• Förtjust

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Samlingsplats för blivande föräldrar i Umeåtrakten med BF ca dec 2009 - feb 2010.

Tråd 1 hittar ni här !
    Tråd 2 hittar ni här !
    Tråd 3 hittar ni här!

BF-/Födelsedagslista hittar ni här!

• Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
  • TaBz

-28? Det var det väl inte ändå, jag tror termometern i bilen visade på -18 i morse... Vilket iofs är kallt nog.

Känns så himla bra att det är februari nu, rätt månad. Undrar vilken dag som ska bli bebisens födelsedag...? Nu börjar det snart bli riktigt spännande! Väskor packade (en till oss och en till Hilma) och födelseplan skriven. Vi har fixat lite till i helgen, plockat fram spjälsängen och möblerat om i sovrummet för att få plats med den. Hilma ville givetvis ligga i den och jollra för jämnan så det känns rätt bra att vi gjorde det redan nu och inte när bebisen väl är född som vi tänkt. Hon behöver uppenbarligen lite tid att bekanta sig med bebisprylarna och leka med dem. Köpte även ett babygym och lite småsaker på nolia-loppisen i helgen, roligt.
  • anirahtak
    Tora 80 skrev 2010-02-01 22:53:35 följande:
    -28? Det var det väl inte ändå, jag tror termometern i bilen visade på -18 i morse... Vilket iofs är kallt nog. Känns så himla bra att det är februari nu, rätt månad. Undrar vilken dag som ska bli bebisens födelsedag...? Nu börjar det snart bli riktigt spännande! Väskor packade (en till oss och en till Hilma) och födelseplan skriven. Vi har fixat lite till i helgen, plockat fram spjälsängen och möblerat om i sovrummet för att få plats med den. Hilma ville givetvis ligga i den och jollra för jämnan så det känns rätt bra att vi gjorde det redan nu och inte när bebisen väl är född som vi tänkt. Hon behöver uppenbarligen lite tid att bekanta sig med bebisprylarna och leka med dem. Köpte även ett babygym och lite småsaker på nolia-loppisen i helgen, roligt.
    Vet inte var i Umeå mätstationen ligger som används men någonstans måste de ju ha haft så kallt iaf..stackrarna..:)

Håller med om att det är spännande..fast jag kan nog fortfarande inte riktigt förstå att det är en livslvenade liten varelse som ska komma ur mig..ett litet barn liksom! Helt otroligt..:)
  • AnnaMa

Vi hade -23 igår vid 9-tiden på morgonen, och i Obbola var det -26 igår morse... så kallt var det. Men det varierar så frukoatsnvärt beroende på var i Umeå man bor. Jag tror de mäter temperatuern vid flyget.
    Idag är det typ storm, och de skulle vara ute på förskolan. Hoppas Jonna inte blåser bort, haha. Jag hoppas att de inte är ute så länge i alla fall.

Ja, nu är vi väl några som står på tur att föda, nog för att jag är bland dem sista med mitt bf 21/2. Jag tror dock på 2-3 dagar tidigare, och sambon önskar att bebisen skulle komma redan 12/2, för då börjar ju OS, och då har han sagt att han kan ta ALLA nätter, haha. Jag har rätt mycket molvärk om nätterna, både i mage och rygg. Dessutom sover jag lite sämre nu igen. Men BB väskan är packad, förutom kameran, så det känns riktigt bra. Ska bara maila instruktioner till mummi, om allt som har med FK och förskolan att göra, det är skönt att ha mummi som tar hand om Jonna då vi åker in. Men det är ju ett pusslande då man har sen tidigare

Nä, nu ringer telefonen.

Jonna 080514 & lill*n bf 21/2 -10
  • TaBz

Hehe, min man har länge haft stenkoll på hur många dagar det är kvar till BF... Bara en mer än till OS! {#lang_emotions_dreamer}

• VeganMaria

Här har vi ju också precis insett vad bra synkat det kommer att bli med nyfödd unge och OS-spelen. Inte dumt :)

Fika imorrn på Mekka kl 10 för den som vill!
  • linaenn

Haha, här har vi inte haft en tanke på OS varken jag eller sambon. Ingen av oss kollar någonsin på sport. Men jag har som förstått att många karlar ofta vill planera in sin föräldraledighet efter sånt.

• anirahtak

Hehe, här är också OS i fokus..men jag är väl nästan den som är mer ivrig haha.. Älskar att titta på både vinter och sommar oS. Sommar OS för att jag själv friidrottade i 10 år och vinter OS för att pappa är finne och därmed självklart given vintersportsfantast.. Har man vuxit upp med vintersporter i tv sedan man var liten är det inte så konstigt att det fastnat..;)
    Så jag är inte alls orolig över att inte få sova på nätterna i början..sitter gladeligen uppe..;)

• marriz99
    Tora 80 skrev 2010-02-02 11:02:56 följande:
    Hehe, min man har länge haft stenkoll på hur många dagar det är kvar till BF... Bara en mer än till OS! 
    hahahah..min sambo har sagt likadant. Han hoppas bebisen kommer på BF så att de sömnlösa nätterna kan kombineras med OS-hockeyn...hahaha..

Dessutom såklart att de 10 pappadagar han har kommer kunna spenderas framför tv:n delvis...
    Lilla pyret BF 13 feb 2010
  • en vacker dag

Jag kan meddela att det har kommit ytterligare en liten bebis i den här tråden.

Tokhannah blev mamma för andra gången idag.
    Stora Grattis till dig Tokhannah!
  • anirahtak

GRATTIS till nya familjemedlemmen Tokhannah!! :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4