Pums skrev 2010-02-19 14:57:30 följande:
Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet. Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg. Så jag har för närvarande noll i inkomst. Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet. Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar.... Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
Nee, jag tycker inte att man skall ha dåligt samvete för att man säljer!

Då skall man väl också ha dåligt samvete om man köper något dyrt och onödigt istället för att skänka bort de pengarna?! För det första så kommer kläderna ofta folk till gagn som tex inte har råd att köpa en helt ny Polarn overall. För det andra så gillar jag hela idén med att återanvända. Jag tror (och vet

), att det inte bara är folk som är i behov av pengar som säljer och köper på Tradera. Det finns flera sätt att idka välgörenhet på. Efter att det varit många "inbrott" i insamlingsbehållare för kläder, skänker jag inte heller på det viset. Sen har vänner och syskonbarn fått en hel del under åren också.