• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Vronki

hoppas på det annakohl1209 det ser ju verkl lovande ut med ÄL iaf =)

• annakoh1209
    Vronki skrev 2011-08-29 13:27:05 följande:
    hoppas på det annakohl1209 det ser ju verkl lovande ut med ÄL iaf =)
    ja jag tog två nya ÄL tester för 41minuter sedan

• mammassnosa

När i cykeln ska man börja äta rosenrot? 1:a försöket med första barnet just nu men vill inte det tänkte jag att man kan ju testa

• annakoh1209
    mammassnosa skrev 2011-08-30 13:08:47 följande:
    När i cykeln ska man börja äta rosenrot? 1:a försöket med första barnet just nu men vill inte det tänkte jag att man kan ju testa
    dag 1 med mensen
  • Familjen01
    Clearblue Digitalt Ägglossningstest - 7 st. Hur ska jag använda dom här då när jag har fått hem dom?
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Du och Jag ver2
    Familjen01 skrev 2011-09-01 18:02:56 följande:
    Clearblue Digitalt Ägglossningstest - 7 st. Hur ska jag använda dom här då när jag har fått hem dom?
    Det står att man ska testa med morgonurinen med dem, men alla andra sorter säger mellan 11-20 (eller nått sånt) Så jag brukar testa runt 12, och skulle så göra även med dem!
  • Du och Jag ver2

Jahapp, blir en tredje månad med RR då...

Första så tog jag två/dag (båda på morgonen) from mensens andra dag - slutade dock för tidigt (dag 15 eftersom jag trodde ÄL var då - visade sig att den kom på dag 26 istället - 5 dagar senare än jag brukar)

Andra så började jag inte äta förens på dag 6 (största andelen för att bli pigg) de räckte till dag 20 (även då 2/morgon), dag 24 ÄL

Nu har jag börjat igen på dag 2. Men! "Ska" man ta två samtidigt, eller är det bättre en morgon å en kväll!? Jag har tänkt som så att eftersom det är uppiggande och man kan använda det vid enstaka tillfällen så har jag inte velat ta det vid kvällen för att jag är rädd att jag blir för pigg då å inte kan sova!?

Hur gör ni andra!? Å kan ni sova fast ni äter på kvällarna?! Ska det spela nån roll om man delar upp det eller tar båda samtidigt!?

Samt äter ni alla Arctic Root eller nån annan sort? (den är väl starkast vad jag förstått)

• RocketQueen

På sjunde försöket åt jag rosenrot och då tog det sig. Tyvärr slutade det med missfall i v.8 men det var mitt första plus iaf. Nu försöker vi igen och jag knaprar rosenrot för fullt. Om inte annat så känner jag att jag har mycket mer energi och mår överlag mycket bättre så bara det gör ju att det är värt det

• Du och Jag ver2
    RocketQueen skrev 2011-09-14 20:19:34 följande:
    På sjunde försöket åt jag rosenrot och då tog det sig. Tyvärr slutade det med missfall i v.8 men det var mitt första plus iaf. Nu försöker vi igen och jag knaprar rosenrot för fullt. Om inte annat så känner jag att jag har mycket mer energi och mår överlag mycket bättre så bara det gör ju att det är värt det
    Beklagar MF'et, sånt är aldrig skoj.

Men hur äter du? Å vilken sort!? Å fick du ÄL tidigare än du brukar få!?
  • RocketQueen
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-14 20:28:18 följande:
    Beklagar MF'et, sånt är aldrig skoj.

Men hur äter du? Å vilken sort!? Å fick du ÄL tidigare än du brukar få!?
    Jag äter Arctic Root, en varje morgon och jag tycker att jag mår mycket bättre. Jag tycker nog inte att jag har fått ÄL tidigare än vanligt men jag har haft ganska normallånga cykler hela tiden (runt 28-30) dagar. Men däremot tycker jag att jag känner av det mycket tydligare. Det påminner nästan lite om mensvärk så jag kan liksom inte missa det.
  • miranda94

5 om inte 6 år gammal tråd.. hur har det gått för er alla tjejer? 

Har varit så kul och läsa och även följa er så man blir nyfiken nu så där flera år senare! 

Blev ni gravida med Rosenrot? =) 

• HoppasPåEnTill

Det är så många sidor i tråden så jag frågar. Hur vet jag att det är dags att pausa? Är det när ÄL-stickorna visar att det är ÄL, eller innan det?
    När börjar ni igen efter ÄL?

• miranda94
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-06 16:53:40 följande:

Det är så många sidor i tråden så jag frågar. Hur vet jag att det är dags att pausa? Är det när ÄL-stickorna visar att det är ÄL, eller innan det?

När börjar ni igen efter ÄL?

Precis!

När du får utslag på äl ska du sluta med det.

Får du ingen mens så är du förmodligen gravid!

Sen kan du börja med det igen på första mensdagen (om du får mens)
  • HoppasPåEnTill
    miranda94 skrev 2016-12-06 17:12:22 följande:
    Precis!

När du får utslag på äl ska du sluta med det.

Får du ingen mens så är du förmodligen gTack!ravid!

Sen kan du börja med det igen på första mensdagen (om du får mens)
    Tack! Har inte lyckats hitta några vettiga svar. 
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!