Hjälp! Min son är pervers!
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Varför inte ringa barnpsyk och fråga? De finns ju där av en anledning :) Oroliga mödrar är en av dom.
Appropå det som skrivits om humor, grabben är kanske en av alla dessa "gulliga" killar som tycker det är skitkul att lura folk till falska facebookgrubber som tex "2kr till haitis offer per medlem". Som lurar folk att gå med, för att då det är tillräckligt med medlemmar ändra namnet på gruppen till nått vedervärdigt och sedan lägga ut en massa vidriga bilder på döda människor...
Han kanske tycker det är skitkul då resten av oss tycker att det bara är jävligt...
Jag hoppas att ni (och även du, TS) inser eller kan komma att inse att det är en milsvid skillnad mellan att fantisera om (och därmed skriva om) en del råare sexuella upplevelser och att faktiskt leva dem?
Han är 16 ÅR, han försöker äl hitta sig själv, även på ett lite annorlunda sätt. Huvudsaken är väl att han inte genomför något sådant i verkligheten?
Jag tycker det var riktigt taskigt av dig att snoka igenom din sons dator, han har ju faktiskt inte gjort något fel ännu, bara dragit up en bild, pratat om det.
Men ja, det är nog bäst att du ringer någonstans där du kan prata. Jag vet inte vad jag skulle göra ifall jag hittade något sådant i mitt/mina barn/barns rum.. Hade nog gjort som du och blivit hysterisk..
Ska mkanske tillägga att jag inte tycker att du ska konfrontera din son, han skulle då få reda på att du faktiskt letat igenom hans privata grejor, som hans dator.
Det är väl itne så kul om ditt eget barn inte skulle kunna lita på dig någonsin igen?
Min pappa läste min dagbok då jag gick i FYRAN! Jag skrev som att jag pratade med en kille jag gillade.
"varför är du tillsammans med henne?! jag gillar henne inte, hon är dum i huvet!" var ungefär vad jag skrev..
Han läste den bara "för att", och missförtod helt fel, och skällde på mig och sa att jag inte får säga så dumma saker om min LÅtSAS MAMMA!!
Att han läste boken har sårat mig så mycket att jag tagit ett steg tillbaka från honom, ett rejält steg. Och jag träffar honom oftast bara varannan helg, om inte mindre. Och jag är nu 16 år, det har alltså gått 10 år.
jag har nyligen fått reda på att han lider av en sjukdom -som han vägrar inse att han har, och därmed inte behandlar- som gör att han inte kan förstå om andra blir ledsna, arga osv. Allt som finns i hans huvud är vad han vill. Trots den vetenskapen så kan jag inte förlåta honom, och trots alla snälla saker han gjort så kan jag inte det..
Det är inte värt att förlora din sons tillit.
hade det inte varit för den där utskrivna bilden med fläckar på som du nämnde så hade jag nog trott att det bara var nån grej han gjort för att imponera på kompisar eller dylikt, men det låter ganska knasigt om du frågar mig, även om det skulle vara utan bilden han hade skrivit ut...
oj, min spontana reaktion är att orolig på riktigt kan du bli sen när han söker jobb som begravningsetrepenatör...
säkert de va en död kvinna? inte en av dessa vampyridealskönheter som är modernt nu..
svårt det där, vete sjutton hur och hantera mina ungars tonår sen när de kommer...
har tyvär inga råd, men håller tumme för att de går bra..