Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

Norrlandssyster skrev 2011-08-14 22:51:00 följande:
    Åh, det låter ju fantastiskt trevligt! Hade så gärna träffat er tjejer live, här uppe i norr finns knappt några "likasinnade". Måste nog knåpa ihop en anmälan.
    Absolut!!
  • smulan0
    gambia90 skrev 2011-08-31 21:10:20 följande:
    Visst var det fler än jag som ville ha love love tank i vintage brown ? de finns iallafall i oddmolllys egna webbutik nu. bina,du ville väl ha en?
    var det inte Katinka??
  • smulan0

Jag fick min suiteheart dress idag i stl 2. Det är på gränsen att den passar! Hoppas den töjer sig lite så jag kan ha en tröja under i vinter. Superfin i alla fall!

Håller med om jeansjackan. Hade inte sålt den för det priset. Fick ju min stulen i Frankrike och var så nöjd när jag kunde köpa en ny för samma pris jag fick ut från försäkringsbolaget. Blev helt knäckt när jag trodde jag förlorat den för alltid!

• smulan0
    alias skrev 2011-09-16 13:39:26 följande:

Allstå, vad är det med Odd Molly och överarmar???
    Jag inte särskilt tjocka överarmar (vad jag vet), ganska normala för min längd och jag är en Odd Molly 2/3.

Provade idag Bakers Cross Tunic, i stl 3, och fick knappt på mig den. Den satt jättebra på "kroppen" men ärmarna satt som korvskinn.

Varför?

Slog till gjorde jag på Checkout Tunic - heeey! vilken skönhet och doldis! Så oerhrt fin och välarbetad, galet snygg med jeasn och stövlar. Till exempel.

Den är dessutom i den där riktigt kraftiga bomullen, och med underbar passform. INTE snäv i ärmarna!

Den blev jag också chockad över!! Helt otroligt smal. Min suiteheart dress är också jätteliten. Precis att stl 2 passar och jag brukar ligga mellan stl 1 o 2
  • smulan0
    Kristyr skrev 2011-09-16 18:15:09 följande:
    Tips på vad man kan hitta folk som vill byta mollysar?

Provade FB men där är ju inte så många..
    Bina hade ett bytforum men jag vet inte om där är så mycket aktivitet? Om det är några specifika saker du har och vill byta till något annat kan jag lägga upp det som ett inlägg i bloggen om du vill. Maila mig i så fall!
  • smulan0
    luspudel skrev 2011-10-03 16:51:53 följande:
    Snabb fråga.... Någon som handlat av sixten002 på tradera...?
    jag har. Var ok vill jag minnas!
  • smulan0
    alias skrev 2011-10-12 22:17:18 följande:
    Jaha, då har jag fått hem fantastiska Puppa Silk Wrap. Ljuvlig!

Men vad har man under den? Tips på fina toppar, pliiis!

jag tycker den passar fint med ett grått linne under eller en spoiler/standardunderklänning i powder. Eller bara ett enkelt  vitt linne med liten spetskant.
  • smulan0

Jag måste fråga er experter hur ni ser på det här. Jag säljer ett plagg för 1400kr inkl porto. Jag får 1450kr för att skicka det rekomenderat vilket jag gör. Plagget har en fläck och köpet går i retur. Jag för över 1450 kronor för att få tillbaka plagget. Men då vill köparen att jag betalar 1400kr plus returfrakten!

Orkar inte dividera om småsummor och har haft en skitnatt på jobbet så det här känns bara löjligt. Men om man säljer ett plagg inkl frakt måste väl ändå det va samma summa man ska betala tillbaka? Eller tänker jag helt fel?

• smulan0
    smulan0 skrev 2011-10-17 14:09:03 följande:
    Jag måste fråga er experter hur ni ser på det här. Jag säljer ett plagg för 1400kr inkl porto. Jag får 1450kr för att skicka det rekomenderat vilket jag gör. Plagget har en fläck och köpet går i retur. Jag för över 1450 kronor för att få tillbaka plagget. Men då vill köparen att jag betalar 1400kr plus returfrakten!

Orkar inte dividera om småsummor och har haft en skitnatt på jobbet så det här känns bara löjligt. Men om man säljer ett plagg inkl frakt måste väl ändå det va samma summa man ska betala tillbaka? Eller tänker jag helt fel?
    jag tyckte liksom jag var snäll som ersatte henne för hennes rek frakt vilket ju var hennes val och som hon skulle stå för. Hur kan man då kräva att få tillbaka dom pengarna också?

Blir bara trött.
  • smulan0
    Stormis skrev 2011-11-03 20:14:06 följande:
    Har frågat förr, men måste fråga igen. Kan inte bestämma mig på stl i Suiteheart dress, hade så gärna velat prova först, men det går inte. Brukar ha 1, men har ibland 0 beroende på modell. Å andra sidan är 1 ibland för litet, men då blir 2 för stort, dvs i de fallen känns det mer som att modellen inte passar just mig. Har ALLA gått upp i stl på den eller kan man ha sin vanliga stl iaf?
    Jag har stl 2 och tycker att den är väldigt trång. Normalt pendlar jag mellan 1 och 2 men här skulle jag nästan behövt stl 3. Dessutom tycker jag att modellen sitter finare när den inte är för tight.
  • smulan0
    Trollens mamma skrev 2012-04-03 15:04:53 följande:
    Vet att den här frågan är kanske lite malplacerad,men jag behöver hjälp!

Köpte nya swedish hasbeens idag,och hade den på mej när jag gjorde mat.Nu ser jag 5 små fettfläckar på ena skon!!!!Alltså HUR kan jag vara så DUM att jag har dyra skor på mej när jag lagar mat????!!!!

TIPS!Hur får jag bort det,eller ska jag behandla dom med nåt medel så dom hålls fina?     
    Det är nog bara att smörja in helt toffeln med olja så dom får samma färg. Jag har för mig att det står hur man gör på swedish hasbeens hemsida
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV