För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
) är enkelt och går ganska snabbt och man kan variera dem hur mycket som helst! Man kan göra en enkel sort som bara vanilj eller choklad och piffa till dem med en god topping. Lade ut ett recept här igår om du kollar lite längre upp. Det är inte alls svårt och blir ofta väldigt lyckat
Finns mycket recept på nätet man kan hitta också om man söker lite på google.
Hattifnatt: Tack för uppmuntran och tips!
Jag ska kika på det här med muffins, älskar såna här riktigt flottniga enorma amerikanska muffins så det kanske man kan hitta. Vill ingen annan ha så kan jag ju alltid skylla på att jag äter för 2 haha.
Kanelbullar är en stor svaghet för mig men känns lite läskigt att baka någonting med en deg, har aldrig gjort det.
Vilka tillbehör behöver man ha hemma för att det ska bli lite lättare att göra en deg? Tänkte nämligen i framtiden även börja baka lite matbröd. Älskar ju småfranska och rosenbröd och färska är dom ju himmelriket självt! =)
Så det kan jag nog inte hjälpa dig med 
Har precis bakat silviakaka med dottern.. mumms så gott det blev.
Jag har gräddat ett surdegshavrebröd idag