• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • margot

hej hoppar in :) Arctic root är starka.
    Har käkat rr mellan mens och förmodad äl (har ett  test i mitt galleri som jag tror va precis innan det va som starkast för sen testade jag inte på ett dygn) Jag började med rr för att jag hade så jobbigt med mellanblödningar/spottings. Dessa slutade tvärt har inte haft en droppe :) men är nu på bim +11 utan mens och inte gravid enligt testerna testade för en vecka sen typ..... kör glandin 25 och vanliga "kvinna" vitaminer (folsyra)

Fick dock en flytning igår som va som riktigt seg äggvita med lite vita strimmor i!!!!! va fasen va det?? Kan väl inte ha äl 2ggr?

• margot
    rontgensyrran skrev 2010-04-25 14:12:45 följande:
    Artic root och rosenrot är samma sak! Artic root är strk rosenrot som finns att köpa bla på apoteket.  Du kan säkert använda det efter p-piller det sägs ju ge starkare ÄL. Det som var minus med rosenrot var att man fick svårigheter att sova när jag åt två tabl och fick minska till än. Det sägs också att de kan ge hjärtklappning. Skadar ju inte att försöka med det, Men ät dem inte längre än till ÄL! Då risken för missfall blir högre om du gör det. Min första månad med rosenrot. Bim -5 idag vi får väl se :)
    Rosenroten ska stabilisera om man har problem med oregelbundenhet vilket oftast betor på ingen äl eller oregelbunden äl. Kroppen får inte lika tydlig hormonell signal att stöta ut den blodfyllda slemhinnan om man inte ägglossar, mensen kan då komma oregelbundret och/eller långdraget. {#lang_emotions_smile} Om man är regelbunden kan man få lite förändringar i cykeln om man börjar med rr men det ska inte va nåt "konstigt" vad jag förstått, men det kanske är onödigt med rr om man inte har besvär med sin mens cykel.
  • rontgensyrran
    margot skrev 2010-04-25 21:12:30 följande:
    Rosenroten ska stabilisera om man har problem med oregelbundenhet vilket oftast betor på ingen äl eller oregelbunden äl. Kroppen får inte lika tydlig hormonell signal att stöta ut den blodfyllda slemhinnan om man inte ägglossar, mensen kan då komma oregelbundret och/eller långdraget. Om man är regelbunden kan man få lite förändringar i cykeln om man börjar med rr men det ska inte va nåt "konstigt" vad jag förstått, men det kanske är onödigt med rr om man inte har besvär med sin mens cykel.
    Jag har inga problem med min cykel utan den är jämn. Har ändå ätit rr, vågar inte säga så mycket än är på BIM -4 men har fått ev ett svagt test som visar positivt. Så ev är det graviditet på g. Men avvaktar tills bim dagen för att se om det blir starkare. Kan ju tillägga att jag har fått MA på julafton -09. Så än ropar jag inte hej....förrens jag är över bäcken.
  • Sommaren2005
    rontgensyrran skrev 2010-04-26 07:36:03 följande:
    Jag har inga problem med min cykel utan den är jämn. Har ändå ätit rr, vågar inte säga så mycket än är på BIM -4 men har fått ev ett svagt test som visar positivt. Så ev är det graviditet på g. Men avvaktar tills bim dagen för att se om det blir starkare. Kan ju tillägga att jag har fått MA på julafton -09. Så än ropar jag inte hej....förrens jag är över bäcken.
    Jag vill inte heller ropa hej om inte du gör det men jag vinkar alldeles hysteriskt Och tänker att ett plus är ändå  alltid ett plus. Så jag HOPPAS innerligt för din skull!!
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-26 09:34:40 följande:
    Tack...jag har alltid själv sagt det också. men nu när man har det själv så blir man osäker, mycket har nog att göra med mitt ma att jag inte vågar hoppas samt att strecket är så svagt. Men nytt test igen väntas imorgon bitti. :)
  • Juliii86

Är det någon som har fått lite ömma bröst när ni har börjat med rosenrot? {#lang_emotions_surprised}
    När brösten börjar ömma sluta det ömma när mensen har tagit slut. Igår började ömma igen och det fortsätter ömma. Konstig känsla det här {#lang_emotions_undecided}

• Storken22

Nu har jag börjat med RR. Tanken är ju att man ska bli piggare, men jag är tröttare än någonsing, ser redan ut som ett lik, och då e klockan bara 18...
    Nån annan som känner igen sig i detta?

• CarlAstrid
    rontgensyrran skrev 2010-04-26 09:50:46 följande:
    Tack...jag har alltid själv sagt det också. men nu när man har det själv så blir man osäker, mycket har nog att göra med mitt ma att jag inte vågar hoppas samt att strecket är så svagt. Men nytt test igen väntas imorgon bitti. :)
     Håller tummarna för dig! Va spännande!
  • Juliii86
    Storken22 skrev 2010-04-26 18:02:20 följande:
    Nu har jag börjat med RR. Tanken är ju att man ska bli piggare, men jag är tröttare än någonsing, ser redan ut som ett lik, och då e klockan bara 18... Nån annan som känner igen sig i detta?
    Så känner jag också :-O Känns som man har sprungit maraton, helt sjukt! Får du också ömma bröst?
  • CarlAstrid

Alphumlan83 och Juliii86:

Det är andra omgången jag äter rr och nu känner jag mig pigg men första månaden jag åt det så kände jag mig också jättrött.
    Har också ömma bröst.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!