Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

För oss som bakar

Tips på dekorationer till påsktårta mottages vänligast :) än så länge vet jag iaf att den blir klädd i sp eller marsipan. Hittar inget roligt att göra på den.... :(

• Eleonor01

Blåbärscupcakes m citron smörkräm, jordgubbscheesecake å en smörgåstårta har det blivit idag :)
    Bor nog på det enda stället i Sverige som inte solen lyser på ;)

• Eleonor01

Lillaskrutt

Min blev döbakad i mitten :( stod inne i 60 min i 130 grader sen höjde jag till 175. Hade den stått en halvtimme till så hade dem säkert blivit bra :( i original receptet står det 275 farenheit å det blir 135 grader. Fanns även de som gräddat den i 375 farenheit Mao 191 grader. Jag ska prova att köra den på 175 hela tiden nästa gång för jag SKA lyckad ;) ska nog göra den nu :) återkommer

• Eleonor01

Perfekt resultat! Ändrade lite :)

Banankaka

1,5 mosade bananer
    1 tsk citronsaft
    3,5 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    1/4 tsk salt
    100g smör
    2,5 dl socker
    2 ägg
    1 tsk vaniljsocker
    1,75 dl filmjölk

1. Sätt på ugnen på 175grader. Mosa banan tillsammans med citronsaft i en liten skål.

2. Vispa ihop smör och socker i en stor skål.

3. Vispa i ett ägg åt gången och tillsätt sedan vaniljsocker.

4. Vispa i filmjölk växelvis med mjöl och bakpulver.

5. Rör till sist ner bananmoset.

6. Grädda i ugnen i en timme.

• Eleonor01

Lillaskrutt

Funkar fint i tårta med lemoncurd å jordgubbsmousse tror jag! En bananbotten å en vanlig ljus så dem inte blir för mastig. Så kan jag spara en bananbotten till min sons ett års tårta :) enbart som tårta m frosting e inget för mig.

• Eleonor01

Päronpaj med mandelmassetäcke och vaniljsås blev det idag. Blir perfekt som efterrätt efter grillningen :) härligt med sol!!!

• Eleonor01

Mtg

Vilken tyll har du använt till dina fina lakritsrosor? Jag har ännu inte köpt några men det börjar bli dax nu när jag ser hur fina både tårtor å cupcakes blir med rosor på :)

Svar på tråden För oss som bakar