• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Juliii86
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:
    Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!
    Grattis
  • ideligen

Jag tänkte plocka ut spiralen (hormon) i slutet av juni. ska jag börja med rosenrot nu eller vänta tills jag plockar ut den?

• rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-29 10:58:57 följande:
    HEJA!!!! Och grattis! Gläds med dig efter alla turer ni har haft. Har du några symptom?
    Molvärk och lite illamående om jag väntar för länge med att äta...annars ingenting. Men det är ju rätt tidigt, en dag innan bim ovh allt! Tack  så mycket!
  • CarlAstrid
    FruW skrev 2010-04-28 20:47:58 följande:
    Jag har testat bara rosenrot (ingen effekt) och bara Apriforce bidrottninggelé (ingen effekt) förra månaden tog jag en kapsel/tablett av båda - sambon tog en rosenrot-tablett om dagen (eller förresten jag tog två om dagen har jag för mig!) och jag plussade idag =D
    Grattis!!!
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:
    Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!
    Grattis till dig med!!
    ideligen skrev 2010-04-29 14:24:33 följande:
    Jag tänkte plocka ut spiralen (hormon) i slutet av juni. ska jag börja med rosenrot nu eller vänta tills jag plockar ut den?
    Tycker du ska vänta, det kostar ju en del också med rosenrot. Du kan börja med det första mensdagen när du tagit ut spiralen och äta fram till äl... Lycka till!
  • TheLove

tydligen har jag fått mens nu, 5 dagar för tidigt... lustigt och tråkigt :(

• Juliii86
    TheLove skrev 2010-04-29 20:13:07 följande:
    tydligen har jag fått mens nu, 5 dagar för tidigt... lustigt och tråkigt :(
    fy vad tråkigt
  • Mammas Havanna

Min mens slutade igår efter bara tre dagar. Så nu är det bara att vänta till ÄL men är väldigt osäker när den kommer. Har inte riktig koll på min cykel. Men men de e väl bara o testa sig fram. Jobbigt med all denna väntan bara.
    Hoppas bara rosenroten hjälper nu. Både jag o sambon äter den :)

• Mamabear

Hej!

Vi äter också rosenrot :) Känner igen alla symptom ni andra har haft; tydlig ÄL-känning (molade jättemycket i en knapp vecka innan testet visade positivt), trötthet (när man borde bli pigg :) ) och ja, ömma bröst (till och från).  Ibörjan fick jag otrolig sexlust {#lang_emotions_tongue_out}och det håller i sig!  Väntar in BIM runt den 7e maj så det blir kul att se om rosenroten hjälpte till :)

• sugröret

Jag har tagit RR nu i kanske en vecka. Är otroligt trött!! Hela tiden..skit jobbigt.
    Har inte käkat dom på bestämda tider,utan det har blitt när jag kommit ihåg dom. Sen vissa dagar vart det 2 och en missade jag :S Det var därför bland annat som jag slutade med pillrena för 2 år sen,för att jag aldrig kom ihåg dom :P

• Marie07

Kikade in här och jag -som ni andra- försöker bli gravid.
    Har försökt länge nu att få ett syskon till vår snart 3-åriga tjej och prövar Apiforce denna månad. Det enda jag märkt är att jag fick Äl 2 dgr för tidigt (vilket e positivt då jag oftast har lite lång cykel ca 31 dgr), får se om det händer nåt. Efter att ha läst i tråden tänker jag absolut testa Rosenrot nästa månad! Kul för er som lyckats

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!