• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • annaOmeja

Här kommer jag titta in ofta! Så många fina hem ni har!!

Önska alla ett Gott Nytt År!

Kika gärna in på min blogg då jag har gjort en sammanfattning på året som gått.

Ha det så bra!!
    Kram/Anna

husetibullerbacken.blogspot.se/

♥ Meja 070725 ♥ Molly 100811
  • lilla fru snigel

Någon här som vet om Stina som startade tråden har någon blogg just nu?

• Flickanx2

Julen är faktiskt inte slut än. Här en liten titt in hos mig där min Malte sjunger Luciasången.

Ps. jag är en trogen läsare här, har följt i några år till och från. Roligt att tråden lever än :)

ekdungen.blogspot.se/

128
  • Qarina
    Flickanx2 skrev 2012-12-27 12:11:48 följande:
    Happy X-mas!

ekdungen.blogspot.se/

Mysigt!!

Jag undrar var du har köpt bordet el har du gjort det själv- Ser gulligt ut med den texten :)

• Flickanx2

Hejsan vänner. Nytt inlägg,  dock inte om hus och hem... bara lite funderingar men ändå (följer er, vetni;) "Happy birthday, mr President. Happy birthday to u!"
    ekdungen.blogspot.se/

128
  • Ponycorn
    Flickanx2 skrev 2013-01-14 00:20:51 följande:
     Hejsan vänner. Nytt inlägg,  dock inte om hus och hem... bara lite funderingar men ändå (följer er, vetni;) "Happy birthday, mr President. Happy birthday to u!"
    ekdungen.blogspot.se/

Får jag bara komma med ett förslag....Snälla snälla snälla byt till någon ljusare bakgrundsfärg och ett mer klassiskt typsnitt. Jag tycker det är helt omöjligt att läsa innehållet på din blogg vilket är jättesynd ju. :) Blått på blått är knepigt.
  • Ankmor
    Lövings skrev 2012-07-19 21:05:23 följande:

Hej. efterlyser ett såntt här soffbord om ni vet vart man kan få tag i ett sånt?
    Äsch, jag som tyckte jag hittat den perfekta "kopian"!

Nåja, här är vad jag har hittat.... http://www.svenskahem.se/?id=240&catid=244&prodid=8415

Kalla mig knäpp, men jag har inte kunnat glömma bordet du letar efter, det är bara så perfekt!    
    OBLIGATORISK signatur vid ANONYM-inlägg och FAVORIT-funktion åt APP-en!!
  • Lövings

Hahah jaaa jag vet, man blir juh besatt. Tack så mycket. 
    Men hittade faktiskt ett superfint bord i pinjeträd och havssten på skivan, är supernöjd måste jag säga! 

• Ankmor
    Lövings skrev 2013-03-18 22:25:15 följande:
    Hahah jaaa jag vet, man blir juh besatt. Tack så mycket. 
    Men hittade faktiskt ett superfint bord i pinjeträd och havssten på skivan, är supernöjd måste jag säga! 
    Låter snyggt, grattis till fyndet!
    OBLIGATORISK signatur vid ANONYM-inlägg och FAVORIT-funktion åt APP-en!!
  • Gbgtjej123

Kul tråd!

Jag har just flyttat och håller på att inreda för fullt=) Basen i hela lägenheten är vit med inslag av lite marint och skavda chabby chic möbler. Älskar den blandningen! Lite industri över det hela är inte heller helt fel.

Just nu håller jag på att leta efter nån riktigt snygg tv-bänk som passar till en vit soffa, brun skinnfåtölj och en kohud på golvet. Några tips??

Jag är även väldigt förtjust i porslin, Har säkert 5 matserviser hemma, haha. Hittade denna ursöta temugg från Unnamei som har mycket fina ekologiska och miljövänliga prylar. http://www.collectiveshopping.se/deal/0cb2d3112399473f867bb71de5a168bd 

Fler tips på söta muggar och dylikt som passar in i det vita hemmet?? 

• Flickanx2

Okey... detta handlar inte om mitt hem i just detta inlägget men har mycket i lite äldre. Om någon är intresserad är det bara att klicka runt lite. Jag hänger här i tråden lite då och då ;)

Jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle... http://ekdungen.blogspot.se/

128
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14