molgan1 skrev 2010-02-01 20:01:31 följande:
Först och främst tycker jag mamman i fråga ska fråga sig vad för rätt hon har att snoka igenom hans dator? Är det normalt att intresera sig för sin sons sexuella preferenser? Vad gäller dina frågor, du menar alltså att det inte är okej att fantisera om vad man vill? Vi ska alltså ha en politiskt-korekt censur av fantasier? Vad har en persons kön att göra med de sexuella fantasier man har. Jag her inte större insikt i hans sexuella böjningar än vad jag har till dinna eller barack omamas. Jag kan sätta min hand på att alla fördömande moral-panik kärringar i dena tråd någon gång fantiserat om något förbjudet. Killen är väll inne i en fas, vilken tonåring är inte överkåt? och vilken tonnåring funderar inte på livet och döden? Känns inte omöjligt att koppla samman dessa under en jävligt turbulent period av livet!
Tycker du kändes lite för aggro i detta inlägg
Jag tycker inte heller att man ska snoka igenom andras saker. Min mamma läste min dagbok flera gånger och jag har haft mycket problem med det. Men nu har mamman gjort det och det går inte att göra ogjort.
Klart att det är okej att fantisera om vad man vill och jag har väl rätt vilda fantasier jag med men fantasier kan också vara farliga. Alla gärningar börjar oftast med en fantasi. Visst finns det impulser också men om vi ska prata om folk som faktiskt
har sex med djur, barn, lik etc så började det en gång med en fantasi. Det är jätte bra om man kan fantisera om allt möjligt utan att vara nyfiken på att en gång testa det. Och visst kan killen vara inne i en fas. Men tänk om han inte är det? Lite farligt att anta att det bara är en fantasi för tillfället och bara en fas. Klart man är överkåt som tånoring och det är helt okej men sonen har skrivit texter om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Jag vet inte om det är något som man faktiskt kan ta så lätt på.
Mamman skulle aldrig snokat men nu är det gjort och det hon funnit var inte vackert. Hade det bara varit sadistisk porr så visst, det kan vara nyfikenhet men att fantisera om att skada sin klasskamrater, om tortyr, om att stympa kvinnor och ha sex med liken... det går liksom över gränsen enligt mig för nyfikenhet. Jag hoppades på att du skulle få mig att tänka annorlunda eftersom du uppenbarligen gör det och ser detta som helt ofarligt men ditt inlägg var mer attackerande än informativt.