• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • Mandi74
    Anonym (Apekatt) skrev 2010-02-01 18:20:45 följande:
    Jag är bara sexuellt intresserad av missionär bakifrån och att göra det med handen på min man om han inte kan sova. Det är också allt jag gör i verkligheten.Min man har berättat att han tänkte på oral ibland när vi nyss hade träffats men de tankarna har vi arbetat bort tillsammans. Hade jag också haft samma tankar på att ha oral så skulle det nog ha blivit så att vi experimenterat med det också. Vad jag menar är att om man kan hålla tankarna lite rena från avvikande saker så saknar man dem inte i samlivet sedan.Det är alltså viktigt att den här pojken får hjälp av psykologer nu genast och jag tror inte att hans mamma ska prata så mycket sex med honom nu för hon har ju redan fått stå ut med en hemsk chock.
    Så bara för att man tänder på annat än missionären så behöver man psykolog hjälp?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • MariaKsk88

"Jag tycker man ska försöka ha en helhetsbild på killen. Hur verkar han må i övrigt? Hur ser hans relation till flickor och kompisar ut i stort? TS skriver att han förändrats. Var det något särskilt som hände för ett år sedan? Kanske är det något vi inte vet om? Många killar och män lever ut sin ångest via porr. Det är bra att som förälder bry sig i denna situation anser jag."

Mycket klokt sagt. Det kanske inte är något men om jag var i din sits skulle jag vara lika chockad. Det kan mycket väl vara ett rop på hjälp och vara så att det är någonting som inte stämmer. Skaffa professionell hjälp FORT - för säkerhets skull!! Visst, han kanske blir skitförbannad, men du är hans mamma och du har rätt - nej, skyldighet - att agera för hans bästa. Om han verkligen mår dåligt kommer han säkert förstå och uppskatta ditt agerande senare.

• MariaKsk88

Och jag kan säga att jag inte alls tycker att det var taskigt att gå igenom din sons dator om du hade misstankar om att någonting var fel. När jag var tonåring planerade jag att ta mitt liv flera gånger. Jag kanske hade varit död nu om ingen hade snokat och gått bakom min rygg - och det är jag EVIGT tacksam över att de gjorde!!!

• Mammamaria03
    pratbubbla skrev 2010-02-01 19:50:56 följande:
    Din son är inte pervers. Låt mig fråga, ifall du kollar i din sons cache-minne (dvs. där internetsidor sparas), finns det någon hemsida som heter t.ex. Exet.nu eller 4chan.org? Det är sidor där rå,sadistisk porr och liknande används som skämt. Det är svårt som föräldrer att sätta sig in i, men vi yngre människor har en annan sorts humor än ni äldre.  Du behöver inte oroa dig över någonting, och dessutom ska du inte gå igenom hans dator. Det är hans personliga tillhörigheter i den, och inte någonting du har rätt att snoka i, hur fin din anledning än är. Slutkläm: Din son är en helt normal 16 åring. Jag tycker du gör bäst i att inte nämna det här för din son, och litar på att du har lyckats uppfostra en fin pojk. Sen att pojkar masturberar, det är också helt normalt. Du förstår, pojkar och flickor har olika delar.
    Word!
    Min lillebror är 18 år och han tittar på allt möjligt sjukt på nätet.
    Han och hans kompisar brukar sitta och titta på riktigt hemska sidor med
    folk som är totalt sönder sprängda eller människor som har hoppat in i vedklyvar osv osv. Det är fult "normalt" i deras ålder att söka efter kickar.
    Jag tror inte alls att din pojke är/kommer att bli någon sadistisk våldstäcks man.
    Jag tycker att det är bra att han börjar undersöka sin sexualitet.
    Tycker att du istället ska sätta dig ner och prata med han om det du har sett och fråga han om det. Men vad du än gör bli inte hysterisk eller börja skrika för då kommer han inte säga ett ljud.
  • Anonym (fundersam)

Tycker att detta är väldigt avvikande jag med. Tankarna förs till unga killar som faktiskt genomfört våldsdåd, skjutande på skolor ex.

Nu handlade ju inte detta om vapen, men att skriva om hur man stympar folk i klassen och onanerar över bilder på döda kvinnor, det känns inte alls friskt.
    Förstår inte varför flera killar här vill vifta bort detta som en struntsak direkt, de kan ju omöjligt veta hur den här killen varit förut.
    Det spelar ingen roll om man utforskar sexualitet, det gör alla(utforska sexualitet gör man nog nästan hela livet) och porr är eller kan vara en naturlig del då. Men inte sånt här, det är att gå över gränsen.

• Anonym (Apekatt)
    Mandi74 skrev 2010-02-02 00:21:56 följande:
    Så bara för att man tänder på annat än missionären så behöver man psykolog hjälp?
    Menade ju bara att man kan söka hjälp om man tycker fantasierna är jobbiga som min mans oral grej. Den fick vi god profs hjälp med. Jag jobbar som nattsköterska inom psykiatrin och har sett många tjejer som mår dåligt för att de inte haft gränser. Det finns unga tjejer som är lesbiska och det har börjat som fantasier i tonåren. Jag räknade upp mer än missionär. Bakifrån och med handen. Det är nog en repertoar som de flesta nöjer sig med.
  • MickeN1973

Det låter som om att han sociala problem.

Med tanke på hans texter om att göra klasskamraterna illa.

• Anonym
    Fennyxx skrev 2010-02-01 21:02:46 följande:
    Nu går vi ot, men vad är din geniala definition av vad empati är? Jag menar att det handlar om att kunna identifiera att andra människor är levande och känner. Genom att ha fattat det identifierar man att vissa saker är olämpliga, till exempel att proppa familjens dator full med sadistisk våldsporr.  Dels kan man ana genom sin empatiska kompetens att personerna som deltog i filminspelningen kanske inte mår så bra och tar ett visst avstånd från det hela, dels fattar man att mamma kommer bli ledsen när hon hittar skiten.   
    Familjens? Idag har man sin egen dator och vad jag såg så skrev TS att det var sonens dator. Har ni familjens tandborste?
  • viseversa

Ni som tycker detta är normala tankar hos en 16 åring. Hur tänker ni egentligen? detta är INTE normalt utan sjukt helt klart!

Visst att man är nyfiken på sex när man är 16. Men inte fan är det friskt att fantisera om döda kroppar och drömma om att stympa,våldta och tortera. INGEN kan få mig att tycka det är normalt. För det är det inte!
  • Höst flickan

fyyy vad jobbigt
    Hoppas ni får den hjälp ni behöver.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!