• Butikslager

IKEA

Vi ska ha bebis i slutet av april och ska till ikea i mars. Närmaste är 40mil bort så det känns som om man behöver planera lite om vad som behövs och inte.

Vad finns det för något på IKEA som är värt att inhandla?
    Och vad ska man passa sig för?

Vad behöver man som småbarnsförälder som finns att köpa där?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden IKEA
  • J Anttila

Har inte läst tråde så mitt tips finns troligast med men lägger in det ändå. Ikeas tvättlappar i frotte. De är helt klart de bästa som finns att använda som kräka lappar. Istället för att använda en handuk.

ERIK Mammas lill hjärta
  • Junilängtan

Ett annat tips till dig Liiv som inte kan borra är ju denna lösning från IKEA:

javascript:popLargeImageWindow('sv_SE','färg:','','Storlek','IKEA FAMILY pris', 'stäng fönster');

• Junilängtan

Hmm, verkade inte funka att kopiera in i tråden men kolla efter "Antilop väggskötbord" på IKEA´s hemsida. På den får du ju fickorna utan att behöva hänga upp ngt...

• Pilea
    Junilängtan skrev 2010-02-09 14:34:58 följande:
    Hmm, verkade inte funka att kopiera in i tråden men kolla efter "Antilop väggskötbord" på IKEA´s hemsida. På den får du ju fickorna utan att behöva hänga upp ngt...
    Men man måste ju hänga upp väggskötbordet på väggen
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Junilängtan
    Pilea skrev 2010-02-09 15:23:51 följande:
    Men man måste ju hänga upp väggskötbordet på väggen
    hmm, måste man det om det står lutat mot väggen på tvättmaskinen?
    Kanske är en risk att det skulle dimpa ner och det vill man ju inte så då har du ju rätt i att man kanske måste montera den ändå.....
  • längtan efter lillamirakel

Slänger in en fråga här och hoppas att det är ok

Ska köpa Gulliver spjälsäng på Ikea och undrar nu vad det är för skillnad på alla madrasser man kan köpa till? De kostar ju från 99 - 799.-
    Vad klarar sig bebisen med?
    Jag ska inte åka dit personligen så jag kan inte klämma och känna.
    Behöver man en bäddmadrass?
    Är det vita spjälskyddet fint?

♥ BF 2010-06-20 ♥
  • längtan efter lillamirakel

Har också 40 mil till Ikea

♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Butikslager
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-02-09 21:22:29 följande:
    Slänger in en fråga här och hoppas att det är ok Ska köpa Gulliver spjälsäng på Ikea och undrar nu vad det är för skillnad på alla madrasser man kan köpa till? De kostar ju från 99 - 799.- Vad klarar sig bebisen med? Jag ska inte åka dit personligen så jag kan inte klämma och känna. Behöver man en bäddmadrass? Är det vita spjälskyddet fint?
    Ja det har jag också funderat på, varför denna ENORMA prisskillnad?
  • Baboll

jag vet inte men det känns rätt överdrivet att ha en superdupermadrass till en person som absolut inte ligger igenom ens den tunnaste lilla madrass. Jag tror man vill ha en bäddmadrass just för att skydda den jättedyra madrassen Kan iofs vara bra att kunna slänga in en bäddmadrass i tvätten efter magsjuka eller så.

• Pilea

Ang madrass så räcker den billiga gott o väl Det är väl tjockleken som avgör priset + materialet.

Vi har haft den billiga till 2 barn o den duger fint till nästa också!
    Alve 060129 Tyra 071019
Svar på tråden IKEA