Odd Molly för oss inbitna del IV

WOW otroligt snygg!!! VIlken fin present!
Jag fick min suiteheart dress idag i stl 2. Det är på gränsen att den passar! Hoppas den töjer sig lite så jag kan ha en tröja under i vinter. Superfin i alla fall!
Håller med om jeansjackan. Hade inte sålt den för det priset. Fick ju min stulen i Frankrike och var så nöjd när jag kunde köpa en ny för samma pris jag fick ut från försäkringsbolaget. Blev helt knäckt när jag trodde jag förlorat den för alltid!
Allstå, vad är det med Odd Molly och överarmar???
Jag inte särskilt tjocka överarmar (vad jag vet), ganska normala för min längd och jag är en Odd Molly 2/3.
Provade idag Bakers Cross Tunic, i stl 3, och fick knappt på mig den. Den satt jättebra på "kroppen" men ärmarna satt som korvskinn.
Varför?
Slog till gjorde jag på Checkout Tunic - heeey! vilken skönhet och doldis! Så oerhrt fin och välarbetad, galet snygg med jeasn och stövlar. Till exempel.
Den är dessutom i den där riktigt kraftiga bomullen, och med underbar passform. INTE snäv i ärmarna!
Jag måste fråga er experter hur ni ser på det här. Jag säljer ett plagg för 1400kr inkl porto. Jag får 1450kr för att skicka det rekomenderat vilket jag gör. Plagget har en fläck och köpet går i retur. Jag för över 1450 kronor för att få tillbaka plagget. Men då vill köparen att jag betalar 1400kr plus returfrakten!
Orkar inte dividera om småsummor och har haft en skitnatt på jobbet så det här känns bara löjligt. Men om man säljer ett plagg inkl frakt måste väl ändå det va samma summa man ska betala tillbaka? Eller tänker jag helt fel?
Nu har jag lagt in en lista i bloggen med alla pågående Odd Molly-reor i webbutiker. Ni får gärna hjälpa till att komplettera och rätta efter hand!!
doktormolly.blogspot.com/2011/12/mellandagsrea-pa-odd-molly-2012-samlade.html