Här peppas det, del 9
Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har fortfarande inte fått upp tillräckligt med ork för att vara aktiv på Fl tyvärr. Gick in i v.12 (11+0) idag och är fortfarande fruktansvärt TRÖTT och mår fortfarande illa mest hela tiden. Har fått utskrivet Lergigan comp, och dem första dagarna med dessa tog den bort mitt illamående helt. Dock ej kräkandet på morgonen, om jag inte tagit en Lergigan precis innan läggdags kvällen innan. Men nu dem två sista gångerna/dagarna jag tagit dem, har dem tyvärr inte tagit bort illamåendet helt och hållet, men det blir bättre än när jag inte tagit en, i alla fall. Idag är första gången jag INTE kräkt, trots att jag inte tagit någon Lergigan. Skönt!
Har börjat få mer och mer problem med fogarna dem sista dagarna. Har inte ont hela tiden eller varje dag, men får lättare och fortare ont i dem vid ansträngning som tex. dammsugning och tunga lyft.
Drömmer jättekonstiga drömmar varje natt. Detta minns jag att jag gjorde under graviditeten med sonen också så det är nog rätt vanligt när man är gravid antar jag. *ler*
Var på ett tidigt ul i fredags. Var då i v.10+3 och vår lilla böna var 36 mm stor och en riktigt livlig liten krabat.
Är faccinerad över att man kunde se konturerna och rörelserna så tydligt när den bara är så liten *ler* Såg det lilla hjärtat slå och allt såg bra ut.
Ska på inskrivning nu på torsd och hoppas då på att få höra hjärtljuden.
På fredag ska vi på bröllop, och då tänkte vi även gå ut med graviditeten till allmänheten. Ska bli skönt att äntligen slippa försöka dölja graviditeten och kunna prata öppet om den med alla.
Min mage har synts rätt tydligt på em och kvällar rätt länge nu. Fick mage supertidigt denna gången, så det har inte varit helt lätt att dölja magen *ler*
Dem tyckte det var jätteroligt iaf.