• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • pratbubbla
    Anonym (suck) skrev 2010-02-01 20:11:28 följande:
    som vanligt förvandlas tråden till att enbart röra sig om OT-diskussioner och hugg mot TS.. typiskt FL.. ALLT ska var heeeelt normalt.. *suck* TS anser att det här är ett problem och som mamma till barnet är det väl mer sannolikt att hennes känsla är närmare sanningen än ni som anser att detta är helt normalt och att pojken är som vilken guldgosse som helst.
    Antagligen inte, då hon uppenbarligen är osäker på ifall han har ett problem eller inte?

Och vi killar som har varit i den åldern vet väl mer om den åldern och hur man är då?
  • molgan1
    RiNan skrev 2010-02-01 20:14:28 följande:
    Tycker du kändes lite för aggro i detta inlägg Jag tycker inte heller att man ska snoka igenom andras saker. Min mamma läste min dagbok flera gånger och jag har haft mycket problem med det. Men nu har mamman gjort det och det går inte att göra ogjort. Klart att det är okej att fantisera om vad man vill och jag har väl rätt vilda fantasier jag med men fantasier kan också vara farliga. Alla gärningar börjar oftast med en fantasi. Visst finns det impulser också men om vi ska prata om folk som faktiskt har sex med djur, barn, lik etc så började det en gång med en fantasi. Det är jätte bra om man kan fantisera om allt möjligt utan att vara nyfiken på att en gång testa det. Och visst kan killen vara inne i en fas. Men tänk om han inte är det? Lite farligt att anta att det bara är en fantasi för tillfället och bara en fas. Klart man är överkåt som tånoring och det är helt okej men sonen har skrivit texter om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Jag vet inte om det är något som man faktiskt kan ta så lätt på. Mamman skulle aldrig snokat men nu är det gjort och det hon funnit var inte vackert. Hade det bara varit sadistisk porr så visst, det kan vara nyfikenhet men att fantisera om att skada sin klasskamrater, om tortyr, om att stympa kvinnor och ha sex med liken... det går liksom över gränsen enligt mig för nyfikenhet. Jag hoppades på att du skulle få mig att tänka annorlunda eftersom du uppenbarligen gör det och ser detta som helt ofarligt men ditt inlägg var mer attackerande än informativt.
    Jaja lås in ungfan då så blir alla nöjda...
  • RiNan
    molgan1 skrev 2010-02-01 20:16:55 följande:
    Jaja lås in ungfan då så blir alla nöjda...
    Inget vettigt svar nu heller. Du har nog inget. När tycker du att man som förälder ska börja bli orolig? Hur kommer du göra den dagen ditt barn blir äldre och om den börjar visa tecken på annorlunda nyfikenhet? När har barnet gått för långt? Det är nog rätt många störda fall där ute som gjort det ena med det andra som en dag var ett nyfiket barn. När ska man som förälder ha rätt att ingripa enligt dig? Aldrig och låta tiden visa hur barnet blir? Tror att många av dagens "störda fall" nog hade varit i annorlunda sitser om föräldrar faktiskt sett tecknen och brytt sig. Därmed menar jag inte att man ska vara helt galen som förälder och se allt som att ungen kommer bli en störd psykopat... ifall du ville tolka det jag skrev till det. Visst finns det mycket som är naturligt och som är nyfikenhet men någonstans går ju en gräns till något som är farligt och destruktivt.

