Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har fortfarande inte fått upp tillräckligt med ork för att vara aktiv på Fl tyvärr. Gick in i v.12 (11+0) idag och är fortfarande fruktansvärt TRÖTT och mår fortfarande illa mest hela tiden. Har fått utskrivet Lergigan comp, och dem första dagarna med dessa tog den bort mitt illamående helt. Dock ej kräkandet på morgonen, om jag inte tagit en Lergigan precis innan läggdags kvällen innan. Men nu dem två sista gångerna/dagarna jag tagit dem, har dem tyvärr inte tagit bort illamåendet helt och hållet, men det blir bättre än när jag inte tagit en, i alla fall. Idag är första gången jag INTE kräkt, trots att jag inte tagit någon Lergigan. Skönt!
    Har börjat få mer och mer problem med fogarna dem sista dagarna. Har inte ont hela tiden eller varje dag, men får lättare och fortare ont i dem vid ansträngning som tex. dammsugning och tunga lyft.
    Drömmer jättekonstiga drömmar varje natt. Detta minns jag att jag gjorde under graviditeten med sonen också så det är nog rätt vanligt när man är gravid antar jag. *ler*
    Var på ett tidigt ul i fredags. Var då i v.10+3 och vår lilla böna var 36 mm stor och en riktigt livlig liten krabat. Hjärta  Är faccinerad över att man kunde se konturerna och rörelserna så tydligt när den bara är så liten *ler* Såg det lilla hjärtat slå och allt såg bra ut. Hjärta Ska på inskrivning nu på torsd och hoppas då på att få höra hjärtljuden.
    På fredag ska vi på bröllop, och då tänkte vi även gå ut med graviditeten till allmänheten. Ska bli skönt att äntligen slippa försöka dölja graviditeten och kunna prata öppet om den med alla.
    Min mage har synts rätt tydligt på em och kvällar rätt länge nu. Fick mage supertidigt denna gången, så det har inte varit helt lätt att dölja magen *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-06-21 15:16:28 följande:
    jag kände också av fogarna relativt tidigt, men sedan gick det över till sluttampen. Tunga lyft ska man väl i regel vara lite försiktig med i början, plus att tänka på att lyfta rätt.

Här väntar jag på att kroppen ska bli så pass återhämtad att man kan börja träna igen. Misstänker att jag får vänta till efter efterkontrollen som är den 14e juli. Känns inte helt okej i de nedre regionerna. Har dock inget att jämföra med heller. :P är lätt otålig om man säger så. Men vi kniper på och hoppas på det bästa helt enkelt. Avslaget är i princip borta och det är så skönt.  

Tänk att skruttan blir en månad på fredag... vart tog tiden vägen liksom?  

Skönt att foglossningen gick över för dig. Hoppas på samma tur

Redan en månad?? Oj! Ja tiden går verkligen fort

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2011-06-22 19:28:52 följande:
    MiAmore: Skönt att passera v 12. Känns alltid lite tryggare. Mina foglossningar var helt katastrofala nu med Matteo. Slutade med att jag fick gå med kryckor. Inte så lätt när man hade bustrollet att släpa på också. Trodde att det var bra nu, men skulle springa med Bastian för några dagar sen och hålla i när han cyklade ner för en backe och det kändes kan jag lova. Trodde att det skulle gå att börja springa igen men icke.

Idag skulle jag sätta på mina beiga byxor som jag hade efter B föddes och även haft efter M föddes, kände att det kunde vara läge för dem idag när vädret var lite soligt med lite vind. Hör och häpna, de trillade nästan av mig!!! Jag blev överlycklig, detta innebär ju att jag har gått ner i vikt, eller i alla fall i cm.

Ledsen att jag är så dålig på att skriva men det är så mycket hela tiden och jag är så trött på kvällarna så jag orkar inte, dock är jag inne och läser.

