• Anna73

Äggdonation i Malmö...

Hej alla...
    Vi har nu fått hem remisser för blodprov...
    Har gjort ett försök i maj 2009 men det tog inte..

Nu undrar jag ,, hur lång tid efter blodprovet börjar det hända saker??

Fler som ska genomföra äggdonation i Malmö??? Vi kan kanske peppa och stötta varandra:)

Kramar Anna

• Svar på tråden Äggdonation i Malmö...
  • canin

Har oxå gjort den där röntgen, är verkligen inte trevligt... Hoppas du återhämtat dig nu, Inkan.
    Jag skulle oxå gärna vilja se någon statistik på hur många som lyckas i Malmö, som det är nu så blir man ju lite tveksam.. Jag blev jättebesviken, hade ju hoppats på att komma så långt som till insättning ialla fall nu när man väntat så länge och haft så stora förväntningar på detta.

Päronsplitt: LYCKA TILL imorgon!!! 6 befruktade ägg låter ju toppen. Hoppas verkligen att det ska gå bra, ska hålla tummarna för dig imorgon. 

KRAM, Canin

• päronsplitt

Hej !
    Nu har jag en liten "knodd" i mig !
    Allt gick bra förutom att Britt hade lite svårt att få in katetern eftersom jag har gjort en laserkonisering för några år sen. Hon bad den unga labkillen att hämta nån annan sond eller nåt , men medans han var iväg funkade det ! Blev lite nervös där att det skulle göra ont och kissnödig som jag var ! Men, det gick ju bra iaf . Fick se en bild på ägget och jag fick även se den lilla pricken när den var på plats .
    Så den 30/3 ska jag ta ett blodprov .
    låång väntan ...

• Vädur82

Ohhh Grattis päronsplitt håller tummarna för er ♥

• inkan70

Päronsplitt vad roligt att det gick bra i fredags, nu håller jag alla tummar och tår att det fungerar. Fick ni några ägg till frysen?
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,
    Hur mår ni alla? Är det någon som fått något besked positivt eller negativt?
    Päronsplitt hur har det gått för dig, hoppas på ett jätte plus!
    Kramar Inkan

• päronsplitt

Hej !
    Jag tog blodprov idag , men jag gjorde det på "hemmaplan" och skickade det med post till Malmö , så det är väl framme imorgon lr Torsdag .
    Jag tror inte jag känt några symptom direkt, fast lite konstig och svullen i magen , men man kan väl bli lite konstig med medicinerna . Så jag förväntar mig inte ett plus . Jag tror jag är mer mentalt förberedd på att det är ett - än ett + .
    Vi hade 4 ägg vi kunde frysa, men tackade nej . Vi har hållt på så länge nu och blir ju inte yngre, sambon är snart 48 . Vi känner att nu orkar vi inte längre .
    Jag frågade Britt om det blev några ägg till det andra paret men det kunde hon inte svara på.

• inkan70

Hej Päronsplitt,
    Håller tummarna att det faktiskt är ett plus.
    Du skrev att ni fick 6 befruktade ägg, hur många ägg hade ni att försöka med? Det verkar som donatorn fick många ägg.
    Hur många äggdonationer har du gjort?
    Kramar Inkan

• Anna73

Vi har nu fått preliminärt donation v 18:)

Ska den 14/4 börjar med P-piller:)

Kram på er alla

• spiralling

Vad roligt Anna

Päronsplitt: Hoppas det gått bra för dig!

Vet ni hur det fungerar om man gjort landstingsfinansierad IVF innan ÄD. Dras dessa bort från de 3 försöken man får? Om man inte lyckas på 3 försök kan man betala fler då eller då är man ute ur systemet?

Vi har stått i kö i ett år nu. Hoppas snart vi får en kallelse....

• päronsplitt

Hej alla
    Inkan : detta är mitt 1:a äd-försök .
    Spiralling: Vet inte riktigt hur de räknar eller tar hänsyn till , men vi har gjort några ivf-försök varav bara ett räknades, och vi fick bara ett äd-försök . Vet inte om det beror på landsting eller ålder . Vi tillhör Halland och jag ska fylla 39 .

Anna : Vad skönt att du äntligen är på gång !

Igår ringde Katarina ang plodprovet .
    Hon sa att det visade negativt , hcg-värdet skulle vara på 50 men jag hade bara 12 eller 15 tror jag (det gick in i ena örat o ut i det andra). det måste tydligen ligga på minst 10 . Hon sa att jag bör få en blödning inom de närmsta dagarna . Sen sa hon att det är svagt positivt så jag ska fortsätta med behandlingen och ta ett gravtest om en vecka .
    Så lite hopp har jag än ...
    Igår köpte jag 2 gravtest och kunde inte låta bli att testa idag, det var positivt :)
    Vet inte vad jag ska tro . Kan medicinerna visa falskt tro ?
    Jag har varit dålig i magen i 2 veckor nu och det känns som mensen är på gång.
    Jag är ju på ruvardag 13 nu.

Vad tror ni ???

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...