Hur går det TS? Har killen någon närvarande pappa? Har du klurat ut hur du ska göra? Han borde ju ha kommit hem nu. Berätta gärna hur det går om du kan/vill/orkar.
  • pratbubbla
    RiNan skrev 2010-02-01 20:30:32 följande:
    Inget vettigt svar nu heller. Du har nog inget. När tycker du att man som förälder ska börja bli orolig? Hur kommer du göra den dagen ditt barn blir äldre och om den börjar visa tecken på annorlunda nyfikenhet? När har barnet gått för långt? Det är nog rätt många störda fall där ute som gjort det ena med det andra som en dag var ett nyfiket barn. När ska man som förälder ha rätt att ingripa enligt dig? Aldrig och låta tiden visa hur barnet blir? Tror att många av dagens "störda fall" nog hade varit i annorlunda sitser om föräldrar faktiskt sett tecknen och brytt sig. Därmed menar jag inte att man ska vara helt galen som förälder och se allt som att ungen kommer bli en störd psykopat... ifall du ville tolka det jag skrev till det. Visst finns det mycket som är naturligt och som är nyfikenhet men någonstans går ju en gräns till något som är farligt och destruktivt. Hur går det TS? Har killen någon närvarande pappa? Har du klurat ut hur du ska göra? Han borde ju ha kommit hem nu. Berätta gärna hur det går om du kan/vill/orkar.
    Men det är ju så det blir! Ifall barnet (jag tycker dock inte man ska kalla en 16 årig grabb för barn) visar en sida som modern tycker är onormal och psykotisk, så ser hon ju den som ett tecken på psykisk sjukdom, för att han har kollat på "onormal" porr och onanerat till den.
  • molgan1
    RiNan skrev 2010-02-01 20:30:32 följande:
    Inget vettigt svar nu heller. Du har nog inget. När tycker du att man som förälder ska börja bli orolig? Hur kommer du göra den dagen ditt barn blir äldre och om den börjar visa tecken på annorlunda nyfikenhet? När har barnet gått för långt? Det är nog rätt många störda fall där ute som gjort det ena med det andra som en dag var ett nyfiket barn. När ska man som förälder ha rätt att ingripa enligt dig? Aldrig och låta tiden visa hur barnet blir? Tror att många av dagens "störda fall" nog hade varit i annorlunda sitser om föräldrar faktiskt sett tecknen och brytt sig. Därmed menar jag inte att man ska vara helt galen som förälder och se allt som att ungen kommer bli en störd psykopat... ifall du ville tolka det jag skrev till det. Visst finns det mycket som är naturligt och som är nyfikenhet men någonstans går ju en gräns till något som är farligt och destruktivt. Hur går det TS? Har killen någon närvarande pappa? Har du klurat ut hur du ska göra? Han borde ju ha kommit hem nu. Berätta gärna hur det går om du kan/vill/orkar.
    Jag kanske skulle ha givit ett seriösare svar...

Jag menar bara att Så länge en person inte lider av sin läggning eller någon annan lider av den så ska ingen säga att den är rätt eller fel. Visst finns det exempel där ett tidigt uppmärksamande av problem skulle ha hjälpt en person.

Men om killen i övrigt är normal, så ser jag ingen anledning att hetsa upp sig.

Du ber om en gräns, gränsen är när någon får lida.
  • Anonym (hmm)

En bild på en död kvinna är inte porr. Inte ens onormal porr.

• Fennyxx

Visst ska man inte aktivt snoka, men nu har hon hittat något som gör henne orolig, och det hade jag också blivit om det vore min son! Jag vet inte något om hur man uppfostrar tonåringar, och vad jag ser i tråden verkar inte någon annan veta det heller..

Kanske snoka lite mera, men på mer tillåtna sätt. Prata med sonen, sondera om han verkar ha ett sjukt sätt att tänka eller om det hon hittade bara var perverst experimenterande. Prata med lärare om hur det går i skolan etc.

Om det nu verkligen är så att det är "normalt" för tonåriga pojkar att surfa sadistisk porr så borde man kanske satsa lite extra krut i skolan på utbildning i normal empati om det nu går.

Att vara förälder måste ju vara något mer än att bara stå för någon sorts hotellverksamhet, det är väl ändå så att man är skyldig att försöka ge sina barn lite vägledning i livet, till exempel insikten om att man inte skadar varandra med flit och att våldsporr inte är ok i alla fall på hemmadatorn..

• molgan1
    Anonym (hmm) skrev 2010-02-01 20:43:52 följande:
    En bild på en död kvinna är inte porr. Inte ens onormal porr.
    Och det bestämer du?
  • Anonym
    Fennyxx skrev 2010-02-01 20:48:05 följande:
    Prata med lärare om hur det går i skolan etc. Om det nu verkligen är så att det är "normalt" för tonåriga pojkar att surfa sadistisk porr så borde man kanske satsa lite extra krut i skolan på utbildning i normal empati om det nu går.
    Som så väldigt många andra kvinnor så verkar du ha missförstått helt vad empati innebär.
  • Fennyxx
    Anonym skrev 2010-02-01 20:53:14 följande:
    Som så väldigt många andra kvinnor så verkar du ha missförstått helt vad empati innebär.
    Nu går vi ot, men vad är din geniala definition av vad empati är? Jag menar att det handlar om att kunna identifiera att andra människor är levande och känner. Genom att ha fattat det identifierar man att vissa saker är olämpliga, till exempel att proppa familjens dator full med sadistisk våldsporr. 

Dels kan man ana genom sin empatiska kompetens att personerna som deltog i filminspelningen kanske inte mår så bra och tar ett visst avstånd från det hela, dels fattar man att mamma kommer bli ledsen när hon hittar skiten. 

Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!