Hjälp! Min son är pervers!
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
En bild på en död kvinna är inte porr. Inte ens onormal porr.
Visst ska man inte aktivt snoka, men nu har hon hittat något som gör henne orolig, och det hade jag också blivit om det vore min son! Jag vet inte något om hur man uppfostrar tonåringar, och vad jag ser i tråden verkar inte någon annan veta det heller..
Kanske snoka lite mera, men på mer tillåtna sätt. Prata med sonen, sondera om han verkar ha ett sjukt sätt att tänka eller om det hon hittade bara var perverst experimenterande. Prata med lärare om hur det går i skolan etc.
Om det nu verkligen är så att det är "normalt" för tonåriga pojkar att surfa sadistisk porr så borde man kanske satsa lite extra krut i skolan på utbildning i normal empati om det nu går.
Att vara förälder måste ju vara något mer än att bara stå för någon sorts hotellverksamhet, det är väl ändå så att man är skyldig att försöka ge sina barn lite vägledning i livet, till exempel insikten om att man inte skadar varandra med flit och att våldsporr inte är ok i alla fall på hemmadatorn..