-
Vet inte om det går att jämför egentligen men jag har en subzero cardigan och den har bara fodret i luvan och inte i resten av plagget. Det hade nog blivit för klumpigt med de där "snörena" i hela koftan.Bambiblogg skrev 2010-07-05 11:29:35 följande:Aha, nej... det är nog bara i luvan. Ser så ut på bilderna i allafall...
-
Klänningen ser ut att kunna sitta väldigt smickrande och färgen är härligJontesfru skrev 2010-07-06 09:27:47 följande:
Jag har lite beslutsångest. Ska till Malmö imorgon o in på bla ajabajakids. Som fått in prefall o även flyttat så det kan bli spännande. MEN jag önskar lite synpunkter o ideer från er. Vilken är finast?
Tunikan är väldigt söt, men klänningen vinner tycker jag... -
Vilken sidenunderklänning/linne har modellen under koftan på denna bilden? Finns den i ljusrosa eller någon annan mildare färg?
Jag har inga av OMs sidengrejor, men börjar bli allt mer sugen. -
Jag har duvet dress och jag tycker att den är stabil i kanterna. De löper inte vidare om man säger så. Men jag har aldrig tvättat min klänning och då är jag rädd att det kan hända saker....Pokergirl skrev 2010-07-07 09:19:50 följande:Jag har funderat lite på det här med råa kanter, som det är på pre-fall. Bör man göra något åt dom, hur håller det? Har aldrig haft ett plagg som är så och känner mig lite bekymrad över hur plagget ser ut efter några användningar.
-
Tack Morty & Duntoffla!
Då är det Minidress och inte minigown jag är ute efter för jag vill ha linne att förlänga vissa koftor och tunikor. Jag har private embriodered dress sen tidigare, men gillar allt mer sidenet
-
Jag var på Freeport idag. De har fått in massa X-stich dress med felcentrerade"medaljer" ni vet den där plattan i mitten. Så det var från vinterns och vårens kollektion om jag fattar saken rätt tex lite blue, chalk med röda (så himla typiskt jag hade på min egen köpt på fullpris), rose och någon mer. De fanns i alla storlekar men inte i alla färger. En del var väldigt sneda medan andra helt ok. I övrigt inga fel på tunikorna. Priset var runt 1000-lappen.
Kanske att man ska vara lite vaksam nu på tradera om man är sugen på en X-stich för det kommer säkert ut en del där snart. En del är mer felcentrerade än andra nämligen.
De hade en del ställ med 30% på outletpriset. Jag tyckte att det mest var deras mest oattraktiva plagg(med lite svårare färgkombinationer osv) .
Kanske att blouse angleas(hmm stavas nog inte så) för 550 (och sen - 30%) var det bästa klippet. Nästan så jag ångrar mig nu.... Fanns i grått och gult.
Dessutom hade de fått tunika Givealot från förra årets kollektion och där slog jag till på en i chalk med mörkblåa fjärilar. Så luftig och skön till när det blir varmt igen. Runt 1000:- gav jag för den.
Dessutom en kort X-stich i limegrönt för 650 :- och en smallville cardigan för runt 700 :- tror jag det var i märklig färgblandning grön/beige, men jag bara totalt gillade den.
Bilder följer i morgon på min blogg om ni är intresserade
-
Rearapport från Båstad = skralt!
sand&Salt som jag var i är en dotterbutik till Märkesbutiken och det är just Märkesbutiken som brukar ha Odd Molly. Men de har gjort så att de slussar vidare sin rea till sin Sand&Salt. Lite lustigt med det fungerar tydligen så.
Det var 50% med det fanns bara magnolia top (alla färger o storlekar), Chrysalis wrap (alla färger o storlekar) och prarie dress i almost black.
Jag köpte en crysalis wrap i röttoch en magnolia top. Fast ångrar mig lite magnolia topen. Hoppas att det är en sån där som man lär sig gilla eftersom...
-
Den ligger på samma gata (hmm, ja det är ju ingen överraskning när det gäller båstadFlock skrev 2010-07-09 22:59:50 följande:Åh, vad trist att jag inte visste det.. Var i märkesbutiken igår men blev ju besviken att det inte fanns ett enda plagg till rea. Var ligger Sand& Salt?? Måste ju besökas nästa gång
Idag Fick min lillebror springa bud.. Köpte en röd livingloving men bara till 30 %. Dålig rea men vill så gärna ha den, så vad gör man) men den ligger på andra sida och åt E6 hållet om du förstår. Det finns parkeringsfickor längs med vägen precis rakt över gatan.
De hade en hel del Hunky dory och naturligtvis massa du&jag också på 50%. Jag övervägde 3-tier dress länge, men avstod för den rosa färgen för mig att se ut som en gris tror jag
Sand &salt är nästan alltid värt ett besök och tjejerna som jobbar där är supertrevliga. -
Åhh vad jag är avundsjuk på reorna i Stockholm!!
Här hemma har de några ynkliga plagg med 30% och jag tvivlar på att de sänker mer för de brukar vara snåla med det...
-
Oj! Hade ingen aning om det!! Ska genast ringa och kolla om de har en rosa wigwam!!Wivi skrev 2010-07-12 13:12:31 följande:Du vet väl att Mathilde skickar! Var på Mathilde sent i fredags och de hade så mkt att det känndes löjligt.
Jättetack för tipset