För oss som bakar
Tips på dekorationer till påsktårta mottages vänligast :) än så länge vet jag iaf att den blir klädd i sp eller marsipan. Hittar inget roligt att göra på den.... :(
Tips på dekorationer till påsktårta mottages vänligast :) än så länge vet jag iaf att den blir klädd i sp eller marsipan. Hittar inget roligt att göra på den.... :(
Www.kakburken.se
Www.strosselannat.se
Www.dreamcakes.se
Verktyg har jag precis beställt från ebay, så mycket billigare men ändå samma saker. Jag är dock nybörjare så det kanske e nån annan som har nån bättre sida?
Blåbärscupcakes m citron smörkräm, jordgubbscheesecake å en smörgåstårta har det blivit idag :)
Bor nog på det enda stället i Sverige som inte solen lyser på ;)
Bambiblogg
Lät gott! Tror du att denna skulle funka som
Tårtbotten?
Lillaskrutt
Min blev döbakad i mitten :( stod inne i 60 min i 130 grader sen höjde jag till 175. Hade den stått en halvtimme till så hade dem säkert blivit bra :( i original receptet står det 275 farenheit å det blir 135 grader. Fanns även de som gräddat den i 375 farenheit Mao 191 grader. Jag ska prova att köra den på 175 hela tiden nästa gång för jag SKA lyckad ;) ska nog göra den nu :) återkommer
Perfekt resultat! Ändrade lite :)
Banankaka
1,5 mosade bananer
1 tsk citronsaft
3,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
100g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
1,75 dl filmjölk
1. Sätt på ugnen på 175grader. Mosa banan tillsammans med citronsaft i en liten skål.
2. Vispa ihop smör och socker i en stor skål.
3. Vispa i ett ägg åt gången och tillsätt sedan vaniljsocker.
4. Vispa i filmjölk växelvis med mjöl och bakpulver.
5. Rör till sist ner bananmoset.
6. Grädda i ugnen i en timme.
Lillaskrutt
Funkar fint i tårta med lemoncurd å jordgubbsmousse tror jag! En bananbotten å en vanlig ljus så dem inte blir för mastig. Så kan jag spara en bananbotten till min sons ett års tårta :) enbart som tårta m frosting e inget för mig.
8viola2