Hjälp! Min son är pervers!
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
"Jag tycker man ska försöka ha en helhetsbild på killen. Hur verkar han må i övrigt? Hur ser hans relation till flickor och kompisar ut i stort? TS skriver att han förändrats. Var det något särskilt som hände för ett år sedan? Kanske är det något vi inte vet om? Många killar och män lever ut sin ångest via porr. Det är bra att som förälder bry sig i denna situation anser jag."
Mycket klokt sagt. Det kanske inte är något men om jag var i din sits skulle jag vara lika chockad. Det kan mycket väl vara ett rop på hjälp och vara så att det är någonting som inte stämmer. Skaffa professionell hjälp FORT - för säkerhets skull!! Visst, han kanske blir skitförbannad, men du är hans mamma och du har rätt - nej, skyldighet - att agera för hans bästa. Om han verkligen mår dåligt kommer han säkert förstå och uppskatta ditt agerande senare.
Och jag kan säga att jag inte alls tycker att det var taskigt att gå igenom din sons dator om du hade misstankar om att någonting var fel. När jag var tonåring planerade jag att ta mitt liv flera gånger. Jag kanske hade varit död nu om ingen hade snokat och gått bakom min rygg - och det är jag EVIGT tacksam över att de gjorde!!!
Tycker att detta är väldigt avvikande jag med. Tankarna förs till unga killar som faktiskt genomfört våldsdåd, skjutande på skolor ex.
Nu handlade ju inte detta om vapen, men att skriva om hur man stympar folk i klassen och onanerar över bilder på döda kvinnor, det känns inte alls friskt.
Förstår inte varför flera killar här vill vifta bort detta som en struntsak direkt, de kan ju omöjligt veta hur den här killen varit förut.
Det spelar ingen roll om man utforskar sexualitet, det gör alla(utforska sexualitet gör man nog nästan hela livet) och porr är eller kan vara en naturlig del då. Men inte sånt här, det är att gå över gränsen.
Det låter som om att han sociala problem.
Med tanke på hans texter om att göra klasskamraterna illa.
Ni som tycker detta är normala tankar hos en 16 åring. Hur tänker ni egentligen? detta är INTE normalt utan sjukt helt klart!
fyyy vad jobbigt
Hoppas ni får den hjälp ni behöver.