• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • musli
    Pums skrev 2010-02-19 14:57:30 följande:
    Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet. Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg. Så jag har för närvarande noll i inkomst. Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet. Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar.... Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
    Precis! Har ju också sålt saker tidigare för att få ihop lite hushållspengar så det finns mat i skåpen. =) Otäck arbetsgivare du haft... *skickar en virtuell arsel-spark åt det hållet*
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • mage06
    Pums skrev 2010-02-19 14:57:30 följande:
    Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet. Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg. Så jag har för närvarande noll i inkomst. Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet. Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar.... Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
    Nee, jag tycker inte att man skall ha dåligt samvete för att man säljer! Då skall man väl också ha dåligt samvete om man köper något dyrt och onödigt istället för att skänka bort de pengarna?!  För det första så kommer kläderna ofta folk till gagn som tex inte har råd att köpa en helt ny Polarn overall. För det andra så gillar jag hela idén med att återanvända. Jag tror (och vet ), att det inte bara är folk som är i behov av pengar som säljer och köper på Tradera. Det finns flera sätt att idka välgörenhet på. Efter att det varit många "inbrott" i insamlingsbehållare för kläder, skänker jag inte heller på det viset. Sen har vänner och syskonbarn fått en hel del under åren också.
  • LCroft

Superkex: Vad roligt att du är tillbaka, så glad jag blir! Och stort grattis till trean i magen {#lang_emotions_heart} Har lite svårt att döpa om dig bara, men det kommer nog med tiden, fast jag har en känsla av att du alltid kommer att vara nublu Nu får du lov att sköta om dig själv och inte stressa på mer!

• Superkex

LCroft: Får se om jag gör ett namnbyte igen. Och oroa dig inte, jag har blivit äckligt lat. Maken har förvandlats till Hönspappan med stort H.

Musli: Trodde väl att ni inte skulle skiljas från det huset. Hade du sagt att ni skulle sälja det hade jag banne mig åkt upp till dig och tagit tempen på dig!

Tack för alla välkomnande ord och gratulationer. Det känns gott att vara tillbaka trots att ni säkert skulle få skrämselhicka om ni såg mina julröda Ektorpssoffor.

• Lilla Kullan

Nu ser jag att min lilla "morot" har hamnat i tråden igen. Vad glad jag blir.Ja, det är superkex jag menar.
    Hoppas att ni har det bra allihop här inne.
    Här hänger en hjärtinfarkt i luften. Men jag försöker vila.{#lang_emotions_smile}

• musli
    Lilla Kullan skrev 2010-02-19 19:09:10 följande:
    Nu ser jag att min lilla "morot" har hamnat i tråden igen. Vad glad jag blir.Ja, det är superkex jag menar. Hoppas att ni har det bra allihop här inne. Här hänger en hjärtinfarkt i luften. Men jag försöker vila.
    Vännen, ta hand om ditt hjärta... Det är sällsynt att man får två... *kram*
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Hjorthan

Men vad är det jag ser - min kära lilla Nublu är tillbaka! Som jag saknat dig! Och vad underbart att höra att det vilar en liten sladdis i magen! Stort grattis! Här blir det inte fler barn, efter två missfall på 5 månader har jag gett upp. Nu satsar jag på annat istället.

Och du, behöver du hjälp att tömma lagret är det bara till att säga till! Jag säger inte nej!

• Hjorthan
    Lilla Kullan skrev 2010-02-19 19:09:10 följande:
    Nu ser jag att min lilla "morot" har hamnat i tråden igen. Vad glad jag blir.Ja, det är superkex jag menar. Hoppas att ni har det bra allihop här inne.Här hänger en hjärtinfarkt i luften. Men jag försöker vila.
    FinaStina - jag blir alldeles mörkrädd när jag ser vad du skrivit! NU TAR DU DET LUGNT VÄNNEN! Stor kram
  • Häxan Hedda

Hejsan... *tittar försiktigt fram under min sten*

Ville bara ge ett litet livstecken ifrån mig,några kommer ihåg mig och andra känner mig inte alls.

Jag och de mina mår bra, stugan börjar det bli ordning på efter en hel sommar där och om allt går som det ska ( tummarna har tyvärr gått av då jag hållt dem för hårt,så hjälp mig gärna på den punkten) så flyttar vi inom kort. *tanken svindlar*
    Men inte till stugan utan till... *cliffhanger* Får besked nästa vecka {#lang_emotions_sealed}

Äldsta kråkan har dragit till thailand för att vara där i 3 veckor (!!) *mammahjärtat blöder* så jag gosar desto mer med mellan och lillsnorre (hoppsan hur lät det däär rå )

Ha det gott flickor

Stort grattis till pyret i magen Superkexet  {#lang_emotions_sunny}

*lämnar en hög med kramar för den som vill göra kramänglar {#lang_emotions_heart}*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14