• Butikslager

IKEA

Vi ska ha bebis i slutet av april och ska till ikea i mars. Närmaste är 40mil bort så det känns som om man behöver planera lite om vad som behövs och inte.

Vad finns det för något på IKEA som är värt att inhandla?
    Och vad ska man passa sig för?

Vad behöver man som småbarnsförälder som finns att köpa där?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden IKEA
  • Butikslager

Tack så jättemycket för alla tipsen! :)
    En såndär hyllagrej som man sätter från golvet till taket är ju inte alls en dum idé! Vet att de har sålts på Ellos. Har tänkt köpa sån tidigare till duschen!

• tandra

Måste ju slinka in med en sak nu när jag läst igenom tråden efter tips Vi har IKEA täcke till våran spjälis och har mumins påslakan set till de från baby proffsen där dom säljer standard måttet, inga problem alls!

• Marengen
    honeydew skrev 2010-02-06 12:42:31 följande:
    Får jag fråga en sak då angående skötbädden? Har inga barn sen tidigare och är helt nybörjare i bebisvärlden... Vi har en toppmatad tvättmaskin i badrummet (en smal, 40 cm), kan man ha en skötbädd ovanpå den eller blir det inte för litet? Man får ju ingen yta runtomkring, men samtidigt så har vi så trångt i badrummet att vi annars måste ha skötbord i något annat rum.
    Vi har också ett väldigt litet badrum så vi valde att ha skötbordet i barnrummet och det fungerar jätte bra, använder mest våtservetter nu i början tog vi med en skål med vatten in.. Köpte SPOLING skötbord på IKEA den är ihopfällbar så den går att att ställa undan om man vill, många bra fack runtom..
  • Dee Why

Om man har katt ska man inte ha uppblåsbar skötbädd
    Tänkte själv inte på det när vi skaffade den. Undrade vad som hänt när den var tom på luft innan jag kom på att katten klöst på den

• Pilea
    Dee Why skrev 2010-02-09 12:14:53 följande:
    Om man har katt ska man inte ha uppblåsbar skötbädd Tänkte själv inte på det när vi skaffade den. Undrade vad som hänt när den var tom på luft innan jag kom på att katten klöst på den
     Ja, det har jag också kommit fram till
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Livshlädje
    Om man har katt ska man inte ha uppblåsbar skötbädd Tänkte själv inte på det när vi skaffade den. Undrade vad som hänt när den var tom på luft innan jag kom på att katten klöst på den
    Vad har ni istället då..?
    Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • Junilängtan

Hejsan
    Jag verkar ha exakt likadant badrum som beskrivet och har också tänkt att ha en tvättmaskin med uppblåstbart skötbord på. Fick ett tips från en vännina. Hon lovordade ett skötbord som man har över badkaret och som man bara viker upp när man ska duscha. Detta skulle frigöra en massa plats på er tvättmaskin för att ställa barngrejerna på. Dessutom kommer ni nära vattnet och slipper att sträcka er och ev släppa taget om babyn. Själv har jag mkt problem med ryggen så jag tror inte att denna lösning är för mig men annars verkade den smidig tycker jag. Jag ska nog borra upp hyllor trots att det är en hyreslgh, det kan dom väl inte förbjuda?? Bara man använder silikon så bryr sig nog inte vår hyresvärden. Det är väl bara att spackla igen och måla över när man ska flytta?

• Lajkie
    Oj, det har jag inte tänkt på . Jag som har SVURIT mig blå på Ikea att två stycken skötbäddar bara gått sönder sådär....

Men nu när du säger det,... katten sover nästan alltid inne i badrummet på den varma varmvattenberedaren och då måste han ju passera skötbordet också!!! Vilken liten skitkatt! =) Det måste ju vara så att han har råkat klösa hål!
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Baboll

Junilängtan: Ett sånt skötbord hade vi i vårt pyttelilla badrum, vilket var helt perfekt. Förutsätter dock att man har badkar! http://www.tvattbjorne.com/ Jag kan också tipsa om att de har bra andrahandsvärde.

• Junilängtan
    Baboll skrev 2010-02-09 13:49:17 följande:
    Junilängtan: Ett sånt skötbord hade vi i vårt pyttelilla badrum, vilket var helt perfekt. Förutsätter dock att man har badkar! www.tvattbjorne.com/ Jag kan också tipsa om att de har bra andrahandsvärde.
    Åh, tack för tipset!! Den där "smart" modellen skulle ju kunna funka då den kommer upp i höjd så att man slipper att böja sig!! Kan ju fungera riktigt bra faktiskt! Ska kolla blocket!
Svar på tråden IKEA