-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Skulle vara roligt att komma imorgon men jag vågar nog inte p.g.a smittorisken.. Jag var ju alltså på dop i sthlm i helgen och 2 av gästerna hade magsjuka och smittade därmed ner i princip allihopa. Jag är frisk idag men har en galen huvudvärk p.g.a vätskebristen antar jag.
Läste att inkubationstiden är 1-2 dagar och jag blev sjuk i söndags, men det kan även kan vara fler dagar så här tas inga risker.. Jag tänkte att vårruset ska vara okej på kvällen, men jag har ingen aning..vad tror ni andra? -
katharina: 48 timmar efter senaste kräkningen (eller dylikt
) ska man vara helt smittfri.
-
Ok..så imorgon bitti då..då borde ju en promenad vara lugnt, om jag orkar rent fysiskt då, vi är verkligen helt slutkörda båda två fortfarande..:(carrots skrev 2010-05-25 16:22:23 följande:katharina: 48 timmar efter senaste kräkningen (eller dylikt ) ska man vara helt smittfri.
-
God morgon damer!!!
Jag har klantat till det.
Om någon av er som inte vet vad ni ska ta med er kan ta med saft eller juice så skulle det vara superbra!! (jag har kaffe, the, mjölk men inget annat kallt att dricka.)
Skriv gärna här så jag vet, annars måste jag en sväng på Coop
Välkomna hit och ring om ni inte hittar!!! -
Sussie: Perfekt, det köper jag!
-
Angående VÅRRUSET!
Hur tycker ni vi gör om det regnar ikväll?? Inte så värst kul att gå då med tanke på eventuella matningar efter vägen.
Piknicken kan vi äta hemma hos mig iaf. Tar ca 10 min att gå hem till mig från campus, bor på Nydalahöjd
-
marriz; Jag känner mig allmänt opeppad just nu, kallt och jobbigt... Jag anmälde mig ju till en vacker vårkväll! Men det blir kanske bättre.
Min bebis sover troligast nöjd i vagnen så länge den rör sig men i värsta fall kan man ju bryta och gå in någonstans för att mata/amma.Hur är det med dig idag Katharina? -
Jag känner mig ganska opeppad också, precis som du anmälde jag mig till en solig vårkväll med picknik i gräset.Tora 80 skrev 2010-05-26 09:26:32 följande:marriz; Jag känner mig allmänt opeppad just nu, kallt och jobbigt... Jag anmälde mig ju till en vacker vårkväll! Men det blir kanske bättre. Min bebis sover troligast nöjd i vagnen så länge den rör sig men i värsta fall kan man ju bryta och gå in någonstans för att mata/amma. Hur är det med dig idag Katharina?
Emmy sover nog också bra så länge vagnen rör sig.
Hur känner ni Jassi, Duo och Katharina? -
Nä, peppen är väl inte jätteenorm just nu, speciellt inte när jag fortfarande känner mig sliten av helgen+sjukdomen. Jag är alltså frisk och ej smittsam men jag har lidit/lider fortfarande av vätskebrist (måste ha gått åt massor då allt jag fick i mig gick till amningen) och så steg jag upp halv 5 i morse så man är lite sliten..:)marriz99 skrev 2010-05-26 09:12:55 följande:Angående VÅRRUSET! Hur tycker ni vi gör om det regnar ikväll?? Inte så värst kul att gå då med tanke på eventuella matningar efter vägen. Piknicken kan vi äta hemma hos mig iaf. Tar ca 10 min att gå hem till mig från campus, bor på Nydalahöjd
Tappade iaf 3 kg, yay för magsjuka! :) -
Men nu kikar ju solen fram tjejer =)