Tekla: Lycka till nu under ÄL. Jobba på! Hjärta
    Ja och imorgon ska jag på inskrivning och hoppas på att få höra hjärtljuden Hjärta  Sedan kommer vi förmodligen gå ut med nyheten till allmänheten imorgon kväll eller på fred
    Usch, hoppas inte min foglossning ska bli så svår Kunde du jobba tiden ut ändå, eller blev du sjukskriven? När blev du isf sjukskriven?
    GRATTIS till viktminskningen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2011-06-22 23:06:11 följande:
    Jag var ju mammaledig med Bastian, sen fick jag havandeskapspenning eftersom jag ändå inte får jobba eftersom jag har ett utsatt jobb. Blev ju avstängd från jobbet.
    Ok..

Önskar alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!
    Vi ska på bröllop i em, och då kommer vi även gå ut med nyheten för alla kompisarna Ska bli SÅ skönt att slippa försöka dölja det
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag fick tyvärr inte höra hjärtljuden på inskrivningen Hon sa att det var för tidigt. Jag fick ju höra det på inskrvningen med Milo, och då var jag bara i v.9 tror jag det var. Det var svårt att hitta och vi lyckades bara höra det i ett par korta sekunder, men iaf.. Men, jag orkade inte "bråka" om det. Fick iaf tid till rul Ska dit den 11 aug. En halv evighet tills dess känns det som *ler*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-07-04 15:26:18 följande:
    det är ytterst sällan man får lyssna så tidigt. De brukar väl ha en gräns på 14 v eller så. Det är ju svårt att hitta bebisen när den är så liten så för att inte skapa oro så brukar man vänta. 
    Jo jag vet att det är ytterst sällan man får lyssna så tidigt och att det är för att inte skapa oro, men jag hade ändå hoppats eftersom att jag går hos samma bm. som jag gick hos med Milo. Men men *ler* Har ju börjat känna små halvt diffusa buffar lite då och då nu, så jag vet ju att den lever iaf
    Tekla78 skrev 2011-07-04 22:23:17 följande:
    Glad sommar!
    Mi Amore, Hur var kompisarnas reaktioner? Hade de misstänkt något? Ja, det är lång tid att vänta till 11/8 när man längtar...

Min sambo har gett mig en utmaning. Han tröttnade på mina klagomål att kläderna inte satt bra, så han frågade mig vad jag skulle väga om jag skulle trivas med vikten. När jag berättat det sa han - om du väger det den 31 augusti ska jag köpa en ny garderob till dig. Jaaa, med personal shopper? sa jag. Ja, 10 000 att handla för hos en personal shopper Då gäller det ju att man håller den vikten också, haha. Vi får väl se om jag blir på tjocken innan dess, nästan så att man hoppas på att det dröjer ett halvår eller så, hihi :)
    hehe, jodå, alla kompisarna hade redan misstänkt det *ler* Dem hade i princip bara gått och väntat på att vi skulle gå ut med nyheten *ler* Drömmer  Dem tyckte det var jätteroligt iaf.
    Vilken härlig utmaning du fick! Jag hejjar på dig!!
  • MiAmore

Här går allt sin gilla gång. Gick in i v.16 idag och mår helt ok numera, bortsett från att jag fått foglossning. Milo är också inne i en riktig trotsålder nu, men det har han varit länge känns det som

• MiAmore

När Milo får en tillsägelse, "spottar" han, ställer sig med armarna i kors och ser riktigt sur ut. haha

• MiAmore

Milo är hittills inte rädd för något särskilt vad vi märkt. Men sedan har han också alltid varit en väldigt tålig liten kille som tål det mesta.

Måste vara väldigt jobbigt som förälder när syskonen är avundsjuka på varandra. Måste vara svårt att veta hur man ska hantera det och vad man ska göra. Man försöker ju så klart behandla dem så lika som bara möjligt, men i en viss ålder spelar det nog tyvärr ingen roll hur lika man behandlar dem

• MiAmore

Imorgon bitti åker vi iväg till Kolmårdens djurpark och kommer inte hem förens på lördag, så jag passar på att önska alla en trevlig vecka!
    PS. Sedan i fredags har lill bäs buffar blivet riktigt starka och tydliga, och idag har den haft kickboxningsmatch flera gånger. Hjärta  *mys!* DS.

Svar på tråden Här peppas det, del 9