• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • Wagram

Jag tror att det har KAN vara ett ecken pa att nagot ar fel (speciellt i samband med alla andra tecken du observerat hos din son och som fick dig att titta i datorn fran borjan). Men det KAN ocksa vara ett utslag for nyfikenhet som kanske gatt lite for langt, eller en sexuell preferens som bara finns i fantasin och som han inte ar intresserad av att utova i verkligheten. Hur som helst sa befinner sig hela familjen nu i kris och ni behover professionnel hjalp omedelbart, bade for att ga till botten med hans forandrade beteende, vad du hittade i datorn och vad det betyder, och for att laga era brustna relationer. Se till att pojken far komma till BUP sa snart som mojligt sa att ni kan borja vandra vagen mot en losning pa den mardrom ni alla verkar befinna sig i. Du och pappan kan inte sjalva reda ut detta, det behovs utomstaende proffs som kan se saken objektivt. Manga kramar och all lycka, jag forstar att detta ar en fruktansvard situation att hamna i!

• rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 16:38:16 följande:
    vet du vad en sadist är ens en gång?
    Finns det bara ett svar?
    Generellt är väl en sadist någon som gillar/tänder på sadism, som utförande eller på annat vis (titta på?).  I sexuella sammanhang (som vi ju ändå verkar prata om här) lutar jag mig mot de beskrivningar jag känner till, såsom en.wikipedia.org/wiki/Sadomasochism
    Du har råkat ut för grova övergrepp, vilket är förjävla hemskt.  Om din pappa gillade/tände på det han gjorde framgår inte av det du skriver, så det är egentligen lite svårt att veta om det handlar om sadism (i betydelsen att man faktiskt gillar/tänder på det) eller något annat.
    Mvh,
    Richard
  • AnnaPuddel
    rlevitte skrev 2010-02-02 17:10:38 följande:
    Sadistisk personlighetsstörning

Den som lider av en sadistisk personlighetsstörning har en önskan och ett behov att orsaka någon annans lidande, att dominera över den andre. Detta är ett mål i sig. Denne kan hitta på lagliga sätt att gå någon annan att lida, t ex genom att hänga ut någon offentligt, att förödmjuka någon annan, att straffa sina egna barn ovanligt mycket, m.m.

• AnnaPuddel
    har använt fysisk grymhet eller våld för att fastställa dominans i ett förhållande (inte bara för att uppnå vissa noninterpersonal mål, såsom slående någon för att råna honom / henne). Humiliates or demeans people in the presence of others. Förödmjukar och förnedrar människor i närvaro av andra. has treated or disciplined someone under his/her control unusually harshly. har behandlat eller disciplinerade någon under hans / hennes kontroll ovanligt hårt. is amused by, or takes pleasure in, the psychological or physical suffering of others ( including animals ). är road av, eller finner nöje i, det psykiskt eller fysiskt lidande för andra (inklusive djur). has lied for the purpose of harming or inflicting pain on others (not merely to achieve some other goal). har ljugit i syfte att skada eller tillfoga smärta på andra (inte bara för att uppnå andra mål). gets other people to do what he/she wants by frightening them (through intimidation or even terror). få andra människor att göra vad han / hon vill genom att skrämma dem (genom hot eller skräck). restricts the autonomy of people with whom he or she has a close relationship, eg, will not let spouse leave the house unaccompanied or permit teenage daughter to attend social functions. begränsar autonomin hos personer med vilka han eller hon har en nära relation, till exempel, inte kommer att låta maken lämna sitt hus, ensamma eller tillåta tonårsdotter att närvara sociala funktioner. is fascinated by violence, weapons, injury, or torture . fascineras av våld, vapen, skada, eller tortyr.
  • Anonym (jj)
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 17:13:52 följande:
    Sadistisk personlighetsstörning Den som lider av en sadistisk personlighetsstörning har en önskan och ett behov att orsaka någon annans lidande, att dominera över den andre. Detta är ett mål i sig. Denne kan hitta på lagliga sätt att gå någon annan att lida, t ex genom att hänga ut någon offentligt, att förödmjuka någon annan, att straffa sina egna barn ovanligt mycket, m.m.
    Jo, men nu gäller inte detta ts son.
    Och sonen är det tråden handlar om.
  • AnnaPuddel
    Anonym (jj) skrev 2010-02-02 17:21:28 följande:
    Jo, men nu gäller inte detta ts son. Och sonen är det tråden handlar om.
    nu pratar jag faktiskt med någon. hade du följt allt jag skrivit i tråden så hade du inte kommenterat det jag skrev.
  • Jag kom inte på något bättre
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2010-02-02 14:59:03 följande:
    Jag försökte prata med min son men han ville inte lyssna. Han låste in sig i sitt rum och sparkade på väggarna. Pappan hämtade båda söner igår på kvällen och han ska ha dem minst två veckor nu. Han sa att jag var hysterisk när jag berättade om datorn men han tog den med för att kanske rädda hårddisken och titta igenom den.  Mitt intryck var att han trodde att jag överreagerat. Bup pratade om metal och liknande men de ville träffa min son redan idag men det har pappan satt stopp för. Han tänker prata själv med sonen först säger han.  Jag har inte sovit och är hemma från jobbet. Tänkte städa sonens rum men orkar inte gå in där. Alla bilder och texter sitter på min näthinna. Jag är rädd att jag förstört allt. Önskar verkligen att jag aldrig tittat i hans äckliga dator.  Nu vet jag ingenting har jag gjort fel och kan jag reparera det. Pappan har alltid haft åsikten att han vet bäst när det gäller uppfostran och han kommer att utnyttja mina misstag till max om det visar sig att jag gjort fel. Men han blev tyst en stund när jag visade bilden. Sedan kastade han den utan att säga något alls.  Nu vet jag inte vad som händer men det är skönt på ett sätt att ha fått lämna över ansvaret till pappan. Samtidigt känner jag mig helt misslyckad och som jag gjort något hemskt. Men värst av allt är oron för min son. Varför ? Tittade på exet som någon föreslog och jag kan inte förstå. Tack ändå ni som försöker hjälpa.  Jag ska sitta här ensam idag och samla krafter. Min sons blick mot mig var full med hat. Det har jag aldrig sett innan. Inte så kall och likgiltigt hat. Besvikelse. Jag vill bara dö. 
    Jamen det är väl klart att han kollar på dig med en sådan blick. Du kollade ju faktiskt igenom hans dator! En 16 åring har sitt liv på datorn, jag har det, min syster hade det, och även din hade nog det!
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 17:22:40 följande:
    nu pratar jag faktiskt med någon. hade du följt allt jag skrivit i tråden så hade du inte kommenterat det jag skrev.
    Fast påpekandet är ändå korrekt, ditt samtal med mig har blivit alltmer OT i den här tråden, det hör liksom inte till trådens syfte.  Om du vill fortsätta prata bör du nog ta det privat med mig eller starta en annan tråd om det.
    Mvh,
    Richard
  • AnnaPuddel
    rlevitte skrev 2010-02-02 17:31:43 följande:
    wow du vill ju bara säga emot och grejjer. det va ju du som undrade tob med.

Det kan va så att han har sadistiska drag, och såna människor har svårt att fungera i samhället..som jag sa innan.
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!