• Butikslager

IKEA

Vi ska ha bebis i slutet av april och ska till ikea i mars. Närmaste är 40mil bort så det känns som om man behöver planera lite om vad som behövs och inte.

Vad finns det för något på IKEA som är värt att inhandla?
    Och vad ska man passa sig för?

Vad behöver man som småbarnsförälder som finns att köpa där?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden IKEA
  • Missy M

skillnaden på madrasserna är materialet de är uppbyggda med.. den dyraste tror jag är den som har fjädrar i sig medans den näst dyraste (599?) har något skummliknande fast är fortfarande tjock och kan vändas och massa sånt (kan även den dyraste) sen blir det mer vanlig skum på de lägre prisklasserna och tjockleken blir betydligt tunnare. 
    Madrass tänkte jag kunde vara bra just som någon sa om dom kräcks eller kissar igenom så är det lättare att slänga den i tvätten plus att det är ju lättare (iaf om man väljer någon av de tjockare) att bädda med lakan runt sängen om man har madrassen. 

BF 14 april
  • honeydew

Ni har väl sett att det är babyvecka på ikea den här veckan? Extrapriser på bl.a. gulliver spjälsäng, babyvakt, sovpåsar m.m. Gå in på hemsidan och kika under ert ikea-varuhus! ;)

• längtan efter lillamirakel

Jag har redan köpt en billig Gulliver Skickade dit min mors vännina och hon knep den sista sängen. Men de verkar få in mera imorgon.

Ang. madrass så förstår jag att den dyraste är överdriven.. Men frågan är ju om man ska köpa för 199 eller 299.-
    Bäddmadrass låter ju kanonbra med tanke på kräks och kiss.. så en sån blir det nog

Sen funderade jag på de här "dra på lakanen". Är det bra kvalite? Läste någonstans att någon tyckte att de blev sträva och inte var så gosiga. Någon som vet?

♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Missy M
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-02-10 11:30:04 följande:
    Jag har redan köpt en billig Gulliver Skickade dit min mors vännina och hon knep den sista sängen. Men de verkar få in mera imorgon.Ang. madrass så förstår jag att den dyraste är överdriven.. Men frågan är ju om man ska köpa för 199 eller 299.-Bäddmadrass låter ju kanonbra med tanke på kräks och kiss.. så en sån blir det nog Sen funderade jag på de här "dra på lakanen". Är det bra kvalite? Läste någonstans att någon tyckte att de blev sträva och inte var så gosiga. Någon som vet?
    Jag tycker inte om ikeas vanliga lakan och har svårt att tro att resten av deras lakan skulle vara något bättre :( tycker oftast att dom blir noppiga fort...
    BF 14 april
  • FrökenSwe

Jag vill också ha en Gulliver! Inte är den väl  utgående, eller??

• FrökenSwe

Och jag tror det har nämnts här i tråden men Liiv den berömda fiskmobilen måste du nog köpa Tror den heter korall, den har i vilketfall fått riktigt bra kritik av många här på fl, jag gick på det direkt Så väntar med spänning om den kommer uppskattas eller inte XD

• Missy M
    FrökenSwe skrev 2010-02-10 12:19:21 följande:
    Och jag tror det har nämnts här i tråden men Liiv den berömda fiskmobilen måste du nog köpa Tror den heter korall, den har i vilketfall fått riktigt bra kritik av många här på fl, jag gick på det direkt Så väntar med spänning om den kommer uppskattas eller inte XD
    Den fiskmobilen är på utgång så vill man ha den måste man skynda, när vi var på ikea i bäckebol (göteborg) var den slut så skickade en försändelse med föräldrarna i stockholm som knep dom två sista på barkarby där :D
    FrökenSwe skrev 2010-02-10 12:15:51 följande:
    Jag vill också ha en Gulliver! Inte är den väl  utgående, eller??
    Gulliver är inte på utgående (vad jag vet) men dom tog väl slut nu när det är extrapris på dom den här veckan (sänkt med 200kr) men dom brukar ju vara rätt snabba på att få in fler!
    BF 14 april
  • Butikslager
    FrökenSwe skrev 2010-02-10 12:19:21 följande:
    Får hoppas att den finns kvar när vi ska iväg till IKEA då! :)
  • FrökenSwe
    Missy M skrev 2010-02-10 12:26:39 följande:
    Den fiskmobilen är på utgång så vill man ha den måste man skynda, när vi var på ikea i bäckebol (göteborg) var den slut så skickade en försändelse med föräldrarna i stockholm som knep dom två sista på barkarby där :D Gulliver är inte på utgående (vad jag vet) men dom tog väl slut nu när det är extrapris på dom den här veckan (sänkt med 200kr) men dom brukar ju vara rätt snabba på att få in fler!
    Okej jag fick tag på fiskarna i kungenskurva, tänkte dock inte på om det fanns många kvar. Får väl se om det blir nå besök till ikea då i veckan så man kan knipa en gulliver om den finns kvar vill säga
  • längtan efter lillamirakel

Så då är bebislakanen inget att ha? Någon som provat just de lakanen?
    Håller med om att Ikeas vanliga lakan inte har bra kvalite..

Spjälskyddet.. det vita.. är det fint? Eller är det sladdrigt?

♥ BF 2010-06-20 ♥
Svar på tråden IKEA