För oss som bakar
Tips på dekorationer till påsktårta mottages vänligast :) än så länge vet jag iaf att den blir klädd i sp eller marsipan. Hittar inget roligt att göra på den.... :(
Tips på dekorationer till påsktårta mottages vänligast :) än så länge vet jag iaf att den blir klädd i sp eller marsipan. Hittar inget roligt att göra på den.... :(
Www.kakburken.se
Www.strosselannat.se
Www.dreamcakes.se
Verktyg har jag precis beställt från ebay, så mycket billigare men ändå samma saker. Jag är dock nybörjare så det kanske e nån annan som har nån bättre sida?
Blåbärscupcakes m citron smörkräm, jordgubbscheesecake å en smörgåstårta har det blivit idag :)
Bor nog på det enda stället i Sverige som inte solen lyser på ;)
Bambiblogg
Lät gott! Tror du att denna skulle funka som
Tårtbotten?
Lillaskrutt
Min blev döbakad i mitten :( stod inne i 60 min i 130 grader sen höjde jag till 175. Hade den stått en halvtimme till så hade dem säkert blivit bra :( i original receptet står det 275 farenheit å det blir 135 grader. Fanns även de som gräddat den i 375 farenheit Mao 191 grader. Jag ska prova att köra den på 175 hela tiden nästa gång för jag SKA lyckad ;) ska nog göra den nu :) återkommer
Perfekt resultat! Ändrade lite :)
Banankaka
1,5 mosade bananer
1 tsk citronsaft
3,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
100g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
1,75 dl filmjölk
1. Sätt på ugnen på 175grader. Mosa banan tillsammans med citronsaft i en liten skål.
2. Vispa ihop smör och socker i en stor skål.
3. Vispa i ett ägg åt gången och tillsätt sedan vaniljsocker.
4. Vispa i filmjölk växelvis med mjöl och bakpulver.
5. Rör till sist ner bananmoset.
6. Grädda i ugnen i en timme.
Lillaskrutt
Funkar fint i tårta med lemoncurd å jordgubbsmousse tror jag! En bananbotten å en vanlig ljus så dem inte blir för mastig. Så kan jag spara en bananbotten till min sons ett års tårta :) enbart som tårta m frosting e inget för mig.
8viola2
sockerrus.se/2011/01/13/recept-tartbotten-bas-vanilj-och-citrus/
Prova med detta receptet :)
Päronpaj med mandelmassetäcke och vaniljsås blev det idag. Blir perfekt som efterrätt efter grillningen :) härligt med sol!!!
Mtg
Vilken tyll har du använt till dina fina lakritsrosor? Jag har ännu inte köpt några men det börjar bli dax nu när jag ser hur fina både tårtor å cupcakes blir med rosor på :)