• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • Anonym (Usch)
    pratbubbla skrev 2010-02-01 19:50:56 följande:
    Din son är inte pervers. Låt mig fråga, ifall du kollar i din sons cache-minne (dvs. där internetsidor sparas), finns det någon hemsida som heter t.ex. Exet.nu eller 4chan.org? Det är sidor där rå,sadistisk porr och liknande används som skämt. Det är svårt som föräldrer att sätta sig in i, men vi yngre människor har en annan sorts humor än ni äldre.  Du behöver inte oroa dig över någonting, och dessutom ska du inte gå igenom hans dator. Det är hans personliga tillhörigheter i den, och inte någonting du har rätt att snoka i, hur fin din anledning än är. Slutkläm: Din son är en helt normal 16 åring. Jag tycker du gör bäst i att inte nämna det här för din son, och litar på att du har lyckats uppfostra en fin pojk. Sen att pojkar masturberar, det är också helt normalt. Du förstår, pojkar och flickor har olika delar.
    rotten fanns det en makaber site som hette för en massa år sen (vet inte ens om den finns kvar)... vidriga saker. Min man hade en kompis som brukade maila bilder därifrån... Kolla cachen var ett bra tips... om nu dator fortfarande funkar efter att ha blivit slängd i golvet...
  • molgan1
    Anonym skrev 2010-02-01 20:01:49 följande:
    Det som visas på sidor som exempelvis exet är knappast humor. Om så jävligt dålig. Och som morsa så har man all rätt i världen att se till att ungen inte sitter och surfar på såna skitsidor. Såvida han inte själv betalar sin dator och uppehälle. Men det gör han ju antagligen inte eftersom morsan hans hade tillgång till datorn.
    Vilken toppen mamma du värkar var, tänk om jag hade fått växa upp med någon som hade berättat för mig vad jag ska tycka är roligt. Då hade jag sluppit besväret att bli en egen person.
  • pratbubbla
    Anonym (Usch) skrev 2010-02-01 20:04:19 följande:
    Rotten finns fortfarande uppe tror jag.
  • Anonym (Usch)
    pratbubbla skrev 2010-02-01 20:05:17 följande:
    Rotten finns fortfarande uppe tror jag.
    Usch då... är Exet och 4chan i samma stil eller?
  • pratbubbla
    Det som visas på sidor som exempelvis exet är knappast humor. Om så jävligt dålig. Och som morsa så har man all rätt i världen att se till att ungen inte sitter och surfar på såna skitsidor. Såvida han inte själv betalar sin dator och uppehälle. Men det gör han ju antagligen inte eftersom morsan hans hade tillgång till datorn.
    Vem är du att definera Humor? Humor kan vara tragedi för någon annan.
  • Floriano Lutrell
    molgan1 skrev 2010-02-01 20:04:51 följande:
    Vilken toppen mamma du värkar var, tänk om jag hade fått växa upp med någon som hade berättat för mig vad jag ska tycka är roligt. Då hade jag sluppit besväret att bli en egen person.
    Så du menar att en förälder inte skall kunna ge sitt barn moraliska värderingar?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Anonym (Usch)
    Du kan inte skydda dina barn från precis allt. Bättre att lägga krut på att ge dem en varm och kärleksfull och respekterande uppfostran så att de kan hantera sådana siter på ett normalt sätt om de snubblar över dem. Har de en stabil grund så tar de nog ingen skada, men om du begränsar dem, straffar och förbjuder så kan det ju som bekant skapa en lockelse... 
  • Anonym (suck)

som vanligt förvandlas tråden till att enbart röra sig om OT-diskussioner och hugg mot TS.. typiskt FL.. ALLT ska var heeeelt normalt.. *suck*

TS anser att det här är ett problem och som mamma till barnet är det väl mer sannolikt att hennes känsla är närmare sanningen än ni som anser att detta är helt normalt och att pojken är som vilken guldgosse som helst.

• RiNan
    molgan1 skrev 2010-02-01 20:01:31 följande:
    Först och främst tycker jag mamman i fråga ska fråga sig vad för rätt hon har att snoka igenom hans dator? Är det normalt att intresera sig för sin sons sexuella preferenser? Vad gäller dina frågor, du menar alltså att det inte är okej att fantisera om vad man vill? Vi ska alltså ha en politiskt-korekt censur av fantasier? Vad har en persons kön att göra med de sexuella fantasier man har. Jag her inte större insikt i hans sexuella böjningar än vad jag har till dinna eller barack omamas. Jag kan sätta min hand på att alla fördömande moral-panik kärringar i dena tråd någon gång fantiserat om något förbjudet. Killen är väll inne i en fas, vilken tonåring är inte överkåt? och vilken tonnåring funderar inte på livet och döden? Känns inte omöjligt att koppla samman dessa under en jävligt turbulent period av livet!
    Tycker du kändes lite för aggro i detta inlägg

Jag tycker inte heller att man ska snoka igenom andras saker. Min mamma läste min dagbok flera gånger och jag har haft mycket problem med det. Men nu har mamman gjort det och det går inte att göra ogjort.

Klart att det är okej att fantisera om vad man vill och jag har väl rätt vilda fantasier jag med men fantasier kan också vara farliga. Alla gärningar börjar oftast med en fantasi. Visst finns det impulser också men om vi ska prata om folk som faktiskt har sex med djur, barn, lik etc så började det en gång med en fantasi. Det är jätte bra om man kan fantisera om allt möjligt utan att vara nyfiken på att en gång testa det. Och visst kan killen vara inne i en fas. Men tänk om han inte är det? Lite farligt att anta att det bara är en fantasi för tillfället och bara en fas. Klart man är överkåt som tånoring och det är helt okej men sonen har skrivit texter om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Jag vet inte om det är något som man faktiskt kan ta så lätt på.

Mamman skulle aldrig snokat men nu är det gjort och det hon funnit var inte vackert. Hade det bara varit sadistisk porr så visst, det kan vara nyfikenhet men att fantisera om att skada sin klasskamrater, om tortyr, om att stympa kvinnor och ha sex med liken... det går liksom över gränsen enligt mig för nyfikenhet. Jag hoppades på att du skulle få mig att tänka annorlunda eftersom du uppenbarligen gör det och ser detta som helt ofarligt men ditt inlägg var mer attackerande än informativt.
  • molgan1
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-01 20:08:57 följande:
    Varför skriver du med den där oläsliga texten? självklart ska man som förälder låta sina barn dra egna slutsatser och göra egna observationer. Det är knappast hälsosamt med en gestapo-mamma som informerar om vad som är ok eller inte.
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!