen inte dåligt, bra jobbat! Själv gör jag något träningsryck ibland, men tycker det är svårt att komma igång ordentligt. L pratar också massor. Favoritsången är bockarna bruse. På dagis leker de bockarna bruse när se går på utflykt (ca 150m från dagiset) vid en bro som går över en uttorkad bäck. Varje gång han ser en bro utbrister han "tolleboooon".
    Tack, är nöjd Jag har inte tränat alls på ca 2 veckor nu, måste komma igång igen!
    Visst är det roligt när dem lär sig sånger och att koppla ihop saker?

Ni skulle se min mage idag.. Den har varit ordentligt svullen hela dagen, tom. så min man såg det, och han brukar inte se sånt..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-04-26 21:35:59 följande:
    MiAmore, Låter lovande. Håller tummarna för att det blir plus för er denna månad (och en liten tå för mig också )
    Tack Håller tummar o tår för dig med När har du bim?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2011-04-27 10:16:39 följande:
    Hej på er tjejer!

Var ett tag sen nu (igen) dagarna går av sig själv tycker jag fast vi inte gör så mycket egentligen har startat en blogg som jag tänkte va modig och ge er adressen till
    jagochlivetsresa.blogspot.com/ första gången jag lämnar ut mig på detta vis, så var snälla mot mig nu

Härligt att höra om era små som mer och mer blir sociala varelser jag förundras så mycket ibland över när Stella kommer och säger saker, det rör sig så mycket i dessa små huvuden så det är verkligen svårt att hänga med. Minde har ju också börjat att så smått prata ett ord hon använder flitigt är Oom vilket i princip betyder smaka/kan jag få. Hon älskar att smaka på allt och då menar jag allt, maken kom på henne häromdan med att stå och doppa nappen i en vattenpöl och när hon ertappandes är hon smart nog och säga -Mmmm

Håller mina tummar för er Tekla och MiAmore!

Kram
    Vad roligt med blogg! Har lagt till din bloggadress bland mina "favoriter"

EGO: Köpte ett CB idag, ett sådant som ska kunna visa plus vid graviditet, redan fyra dagar innan bim. Ska testa med det imorgonbitti. Är på bim-5 imorgon, men om den är så känslig att den kan visa plus fyra dagar innan, så borde jag väl kunna få om inte annat så ett svagt, plus, fem dagar innan, om jag nu är gravid? *hoppas* Håll tummarna!
    Är fortfarande väldigt svullen om magen, maken ser fortfarande också det; frågade han om han tycker jag ser svullen ut eller om det kanske bara är jag som tycker det. Och då sa han att "jo men du är lite mer svullen än du brukar vara". Har fortfarande "mensvärk" till o från som bara sitter i ett par-tre minuter åt gången, och som bara kommer på morgnarna, kvällarna och när jag vaknar mitt i natten. Det drar o spänner fortfarande vid livmodern, brösten ömmar och jag har rikliga flytningar..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag testade aldrig mig med Cb, utan en sticka ist. Men jag ska testa mig igen på månd om tempen fortfarande är hög då

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tjejor tjejor!!!! JAG ÄR GRAVID!!!!! Skrattande Fick ett tydligt plus i morse! Har tagit foto på testet, men vet inte hur man för över bilden till datorn från kameran eller hur man förminskar bilden så jag kan lägga in den här. Men så fort maken gjort det till mig kommer jag lägga upp en bild. Är SÅÅÅ otroligt GLAD nu!!!! Bättre början på maj månad kan man inte önska
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-05-01 18:43:21 följande:
    whoopedidoo!
    hihi, ja äntligen! Så nu slipper ni läsa om flytningar och bim datum, nu blir det graviditet ist.. *flinar* Ska försöka komma ihåg att berätta om Milo också. Kan ju tex berätta nu att han ska opereras på torsd. Ska operera bort sina polyper, så det är ju ingen stor operation, men man är så klart rätt nervös o orolig ändå
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2011-05-02 18:33:12 följande:
    Åhh vad kul!!!! Grattis!!!!! Hjärta
    hihi tack Har knappt fattat det ännu *ler* Ska testa med ett digitalt imorgon, då kanske jag kommer fatta det sen *ler*
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9